Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Yazılı Anlatım Oluşturma Yöntemleri |
Anadolu Üniversitesi Türk Dili II -
Atatürk Üniversitesi Türk Dili II
|
2) |
Yazı Anlatım (Uygulama) |
Anadolu Üniversitesi Türk Dili II -
Atatürk Üniversitesi Türk Dili II
|
3) |
Düşünce Yazıları I (Makale, Fıkra, Eleştiri, Deneme) |
Anadolu Üniversitesi Türk Dili II -
Atatürk Üniversitesi Türk Dili II |
4) |
Düşünce Yazıları II (Gezi Yazısı, Anı, Yaşam Öyküsü, Öz Yaşam Öyküsü) |
Anadolu Üniversitesi Türk Dili II -
Atatürk Üniversitesi Türk Dili II
|
5) |
Sanatsal Yazılar (Roman ve Hikâye) |
Mehmet Tekin – Roman Sanatı I
Hakan Sazyek - Roman Terimleri Sözlüğü
Necip Tosun-Doğu’nun Hikâye Kuramı
Şerif Aktaş-Anlatma Esasına Bağlı Edebî Metinlerin Tahlili |
6) |
Türk Edebiyatında Roman I (Uygulama) |
Yakup Kadri Karaosmanoğlu-Yaban (Yakup Kadri Karaosmanoğlu-Vatan Yolunda) |
7) |
Türk Edebiyatında Roman II (Uygulama) |
İhsan Oktay Anar-Amat (İsmail Emre-Postmodernizm ve Edebiyat) |
8) |
Yarıyıl İçi Sınavı |
|
9) |
Dünya Edebiyatında Roman I (Uygulama) |
Paulo Coelho-Simyacı |
10) |
Dünya Edebiyatında Roman II (Uygulama) |
Aldous Huxley-Cesur Yeni Dünya |
11) |
Türk Edebiyatında Hikâye I (Uygulama) |
Tomris Uyar-İpek ve Bakır (Çiçek Dirilticileri adlı hikâye)/Sabahattin Ali-Kağnı (Arabalar Beş Kuruşa adlı hikâye)/Haldun Taner-Sanço’nun Sabah Yürüyüşü (Sanço’nun Sabah Yürüyüşü adlı hikâye) |
12) |
Türk Edebiyatında Hikâye II (Uygulama) |
Samipaşazade Sezai-Küçük Şeyler (Pandomima adlı hikâye)/Oğuz Atay-Korkuyu Beklerken (Beyaz Mantolu Adam adlı hikâye)/Sait Faik Abasıyanık-Alemdağ’da Var Bir Yılan (Hişt Hişt adlı hikâye) |
13) |
Türk Tiyatrosu |
Metin And, Başlangıcından 1983’e Türk Tiyatro Tarihi
Refik Ahmet Sevengil-Türk Tiyatrosu Tarihi |
14) |
Türk Şiiri I |
Yalçın Armağan – İmkânsız Özerklik
Nurullah Çetin – Şiir Çözümleme Yöntemi
Doğu Batı Dergisi Modern Türk Şiiri I-IV |
15) |
Türk Şiiri II (Uygulama) |
Mehmet Kaplan-Şiir Tahlilleri 1
Mehmet Kaplan-Şiir Tahlilleri 2
İsmail Çetişli-Metin Tahlillerine Giriş 1 Şiir |
16) |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Mesleki terminolojiyi bilir. |
|
2) |
Eczacı sorumluluğunda, reçeteli ve reçetesiz ilaç, tıbbı ürünler, kozmetik müstahzar, tıbbı malzeme ve sağlıkla ilgili diğer ürünlerin temininde, saklanmasında ve sunulmasında yer alır. |
|
3) |
Sağlık hizmetinin eksiksiz verilebilmesi için kodeks, farmakope ve formüler gibi mesleki başvuru kitaplarını bilir ve faydalanabilir. |
|
4) |
Reçete okumayı, hazırlamayı ve sunumunu eksiksiz yerine getirebilir. |
|
5) |
Alanıyla ilgili mesleki ve etik değerleri gözeterek meslektaşları, hastaları, hekimler ve diğer sağlık çalışanları ile etkin ve sağlıklı iletişim kurar. |
|
6) |
Ayrı tutulması gereken toksik ilaçları ve bu dolapların nasıl düzenlendiğini bilir. |
|
7) |
İlaçların eczanelerde raflara dizilme düzenlerini (alfabetik düzen, farmakolojik düzen gibi), ilaç ve diğer ürünlerin yerleşim sistematiğini bilir. |
|
8) |
Eczanelerin Sağlık Bakanlığı, Maliye Bakanlığı ve Sosyal Güvenlik Kurumu ile ilişkilerini bilir ve bu kurallara göre gerekli işlemlerin yapılmasını sağlar. |
|
9) |
Bilgisayar kullanımını, reçete giriş sistemlerini ve bilgisayar-destekli uygulamaları bilir. |
|
10) |
İlaç ve tıbbi malzemelerin stok ve son kullanma tarih kontrolünü yaparak kullanım süresi sonuna yaklaşan ilaçlarla ilgili önlemleri bilir. |
|
11) |
Birlikte çalışmayı bilir, ekip üyesi olarak görev ve sorumluluk almaya yatkınlık kazanır. |
|
12) |
Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanır, kişisel ve sosyal öğrenmesini yönetir. |
|
13) |
Özel reçetelere (mor, turuncu, kırmızı ve yeşil reçeteler gibi) yazılması gereken ilaçları ve bu reçetelerle ilgili işlemleri bilir. |
|
14) |
Acil durumlarda kullanılan ilaç, tıbbi malzeme ve antidotları bilir. |
|
15) |
Majistral preparat hazırlayabilir. |
|
16) |
Avrupa Dil Çerçevesinde en az A2 düzeyinde İngilizce dilinde iletişim yetkinliği kazanır (Öğretim dili İngilizce programlar için İngilizce dilinde iletişim yetkinliği en az B1 düzeyidir). |
|