Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | POLS355 | ||||||||
Ders İsmi: | Contemporary Political Ideologies | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Alan Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. Tuba ELDEM | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Dersin amacı, ideoloji kavramına kapsayıcı, karşılaştırmalı ve eleştirel bir yaklaşım sunmak ve çağdaş siyasal ideolojilerin eleştirel bir analizini yapmaktır. |
Dersin İçeriği: | Ders, klasik liberalizm ve Marksizm’e odaklanarak ideoloji kavramının soykütüğüyle başlar. Sonrasında, muhafazakarlık, neoliberalizm, milliyetçilik, faşizm, sosyalizm, komünizm, anarşizm ve feminizm gibi çağdaş siyasal ideolojiler tartışmaktadır. Dersin son kısmında ise, küresel siyasal siyasal gelişmeler çerçevesinde “ideolojilerin sonu” tezi ele alınmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse Genel Giriş | |
2) | "İdeoloji Nedir?": İdeoloji Kuramları | |
3) | Liberalizm | |
4) | Muhafazakarlık | |
5) | Sosyalizm | |
6) | Sosyal Demokrasi | |
7) | Anarşizm | |
8) | Yarıyıl İçi Sınavı | |
9) | Milliyetçilik | |
10) | Faşizm | |
11) | Feminizm | |
12) | Çevrecilik, Ekolojizm ve Yeşil Düşünce | |
13) | Populizm | |
14) | İdeolojilerin Sonu mu? | |
15) | Yarıyıl Sonu Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Andrew Heywood, Political Ideologies: An Introduction, Fifth Edition, Palgrave Macmillan, 2012. |
Diğer Kaynaklar: | Terry Eagleton, Ideology: An Introduction, Verso Books, 2007. Nancy S. Love (ed.), Dogmas and Dreams: A Reader in Modern Political Ideologies, Fourth Edition, CQ Press, 2010. Karl Marx, Friedrich Engels, The German Ideology: Including Thesis on Feuerbach, Prometheus Books, 1998. John Locke, Second Treatise of Government, Hackett Pub., 1980. John Rawls, Political Liberalism, Columbia UP, 2005. Robert Nozick, Anarchy, State and Utopia, Basic Books, 2013. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
4 |
5 |
2 |
3 |
||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||||||
1) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkilerin temel kavramlarını yerel, bölgesel ve küresel bağlamda anlamlandırabilecek kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir. | |||||||||||||||||||
2) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanında alanının kavram, teori ve yaklaşımlarını disiplinler arası çerçevede eleştirel bakabilir ve algılayabilir. | |||||||||||||||||||
3) Yerel, ulusal ve uluslararası proje çalışmalarında aktif rol oynar. | |||||||||||||||||||
4) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanının tarihsel ve kültürel mirası üzerinde farklı perspektifleri teorik olarak anlamlandırabilir ve değerlendirebilir. | |||||||||||||||||||
5) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler gündemine dair haberleri, alanda yapılan/ yapılmış çalışmaları ve tartışmaları etkin bir şekilde değerlendirir ve pratik bilgileri kullanabilir. | |||||||||||||||||||
6) Siyaset bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanındaki düşünce ve önerilerini başka kişi ve kurum ve kuruluşlara sözlü ve yazılı olarak aktarabilir. | |||||||||||||||||||
7) Devletler, kurumlar, uluslararası örgütler, uluslararası aktörler, iç ve dış politika mekanizmaları, sivil toplum örgütleri, çok uluslu şirketleri açıklayabilecek ve Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanına yansıdığı ölçekleri değerlendirebilecek kuramsal, yöntemsel ve teknik bilgi sahibidir. | |||||||||||||||||||
8) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinine ait yabancı dil ağırlıklı literatürü okuyabilir, anlamlandırabilir ve proje ile çalışmalarını bu yabancı dilde akademik etik çerçevesinde hazırlayabilirler. | |||||||||||||||||||
9) Avrupa Dil Çerçevesinde en az A2 düzeyinde İngilizce dilinde iletişim yetkinliği kazanır (Öğretim dili İngilizce programlar için İngilizce dilinde iletişim yetkinliği en az B1 düzeyidir). | |||||||||||||||||||
10) İnsanlık tarihi boyunca sosyal bilimler alanında biriken kümülatif bilgileri bilimsel yöntemlerle inceleyebilme ve kendi alanı ile ilişkilendirebilme yetisine sahiptir. | |||||||||||||||||||
11) Yazılı, sözlü, görsel iletişim ve etkileşimi nicel ve nitel veriler ile destekleyerek bilinçli yönetir, çevresini etkileme becerisine sahiptir. | |||||||||||||||||||
12) Alanında edindiği bilgi ve becerileri, norm ve standartları eleştirel anlayışla değerlendirir. | |||||||||||||||||||
13) Uyuşmazlıkları ve çatışmaları çözümleme, değerlendirme, eleştirme, barışçıl yöntemlerle yönetme, görüş ve çözüm önerme yetkinliği kazanır. | |||||||||||||||||||
14) Bağımsız çalışabilir, inisiyatif kullanabilir, sorumluluk ve karar alır. | |||||||||||||||||||
15) Birlikte çalışmayı, görev ve sorumluluk almayı bilir, gerektiğinde ekibe liderlik yapar. | |||||||||||||||||||
16) Dijital dönüşümü takip eder, bilişim ve iletişim teknolojilerini yetkin olarak kullanır. | |||||||||||||||||||
17) Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanır, kişisel ve sosyal öğrenmesini yönetir. | |||||||||||||||||||
18) Alanı ve çevresiyle ilişkisinde stratejik ve yenilikçi düşünür, girişimci anlayışla hareket eder. | |||||||||||||||||||
19) Sosyal haklar, etik ve sosyal sorumluluk konusunda bilinç kazanır. | |||||||||||||||||||
20) Kültürel çeşitliliği değer olarak kabul eder, toplumsal bilincin güçlenmesine destek olur. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkilerin temel kavramlarını yerel, bölgesel ve küresel bağlamda anlamlandırabilecek kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir. | 5 |
2) | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanında alanının kavram, teori ve yaklaşımlarını disiplinler arası çerçevede eleştirel bakabilir ve algılayabilir. | 5 |
3) | Yerel, ulusal ve uluslararası proje çalışmalarında aktif rol oynar. | |
4) | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanının tarihsel ve kültürel mirası üzerinde farklı perspektifleri teorik olarak anlamlandırabilir ve değerlendirebilir. | 5 |
5) | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler gündemine dair haberleri, alanda yapılan/ yapılmış çalışmaları ve tartışmaları etkin bir şekilde değerlendirir ve pratik bilgileri kullanabilir. | 5 |
6) | Siyaset bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanındaki düşünce ve önerilerini başka kişi ve kurum ve kuruluşlara sözlü ve yazılı olarak aktarabilir. | 3 |
7) | Devletler, kurumlar, uluslararası örgütler, uluslararası aktörler, iç ve dış politika mekanizmaları, sivil toplum örgütleri, çok uluslu şirketleri açıklayabilecek ve Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanına yansıdığı ölçekleri değerlendirebilecek kuramsal, yöntemsel ve teknik bilgi sahibidir. | 3 |
8) | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinine ait yabancı dil ağırlıklı literatürü okuyabilir, anlamlandırabilir ve proje ile çalışmalarını bu yabancı dilde akademik etik çerçevesinde hazırlayabilirler. | 5 |
9) | Avrupa Dil Çerçevesinde en az A2 düzeyinde İngilizce dilinde iletişim yetkinliği kazanır (Öğretim dili İngilizce programlar için İngilizce dilinde iletişim yetkinliği en az B1 düzeyidir). | 4 |
10) | İnsanlık tarihi boyunca sosyal bilimler alanında biriken kümülatif bilgileri bilimsel yöntemlerle inceleyebilme ve kendi alanı ile ilişkilendirebilme yetisine sahiptir. | 5 |
11) | Yazılı, sözlü, görsel iletişim ve etkileşimi nicel ve nitel veriler ile destekleyerek bilinçli yönetir, çevresini etkileme becerisine sahiptir. | 1 |
12) | Alanında edindiği bilgi ve becerileri, norm ve standartları eleştirel anlayışla değerlendirir. | 5 |
13) | Uyuşmazlıkları ve çatışmaları çözümleme, değerlendirme, eleştirme, barışçıl yöntemlerle yönetme, görüş ve çözüm önerme yetkinliği kazanır. | 5 |
14) | Bağımsız çalışabilir, inisiyatif kullanabilir, sorumluluk ve karar alır. | 5 |
15) | Birlikte çalışmayı, görev ve sorumluluk almayı bilir, gerektiğinde ekibe liderlik yapar. | 1 |
16) | Dijital dönüşümü takip eder, bilişim ve iletişim teknolojilerini yetkin olarak kullanır. | 1 |
17) | Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanır, kişisel ve sosyal öğrenmesini yönetir. | 4 |
18) | Alanı ve çevresiyle ilişkisinde stratejik ve yenilikçi düşünür, girişimci anlayışla hareket eder. | 3 |
19) | Sosyal haklar, etik ve sosyal sorumluluk konusunda bilinç kazanır. | 5 |
20) | Kültürel çeşitliliği değer olarak kabul eder, toplumsal bilincin güçlenmesine destek olur. | 5 |
Akran Değerlendirmesi | |
Anlatım | |
Ders | |
Okuma | |
Ödev | |
Seminer | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Sunum | |
Raporlama | |
Akran Değerlendirmesi | |
Bilgisayar Destekli Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | 1 | % 20 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 2 | 26 |
Sunum / Seminer | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 | 20 |
Rapor Teslimi | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 135 |