| Egzersiz ve Spor Bilimleri | |||||
| Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey | ||
| Ders Kodu: | NEMC385 | ||||||||
| Ders İsmi: | Veri Gazeteciliği | ||||||||
| Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
| Ders Kredileri: |
|
||||||||
| Öğretim Dili: | TR | ||||||||
| Ders Koşulu: | |||||||||
| Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
| Dersin Türü: | Genel Seçmeli | ||||||||
| Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
| Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
| Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi Emine SIRMALI KAYACAN | ||||||||
| Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. Aysun EYREK KESKİN |
||||||||
| Dersin Yardımcıları: |
| Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrencilerin yeni gazeteciliği türü olan veri gazeteciliği hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır. Verilere ulaşma, analiz etme, yorumlama pratiğini elde ederek kendi başlarına haber metinlerinde verileri kullanmalarını sağlamaktır. |
| Dersin İçeriği: | Bu ders kapsamında öğrencilere, veri gazeteciliği hakkında bilgi verilerek, veriye ulaşma, veri analizi, veri yorumlama, görselleştirme ve verileri haber metninde kullanmaları konuları aktarılacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
| 1) | Dersin kapsamı, hedef ve amaçları | |
| 2) | Veri gazeteciliği tanımı, tarihi | |
| 3) | Veriye ulaşma yöntemleri | |
| 4) | Açık Veri, Açık veri kaynakları | |
| 5) | Veri kazıma - Bir veri kaynağı olarak İnternet sitelerinden veri kazıma | |
| 6) | Temel istatistik | |
| 7) | Veri temizlemesi | |
| 8) | Yarıyıl İçi Sınavı | |
| 9) | Gazetecilikte veri görselleştirme | |
| 10) | İleri data görselleştirme teknikleri | |
| 11) | Veri Analizi ve Yorumlama | |
| 12) | Veri hikaye anlatılıcılığı | |
| 13) | Veri gazeteciliğinde etik sorunlar | |
| 14) | Veri Gazeteciliği-Atölyesi | |
| 15) | Final Sınavı |
| Ders Notları / Kitaplar: | Veri Gazeteciliği El Kitabı. Jonathan Gray,Lilliona Bounegry and Lucy Chambers , 2012 |
| Diğer Kaynaklar: | yok-none |
| Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
5 |
3 |
4 |
6 |
|||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Program Kazanımları | |||||||||
| 1) Fiziksel, performans odaklı ve sağlıkla ilgili ihtiyaçları tanır. | |||||||||
| 2) Sporcuların bireysel özelliklerine uygun antrenman programı geliştirir. | |||||||||
| 3) Öz-düzenleme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanarak problem çözer. | |||||||||
| 4) Egzersiz ve sporla ilgili yasal düzenlemeleri bilir ve mesleki uygulamalarda uygular. | |||||||||
| 5) Türkiye’deki spor yönetim sistemini ve spor politikalarını tanır. | |||||||||
| 6) Sporcuların performans gelişimini değerlendirir. | |||||||||
| 7) Egzersiz ve spor bilimleri alanındaki bilgileri yazılı ve sözlü olarak etkili bir şekilde aktarır. | |||||||||
| 8) Spor bilimlerinde kullanılan bilişim ve performans analiz teknolojilerini kullanır. | |||||||||
| 9) Bilimsel yöntemlerle spor performansı, antrenman programları veya sağlık ilişkisini değerlendirir. | |||||||||
| 10) Sporcuları gelişim süreçlerine göre uygun branşlara yönlendirir. | |||||||||
| Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
| Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
| 1) | Fiziksel, performans odaklı ve sağlıkla ilgili ihtiyaçları tanır. | |
| 2) | Sporcuların bireysel özelliklerine uygun antrenman programı geliştirir. | |
| 3) | Öz-düzenleme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanarak problem çözer. | |
| 4) | Egzersiz ve sporla ilgili yasal düzenlemeleri bilir ve mesleki uygulamalarda uygular. | |
| 5) | Türkiye’deki spor yönetim sistemini ve spor politikalarını tanır. | |
| 6) | Sporcuların performans gelişimini değerlendirir. | |
| 7) | Egzersiz ve spor bilimleri alanındaki bilgileri yazılı ve sözlü olarak etkili bir şekilde aktarır. | |
| 8) | Spor bilimlerinde kullanılan bilişim ve performans analiz teknolojilerini kullanır. | |
| 9) | Bilimsel yöntemlerle spor performansı, antrenman programları veya sağlık ilişkisini değerlendirir. | |
| 10) | Sporcuları gelişim süreçlerine göre uygun branşlara yönlendirir. |
| Anlatım | |
| Ders | |
| Ödev | |
| Soru cevap/ Tartışma | |
| Web Tabanlı Öğrenme |
| Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
| Uygulama | |
| Örnek olay sunma |
| Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
| Ara Sınavlar | 1 | % 50 |
| Final | 1 | % 50 |
| Toplam | % 100 | |
| YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
| YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
| Toplam | % 100 | |
| Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
| Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
| Ara Sınavlar | 1 | 20 | 20 |
| Final | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 96 | ||