GMIC103 Genel MikrobiyolojiKurumsal BilgilerAkademik Programlar Eczane HizmetleriÖğrenciler İçin Bilgiler
Eczane Hizmetleri
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: GMIC103
Ders İsmi: Genel Mikrobiyoloji
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. Elmas Pınar KAHRAMAN
Dersi Veren(ler):









Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı mikrobiyolojik tanımların öğrenilmesiyle tıbbi mikrobiyoloji için gereken alt yapıyı oluşturmaktadır.
Dersin İçeriği: Mikrobiyoloji tarihçesi, Canlıların sınıflandırılması, bakteriler, küfler, maya, alg ve protozoalar, virüsler, parazitler, mikroorganizmaların beslenmesi, mikroorganizmaların metabolizması, mikroorganizmaların üremesi, mikroorganizmaların izolasyonu ve tanımlanması, besiyeri ve çeşitleri, bakterilerin boyanması ve yöntemleri, genel tekrar

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Temel bilimler ve sağlık alanlarında gerekli bilgileri öğrenir ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı verileri, karmaşık problemlerde kullanabilme yeteneğine sahip olur.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Mikroorganizmaların üretilmesi hakkında bilgi sahibi olur,
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Tıbbi laboratuvarlarla ilgili sözlü/yazılı biçimde iletişim kurabilme, rapor yazabilme, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkili sunum yapabilme ve iletişim tekniklerini kullanabilme yeteneği kazanır.
Öğrenme Yetkinliği
1) İzolasyon ve identifikasyonda kullanılan besiyerleri-özellikleri sayabilir.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Mikrobiyolojide kullanılan genel araçlar-cihazlar ve mikroskoplar hakkında bilgi sahibi olur.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Tıbbi laboratuvar uygulamalarında karşılaşılan problemleri çözmek için kişisel ve ekibin bir katılımcısı olarak sorumluluk alır.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Mikrobiyoloji tarihçesi İlgili kaynaklar
2) Canlıların sınıflandırılması İlgili kaynaklar
3) Bakteriler İlgili kaynaklar
4) Küfler İlgili kaynaklar
5) Maya, alg ve protozoalar İlgili kaynaklar
6) Virüsler İlgili kaynaklar
7) Parazitler İlgili kaynaklar
8) Yarıyıl içi sınavı İlgili kaynaklar
9) Mikroorganizmaların beslenmesi İlgili kaynaklar
10) Mikroorganizmaların metabolizması İlgili kaynaklar
11) Mikroorganizmaların üremesi İlgili kaynaklar
12) Mikroorganizmaların izolasyonu ve tanımlanması İlgili kaynaklar
13) Besiyeri ve çeşitleri İlgili kaynaklar
14) Bakterilerin boyanması ve yöntemleri İlgili kaynaklar
15) Genel tekrar İlgili kaynaklar
16) Yarıyıl sonu sınavı İlgili kaynaklar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Temel Mikrobiyoloji ve Bağışıklık Bilimi. 10. Baskı-Prof. Dr. Hakkı Bilgehan
Doç. Dr. İhsan Hakkı ÇİFTCİ- Genel mikrobiyoloji basılmamış ders notları

Diğer Kaynaklar: Tıbbi Mikrobiyoloji Laboratuvar Kitabı. Prof. Dr. Mustafa ALTINDİŞ

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Mesleki terminolojiyi bilir.
2) Eczacı sorumluluğunda, reçeteli ve reçetesiz ilaç, tıbbı ürünler, kozmetik müstahzar, tıbbı malzeme ve sağlıkla ilgili diğer ürünlerin temininde, saklanmasında ve sunulmasında yer alır.
3) Sağlık hizmetinin eksiksiz verilebilmesi için kodeks, farmakope ve formüler gibi mesleki başvuru kitaplarını bilir ve faydalanabilir.
4) Reçete okumayı, hazırlamayı ve sunumunu eksiksiz yerine getirebilir.
5) Alanıyla ilgili mesleki ve etik değerleri gözeterek meslektaşları, hastaları, hekimler ve diğer sağlık çalışanları ile etkin ve sağlıklı iletişim kurar.
6) Ayrı tutulması gereken toksik ilaçları ve bu dolapların nasıl düzenlendiğini bilir.
7) İlaçların eczanelerde raflara dizilme düzenlerini (alfabetik düzen, farmakolojik düzen gibi), ilaç ve diğer ürünlerin yerleşim sistematiğini bilir.
8) Eczanelerin Sağlık Bakanlığı, Maliye Bakanlığı ve Sosyal Güvenlik Kurumu ile ilişkilerini bilir ve bu kurallara göre gerekli işlemlerin yapılmasını sağlar.
9) Bilgisayar kullanımını, reçete giriş sistemlerini ve bilgisayar-destekli uygulamaları bilir.
10) İlaç ve tıbbi malzemelerin stok ve son kullanma tarih kontrolünü yaparak kullanım süresi sonuna yaklaşan ilaçlarla ilgili önlemleri bilir.
11) Birlikte çalışmayı bilir, ekip üyesi olarak görev ve sorumluluk almaya yatkınlık kazanır.
12) Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanır, kişisel ve sosyal öğrenmesini yönetir.
13) Özel reçetelere (mor, turuncu, kırmızı ve yeşil reçeteler gibi) yazılması gereken ilaçları ve bu reçetelerle ilgili işlemleri bilir.
14) Acil durumlarda kullanılan ilaç, tıbbi malzeme ve antidotları bilir.
15) Majistral preparat hazırlayabilir.
16) Avrupa Dil Çerçevesinde en az A2 düzeyinde İngilizce dilinde iletişim yetkinliği kazanır (Öğretim dili İngilizce programlar için İngilizce dilinde iletişim yetkinliği en az B1 düzeyidir).

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Mesleki terminolojiyi bilir. 2
2) Eczacı sorumluluğunda, reçeteli ve reçetesiz ilaç, tıbbı ürünler, kozmetik müstahzar, tıbbı malzeme ve sağlıkla ilgili diğer ürünlerin temininde, saklanmasında ve sunulmasında yer alır. 1
3) Sağlık hizmetinin eksiksiz verilebilmesi için kodeks, farmakope ve formüler gibi mesleki başvuru kitaplarını bilir ve faydalanabilir.
4) Reçete okumayı, hazırlamayı ve sunumunu eksiksiz yerine getirebilir.
5) Alanıyla ilgili mesleki ve etik değerleri gözeterek meslektaşları, hastaları, hekimler ve diğer sağlık çalışanları ile etkin ve sağlıklı iletişim kurar. 1
6) Ayrı tutulması gereken toksik ilaçları ve bu dolapların nasıl düzenlendiğini bilir.
7) İlaçların eczanelerde raflara dizilme düzenlerini (alfabetik düzen, farmakolojik düzen gibi), ilaç ve diğer ürünlerin yerleşim sistematiğini bilir.
8) Eczanelerin Sağlık Bakanlığı, Maliye Bakanlığı ve Sosyal Güvenlik Kurumu ile ilişkilerini bilir ve bu kurallara göre gerekli işlemlerin yapılmasını sağlar.
9) Bilgisayar kullanımını, reçete giriş sistemlerini ve bilgisayar-destekli uygulamaları bilir.
10) İlaç ve tıbbi malzemelerin stok ve son kullanma tarih kontrolünü yaparak kullanım süresi sonuna yaklaşan ilaçlarla ilgili önlemleri bilir.
11) Birlikte çalışmayı bilir, ekip üyesi olarak görev ve sorumluluk almaya yatkınlık kazanır. 1
12) Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanır, kişisel ve sosyal öğrenmesini yönetir. 1
13) Özel reçetelere (mor, turuncu, kırmızı ve yeşil reçeteler gibi) yazılması gereken ilaçları ve bu reçetelerle ilgili işlemleri bilir.
14) Acil durumlarda kullanılan ilaç, tıbbi malzeme ve antidotları bilir.
15) Majistral preparat hazırlayabilir.
16) Avrupa Dil Çerçevesinde en az A2 düzeyinde İngilizce dilinde iletişim yetkinliği kazanır (Öğretim dili İngilizce programlar için İngilizce dilinde iletişim yetkinliği en az B1 düzeyidir).

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Okuma
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 50
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 5 70
Ara Sınavlar 1 4 4
Final 1 4 4
Toplam İş Yükü 120