| Egzersiz ve Spor Bilimleri | |||||
| Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey | ||
| Ders Kodu: | SCE175 | ||||||||
| Ders İsmi: | Yetenek Seçimi | ||||||||
| Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
| Ders Kredileri: |
|
||||||||
| Öğretim Dili: | TR | ||||||||
| Ders Koşulu: | |||||||||
| Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
| Dersin Türü: | Alan Seçmeli | ||||||||
| Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
| Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
| Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi Yusuf ULUSOY | ||||||||
| Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi Yusuf ULUSOY |
||||||||
| Dersin Yardımcıları: |
| Dersin Amacı: | Sporda yetenek seçiminin neden yapıldığı, yetenek seçimi test sonuçlarının nasıl yorumlandığı ve ortaya çıkan sonuçların spor bilimlerine ne gibi katkılar sağladığını anlamak ve bu alanda araştırmalar yapabilme kabiliyetini geliştirmek. Ayrıca sporda yetenek seçimi hakkında doğru yönlendirme yapılabilmesinin sağlanması. |
| Dersin İçeriği: | Yetenek seçiminde model oluşturabilme, Yetenekli bireyi tespit edebilme, Bireyleri yetenekleri doğrultusunda doğru branşlara yönlendirebilme, yeteneğin seçimi için mevcut sistemleri inceler ve yeteneği tanımlayan faktörleri belirleyen bir alandır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
| 1) | Yetenek hakkında genel bilgilendirme | |
| 2) | Yetenek seçimi nedir? Sporda yetenek seçimi gereklilikleri nelerdir? | |
| 3) | Eurofit Testleri | |
| 4) | Flamingo denge testi | |
| 5) | Disklere vuruş | |
| 6) | Oturarak uzanma | |
| 7) | Durarak Uzun atlama | |
| 8) | Yarıyıl içi sınavı | |
| 9) | El kavrama testi | |
| 10) | Mekik | |
| 11) | Bükülü kol ile asılma | |
| 12) | Mekik koşusu (10x5m) | |
| 13) | Verilerin Excel ile hesaplanması | |
| 14) | Yetenek seçiminin hesaplanmasına yönelik uygulama çalışmaları | |
| 15) | Yetenek seçiminin hesaplanmasına yönelik uygulama çalışmaları | |
| 16) | Yarıyıl sonu sınavı |
| Ders Notları / Kitaplar: | Eurofit, (1993), Eurofit Tests of Physical Fitness, 2nd Edition, Strasbourg |
| Diğer Kaynaklar: | Eurofit, (1993), Eurofit Tests of Physical Fitness, 2nd Edition, Strasbourg |
| Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Program Kazanımları | |||||||||
| 1) Fiziksel, performans odaklı ve sağlıkla ilgili ihtiyaçları tanır. | |||||||||
| 2) Sporcuların bireysel özelliklerine uygun antrenman programı geliştirir. | |||||||||
| 3) Öz-düzenleme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanarak problem çözer. | |||||||||
| 4) Egzersiz ve sporla ilgili yasal düzenlemeleri bilir ve mesleki uygulamalarda uygular. | |||||||||
| 5) Türkiye’deki spor yönetim sistemini ve spor politikalarını tanır. | |||||||||
| 6) Sporcuların performans gelişimini değerlendirir. | |||||||||
| 7) Egzersiz ve spor bilimleri alanındaki bilgileri yazılı ve sözlü olarak etkili bir şekilde aktarır. | |||||||||
| 8) Spor bilimlerinde kullanılan bilişim ve performans analiz teknolojilerini kullanır. | |||||||||
| 9) Bilimsel yöntemlerle spor performansı, antrenman programları veya sağlık ilişkisini değerlendirir. | |||||||||
| 10) Sporcuları gelişim süreçlerine göre uygun branşlara yönlendirir. | |||||||||
| Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
| Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
| 1) | Fiziksel, performans odaklı ve sağlıkla ilgili ihtiyaçları tanır. | 3 |
| 2) | Sporcuların bireysel özelliklerine uygun antrenman programı geliştirir. | 3 |
| 3) | Öz-düzenleme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanarak problem çözer. | 2 |
| 4) | Egzersiz ve sporla ilgili yasal düzenlemeleri bilir ve mesleki uygulamalarda uygular. | 1 |
| 5) | Türkiye’deki spor yönetim sistemini ve spor politikalarını tanır. | |
| 6) | Sporcuların performans gelişimini değerlendirir. | |
| 7) | Egzersiz ve spor bilimleri alanındaki bilgileri yazılı ve sözlü olarak etkili bir şekilde aktarır. | 3 |
| 8) | Spor bilimlerinde kullanılan bilişim ve performans analiz teknolojilerini kullanır. | 4 |
| 9) | Bilimsel yöntemlerle spor performansı, antrenman programları veya sağlık ilişkisini değerlendirir. | 3 |
| 10) | Sporcuları gelişim süreçlerine göre uygun branşlara yönlendirir. | 3 |
| Anlatım | |
| Ders | |
| Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) |
| Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
| Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
| Ara Sınavlar | 1 | % 50 |
| Final | 1 | % 50 |
| Toplam | % 100 | |
| YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
| YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
| Toplam | % 100 | |
| Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
| Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
| Uygulama | 1 | 10 | 10 |
| Ara Sınavlar | 1 | 31 | 31 |
| Final | 1 | 31 | 31 |
| Toplam İş Yükü | 100 | ||