Egzersiz ve Spor Bilimleri
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: SCE175
Ders İsmi: Yetenek Seçimi
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Alan Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi Yusuf ULUSOY
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi Yusuf ULUSOY
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Sporda yetenek seçiminin neden yapıldığı, yetenek seçimi test sonuçlarının nasıl yorumlandığı ve ortaya çıkan sonuçların spor bilimlerine ne gibi katkılar sağladığını anlamak ve bu alanda araştırmalar yapabilme kabiliyetini geliştirmek. Ayrıca sporda yetenek seçimi hakkında doğru yönlendirme yapılabilmesinin sağlanması.
Dersin İçeriği: Yetenek seçiminde model oluşturabilme, Yetenekli bireyi tespit edebilme, Bireyleri yetenekleri doğrultusunda doğru branşlara yönlendirebilme, yeteneğin seçimi için mevcut sistemleri inceler ve yeteneği tanımlayan faktörleri belirleyen bir alandır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Sporda Yetenek Kavramını anlar
2) Yetenek seçiminde kullanılan testleri uygular
3) Yetenekli Sporcunun Özelliklerini bilir
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Yetenek hakkında genel bilgilendirme
2) Yetenek seçimi nedir? Sporda yetenek seçimi gereklilikleri nelerdir?
3) Eurofit Testleri
4) Flamingo denge testi
5) Disklere vuruş
6) Oturarak uzanma
7) Durarak Uzun atlama
8) Yarıyıl içi sınavı
9) El kavrama testi
10) Mekik
11) Bükülü kol ile asılma
12) Mekik koşusu (10x5m)
13) Verilerin Excel ile hesaplanması
14) Yetenek seçiminin hesaplanmasına yönelik uygulama çalışmaları
15) Yetenek seçiminin hesaplanmasına yönelik uygulama çalışmaları
16) Yarıyıl sonu sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Eurofit, (1993), Eurofit Tests of Physical Fitness, 2nd Edition, Strasbourg
Diğer Kaynaklar: Eurofit, (1993), Eurofit Tests of Physical Fitness, 2nd Edition, Strasbourg

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) Fiziksel, performans odaklı ve sağlıkla ilgili ihtiyaçları tanır.
2) Sporcuların bireysel özelliklerine uygun antrenman programı geliştirir.
3) Öz-düzenleme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanarak problem çözer.
4) Egzersiz ve sporla ilgili yasal düzenlemeleri bilir ve mesleki uygulamalarda uygular.
5) Türkiye’deki spor yönetim sistemini ve spor politikalarını tanır.
6) Sporcuların performans gelişimini değerlendirir.
7) Egzersiz ve spor bilimleri alanındaki bilgileri yazılı ve sözlü olarak etkili bir şekilde aktarır.
8) Spor bilimlerinde kullanılan bilişim ve performans analiz teknolojilerini kullanır.
9) Bilimsel yöntemlerle spor performansı, antrenman programları veya sağlık ilişkisini değerlendirir.
10) Sporcuları gelişim süreçlerine göre uygun branşlara yönlendirir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Fiziksel, performans odaklı ve sağlıkla ilgili ihtiyaçları tanır. 3
2) Sporcuların bireysel özelliklerine uygun antrenman programı geliştirir. 3
3) Öz-düzenleme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanarak problem çözer. 2
4) Egzersiz ve sporla ilgili yasal düzenlemeleri bilir ve mesleki uygulamalarda uygular. 1
5) Türkiye’deki spor yönetim sistemini ve spor politikalarını tanır.
6) Sporcuların performans gelişimini değerlendirir.
7) Egzersiz ve spor bilimleri alanındaki bilgileri yazılı ve sözlü olarak etkili bir şekilde aktarır. 3
8) Spor bilimlerinde kullanılan bilişim ve performans analiz teknolojilerini kullanır. 4
9) Bilimsel yöntemlerle spor performansı, antrenman programları veya sağlık ilişkisini değerlendirir. 3
10) Sporcuları gelişim süreçlerine göre uygun branşlara yönlendirir. 3

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 50
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Uygulama 1 10 10
Ara Sınavlar 1 31 31
Final 1 31 31
Toplam İş Yükü 100