| Egzersiz ve Spor Bilimleri | |||||
| Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey | ||
| Ders Kodu: | MIDW359 | ||||||||
| Ders İsmi: | Cinsel Sağlık | ||||||||
| Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
| Ders Kredileri: |
|
||||||||
| Öğretim Dili: | TR | ||||||||
| Ders Koşulu: | |||||||||
| Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
| Dersin Türü: | Tematik Seçmeli | ||||||||
| Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
| Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
| Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. Hayriye ERCAN | ||||||||
| Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi Yüksel Duygu ALTIPARMAK Öğr.Gör. Hayriye ERCAN Öğr.Gör. Melek IŞIK |
||||||||
| Dersin Yardımcıları: |
| Dersin Amacı: | Dersin amacı öğrencilerin içinde yaşadıkları toplumun üreme sağlığı ve cinsel sağlık ile ilgili sorunlarını anlamaları, duyarlılık geliştirmeleri ve çözüm yollarına yönelik bilgi ve anlayış kazanmalarıdır. |
| Dersin İçeriği: | Bu dersin içeriği üreme sağlığı kavramını günümüzdeki gelişmeler doğrultusunda anlama, cinsellik, cinsel kimlik, cinsel haklar konularını irdeleme, tüm yaşam dönemlerinde cinsel sorunlara yaklaşımları değerlendirme, cinsel işlev bozuklukları ve toplumsal önemini analiz etme, cinselliğe multidisipliner yaklaşım ve üreme sağlığı danışmanlığı ilkelerini kavramadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
| 1) | Temel kavramlar: üreme sağlığı, hastalık, cinsellik, cinsel eğilimler. | Ders Notları ve Kaynak Kitaplar |
| 2) | Üreme sağlığı, haklar ve sorunlar | Ders Notları ve Kaynak Kitaplar |
| 3) | Üreme sağlığı politikaları | Ders Notları ve Kaynak Kitaplar |
| 4) | Toplum sağlığı üzerindeki etkileri | Ders Notları ve Kaynak Kitaplar |
| 5) | Cinsellik, cinsel sağlık, cinsel haklar | Ders Notları ve Kaynak Kitaplar |
| 6) | Yaşam Evrelerine Göre Cinsellik | Ders Notları ve Kaynak Kitaplar |
| 7) | Cinsel İşlev Bozuklukları | Ders Notları ve Kaynak Kitaplar |
| 8) | Yarıyıl İçi Sınavları | Ders Notları ve Kaynak Kitaplar |
| 9) | Cinsel Kimlik Bozuklukları | Ders Notları ve Kaynak Kitaplar |
| 10) | Cinsel Eğilimler, Cinsel Şiddet ve Mağdura Yaklaşım | Ders Notları ve Kaynak Kitaplar |
| 11) | Cinsel Sağlık Eğitimi | Ders Notları ve Kaynak Kitaplar |
| 12) | Cinsel Sağlık Taramaları | Ders Notları ve Kaynak Kitaplar |
| 13) | Cinsel Yolla Bulaşan Enfeksiyonlar ve Korunma | Ders Notları ve Kaynak Kitaplar |
| 14) | Cinselliğe Yönelik İnanç, Tutum, Değer ve Mitler | Ders Notları ve Kaynak Kitaplar |
| 15) | Ders Değerlendirmesi | |
| 16) | Yarıyıl Sonu Sınavı | Ders Notları ve Kaynak Kitaplar |
| Ders Notları / Kitaplar: | Taşkın, L. (2016) Doğum ve Kadın Sağlığı Hemşireliği, VIII. Baskı, Özyurt, Ankara Türkiye Kliniği-Kadın Sağlığı ve Doğum Hemşireliği Özel Dergisi (on-line) |
| Diğer Kaynaklar: | Büyükkayacı Duman N (editor), (2018). Sexual Health, Nobel medicine bookstore ltd. Istanbul |
| Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
|||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Program Kazanımları | |||||||||
| 1) Fiziksel, performans odaklı ve sağlıkla ilgili ihtiyaçları tanır. | |||||||||
| 2) Sporcuların bireysel özelliklerine uygun antrenman programı geliştirir. | |||||||||
| 3) Öz-düzenleme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanarak problem çözer. | |||||||||
| 4) Egzersiz ve sporla ilgili yasal düzenlemeleri bilir ve mesleki uygulamalarda uygular. | |||||||||
| 5) Türkiye’deki spor yönetim sistemini ve spor politikalarını tanır. | |||||||||
| 6) Sporcuların performans gelişimini değerlendirir. | |||||||||
| 7) Egzersiz ve spor bilimleri alanındaki bilgileri yazılı ve sözlü olarak etkili bir şekilde aktarır. | |||||||||
| 8) Spor bilimlerinde kullanılan bilişim ve performans analiz teknolojilerini kullanır. | |||||||||
| 9) Bilimsel yöntemlerle spor performansı, antrenman programları veya sağlık ilişkisini değerlendirir. | |||||||||
| 10) Sporcuları gelişim süreçlerine göre uygun branşlara yönlendirir. | |||||||||
| Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
| Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
| 1) | Fiziksel, performans odaklı ve sağlıkla ilgili ihtiyaçları tanır. | |
| 2) | Sporcuların bireysel özelliklerine uygun antrenman programı geliştirir. | |
| 3) | Öz-düzenleme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanarak problem çözer. | |
| 4) | Egzersiz ve sporla ilgili yasal düzenlemeleri bilir ve mesleki uygulamalarda uygular. | |
| 5) | Türkiye’deki spor yönetim sistemini ve spor politikalarını tanır. | |
| 6) | Sporcuların performans gelişimini değerlendirir. | |
| 7) | Egzersiz ve spor bilimleri alanındaki bilgileri yazılı ve sözlü olarak etkili bir şekilde aktarır. | |
| 8) | Spor bilimlerinde kullanılan bilişim ve performans analiz teknolojilerini kullanır. | |
| 9) | Bilimsel yöntemlerle spor performansı, antrenman programları veya sağlık ilişkisini değerlendirir. | |
| 10) | Sporcuları gelişim süreçlerine göre uygun branşlara yönlendirir. |
| Anlatım | |
| Bireysel çalışma ve ödevi | |
| Ödev | |
| Soru cevap/ Tartışma |
| Sözlü sınav | |
| Ödev |
| Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
| Ödev | 1 | % 20 |
| Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
| Final | 1 | % 40 |
| Toplam | % 100 | |
| YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
| YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
| Toplam | % 100 | |
| Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
| Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 2 | 32 |
| Ödevler | 1 | 10 | 10 |
| Ara Sınavlar | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 90 | ||