Eczane Hizmetleri | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | ORS205 | ||||||||
Ders İsmi: | Enfeksiyon Hastalıkları | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. Emre KUĞU | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Mikroorganizmaların neden olduğu enfeksiyon hastalıklarının engellenmesi için enfeksiyon ajanlarının tanınması ve bunların nasıl bertaraf edileceği konusunda bilgi kazandırmak amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Enfeksiyon oluşumu, enfeksiyon belirti ve bulguları, solunum yoluyla bulaşan hastalıklar, kan ve kan ürünleri ile bulaşan hastalıklar, fekal-oral yolla bulaşan Hastalıklar, cinsel yol ile bulaşan hastalıklar, üriner sistem ile bulaşan hastalıklar, hastane ve yoğun bakım enfeksiyonları, cerrahi alan enfeksiyonları, kişisel korunma yöntemleri, izolasyon yöntemleri, sterilizasyon ve dezenfeksiyon, hastane enfeksiyon kontrol komitesi. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin tanıtımı, Giriş, Amaç, Öğrenim hedefleri | Ders Notları |
2) | Enfeksiyonun tanımı, Epidemiyoloji | Ders notları |
3) | Enfeksiyon hastalıklarının nedenleri, belirti ve bulguları | Ders notları |
4) | Solunum Yoluyla Bulaşan Hastalıklar | Ders notları |
5) | Fekal-oral yolla bulaşan hastalıklar | Ders notları |
6) | Kan ve Kan Ürünleri Yoluyla Bulaşan Hastalıklar | Ders notları |
7) | Cinsel Yolla Bulaşan Hastalıklar | Ders notları |
8) | Yarıyıl içi sınavları | |
9) | Üriner Sistem Yoluyla Bulaşan Hastalıklar | Ders notları |
10) | Hastane ve yoğun bakım ünitesi enfeksiyonları | Ders notları |
11) | Cerrahi Alan Enfeksiyonları | Ders notları |
12) | Kişisel Korunma Yöntemleri, İzolasyon yöntemleri | Ders notları |
13) | Sterilizasyon ve Dezenfeksiyon | Ders notları |
14) | Hastane enfeksiyon kontrol komitesi | Ders notları |
15) | Dersin değerlendirilmesi | |
16) | Yarıyıl sonu sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Öğretim Üyesi ders notları |
Diğer Kaynaklar: | -Enfeksiyon Hastalıkları, Ali KAYA, Behire SANÇAR, Aynur ÇELİK, ISBN: 9786052586976 -Sağlık Bilimlerinde Enfeksiyon Hastalıkları ve Sterilizasyon Dezenfeksiyon, ed. Prof Dr. Kadriye KART YAŞAR, Ankara Nobel tıp kitabevleri, Temmuz 2020. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Mesleki terminolojiyi bilir. | |||||||||||||||
2) Eczacı sorumluluğunda, reçeteli ve reçetesiz ilaç, tıbbı ürünler, kozmetik müstahzar, tıbbı malzeme ve sağlıkla ilgili diğer ürünlerin temininde, saklanmasında ve sunulmasında yer alır. | |||||||||||||||
3) Sağlık hizmetinin eksiksiz verilebilmesi için kodeks, farmakope ve formüler gibi mesleki başvuru kitaplarını bilir ve faydalanabilir. | |||||||||||||||
4) Reçete okumayı, hazırlamayı ve sunumunu eksiksiz yerine getirebilir. | |||||||||||||||
5) Alanıyla ilgili mesleki ve etik değerleri gözeterek meslektaşları, hastaları, hekimler ve diğer sağlık çalışanları ile etkin ve sağlıklı iletişim kurar. | |||||||||||||||
6) Ayrı tutulması gereken toksik ilaçları ve bu dolapların nasıl düzenlendiğini bilir. | |||||||||||||||
7) İlaçların eczanelerde raflara dizilme düzenlerini (alfabetik düzen, farmakolojik düzen gibi), ilaç ve diğer ürünlerin yerleşim sistematiğini bilir. | |||||||||||||||
8) Eczanelerin Sağlık Bakanlığı, Maliye Bakanlığı ve Sosyal Güvenlik Kurumu ile ilişkilerini bilir ve bu kurallara göre gerekli işlemlerin yapılmasını sağlar. | |||||||||||||||
9) Bilgisayar kullanımını, reçete giriş sistemlerini ve bilgisayar-destekli uygulamaları bilir. | |||||||||||||||
10) İlaç ve tıbbi malzemelerin stok ve son kullanma tarih kontrolünü yaparak kullanım süresi sonuna yaklaşan ilaçlarla ilgili önlemleri bilir. | |||||||||||||||
11) Birlikte çalışmayı bilir, ekip üyesi olarak görev ve sorumluluk almaya yatkınlık kazanır. | |||||||||||||||
12) Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanır, kişisel ve sosyal öğrenmesini yönetir. | |||||||||||||||
13) Özel reçetelere (mor, turuncu, kırmızı ve yeşil reçeteler gibi) yazılması gereken ilaçları ve bu reçetelerle ilgili işlemleri bilir. | |||||||||||||||
14) Acil durumlarda kullanılan ilaç, tıbbi malzeme ve antidotları bilir. | |||||||||||||||
15) Majistral preparat hazırlayabilir. | |||||||||||||||
16) Avrupa Dil Çerçevesinde en az A2 düzeyinde İngilizce dilinde iletişim yetkinliği kazanır (Öğretim dili İngilizce programlar için İngilizce dilinde iletişim yetkinliği en az B1 düzeyidir). |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mesleki terminolojiyi bilir. | 5 |
2) | Eczacı sorumluluğunda, reçeteli ve reçetesiz ilaç, tıbbı ürünler, kozmetik müstahzar, tıbbı malzeme ve sağlıkla ilgili diğer ürünlerin temininde, saklanmasında ve sunulmasında yer alır. | 3 |
3) | Sağlık hizmetinin eksiksiz verilebilmesi için kodeks, farmakope ve formüler gibi mesleki başvuru kitaplarını bilir ve faydalanabilir. | 4 |
4) | Reçete okumayı, hazırlamayı ve sunumunu eksiksiz yerine getirebilir. | 4 |
5) | Alanıyla ilgili mesleki ve etik değerleri gözeterek meslektaşları, hastaları, hekimler ve diğer sağlık çalışanları ile etkin ve sağlıklı iletişim kurar. | 3 |
6) | Ayrı tutulması gereken toksik ilaçları ve bu dolapların nasıl düzenlendiğini bilir. | 3 |
7) | İlaçların eczanelerde raflara dizilme düzenlerini (alfabetik düzen, farmakolojik düzen gibi), ilaç ve diğer ürünlerin yerleşim sistematiğini bilir. | 4 |
8) | Eczanelerin Sağlık Bakanlığı, Maliye Bakanlığı ve Sosyal Güvenlik Kurumu ile ilişkilerini bilir ve bu kurallara göre gerekli işlemlerin yapılmasını sağlar. | 4 |
9) | Bilgisayar kullanımını, reçete giriş sistemlerini ve bilgisayar-destekli uygulamaları bilir. | 5 |
10) | İlaç ve tıbbi malzemelerin stok ve son kullanma tarih kontrolünü yaparak kullanım süresi sonuna yaklaşan ilaçlarla ilgili önlemleri bilir. | 4 |
11) | Birlikte çalışmayı bilir, ekip üyesi olarak görev ve sorumluluk almaya yatkınlık kazanır. | 5 |
12) | Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanır, kişisel ve sosyal öğrenmesini yönetir. | 3 |
13) | Özel reçetelere (mor, turuncu, kırmızı ve yeşil reçeteler gibi) yazılması gereken ilaçları ve bu reçetelerle ilgili işlemleri bilir. | 4 |
14) | Acil durumlarda kullanılan ilaç, tıbbi malzeme ve antidotları bilir. | 4 |
15) | Majistral preparat hazırlayabilir. | 4 |
16) | Avrupa Dil Çerçevesinde en az A2 düzeyinde İngilizce dilinde iletişim yetkinliği kazanır (Öğretim dili İngilizce programlar için İngilizce dilinde iletişim yetkinliği en az B1 düzeyidir). | 1 |
Anlatım | |
Individual study and homework | |
Ders | |
Okuma | |
Problem Çözme | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 50 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 4 | 56 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 88 |