Bilgisayar Mühendisliği (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | COMP3036 | ||||||||
Ders İsmi: | Embedded Systems | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Alan Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi Vecdi Emre LEVENT | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, mikrodenetleyicilerle uygulamalı deneyim sunarak öğrencinin bilgisayar organizasyonu bilgisini pekiştirmek ve geliştirmek. Öğrenciler ayrıca ticari ve tıbbi ürünlerde kullanılan birkaç sensörü inceleyecek ve bir mikrodenetleyici sistemde nasıl arayüz oluşturacaklarını öğreneceklerdir. |
Dersin İçeriği: | Assembly dili programlama, çevre birimlere arayüz oluşturma, kesinti işleme ve hata ayıklama tekniklerini içeren bir mikro denetleyici veya mikroişlemci gömülü sistemin tasarımı ve uygulaması. Ders ve Lab. Laboratuar çalışmaları, bir gömülü sistemler projesi geliştirilir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Mikroişlemci / Mikrodenetleyici Mimarisi | |
2) | Makine ve Assembly Dili | |
3) | Komut Seti Mimarisi | |
4) | I/O Portları | |
5) | Zamanlayıcılar | |
6) | Seri Haberleşme | |
7) | Kesmeler | |
8) | Yarıyıl içi sınavları | |
9) | Yarıiletken Bellek | |
10) | A / D ve D / A dönüşümü | |
11) | UART | |
12) | SPI | |
13) | I2C | |
14) | Veri yolları | |
15) | Ethernet | |
16) | Yarıyıl sonu sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | The 8051 Microcontroller and Embedded Systems, 2nd Edition, Mazidi et.al |
Diğer Kaynaklar: | Yok |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
|||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||||||
1) Karmaşık bir sistem, süreç, yazılım veya donanımı tasarlar | |||||||||||||||||||
2) Güncel yazılım ve donanım geliştirme araçlarını kullanır. | |||||||||||||||||||
3) Güncel yazılım ve donanım geliştirme araçlarını tasarlar. | |||||||||||||||||||
4) Güçlü iletişim kurar. | |||||||||||||||||||
5) Yaşam boyu öğrenir, bilgiye erişir ve kendini geliştirir. | |||||||||||||||||||
6) Profesyonel etik değerlerine sahiptir. | |||||||||||||||||||
7) Proje yönetim ve girişimcilik yeteneklerine sahiptir. | |||||||||||||||||||
8) Teknolojinin insan, sağlık, ekolojik ve hukuk boyutlarının; sosyal ve küresel etkilerinin farkındadır. | |||||||||||||||||||
9) Mevcut literatür taraması yapabilme ve yeni bilgiye erişip öğrenme yetkinliğine sahiptir. | |||||||||||||||||||
10) Yazılı, sözlü, görsel iletişim ve etkileşimi nicel ve nitel veriler ile destekleyerek bilinçli yönetir, çevresini etkileme becerisine sahiptir. | |||||||||||||||||||
11) Alanında edindiği bilgi ve becerileri, norm ve standartları eleştirel anlayışla değerlendirir. | |||||||||||||||||||
12) Uyuşmazlıkları ve çatışmaları çözümleme, değerlendirme, eleştirme, barışçıl yöntemlerle yönetme, görüş ve çözüm önerme yetkinliği kazanır. | |||||||||||||||||||
13) Bağımsız çalışabilir, inisiyatif kullanabilir, sorumluluk ve karar alır. | |||||||||||||||||||
14) Birlikte çalışmayı, görev ve sorumluluk almayı bilir, gerektiğinde ekibe liderlik yapar. | |||||||||||||||||||
15) Dijital dönüşümü takip eder, bilişim ve iletişim teknolojilerini yetkin olarak kullanır. | |||||||||||||||||||
16) Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanır, kişisel ve sosyal öğrenmesini yönetir. | |||||||||||||||||||
17) Alanı ve çevresiyle ilişkisinde stratejik ve yenilikçi düşünür, girişimci anlayışla hareket eder. | |||||||||||||||||||
18) Sosyal haklar, etik ve sosyal sorumluluk konusunda bilinç kazanır. | |||||||||||||||||||
19) Kültürel çeşitliliği değer olarak kabul eder, toplumsal bilincin güçlenmesine destek olur. | |||||||||||||||||||
20) Avrupa Dil Çerçevesinde en az A2 düzeyinde İngilizce dilinde iletişim yetkinliği kazanır (Öğretim dili İngilizce programlar için İngilizce dilinde iletişim yetkinliği en az B1 düzeyidir). |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Karmaşık bir sistem, süreç, yazılım veya donanımı tasarlar | |
2) | Güncel yazılım ve donanım geliştirme araçlarını kullanır. | |
3) | Güncel yazılım ve donanım geliştirme araçlarını tasarlar. | |
4) | Güçlü iletişim kurar. | |
5) | Yaşam boyu öğrenir, bilgiye erişir ve kendini geliştirir. | |
6) | Profesyonel etik değerlerine sahiptir. | |
7) | Proje yönetim ve girişimcilik yeteneklerine sahiptir. | |
8) | Teknolojinin insan, sağlık, ekolojik ve hukuk boyutlarının; sosyal ve küresel etkilerinin farkındadır. | |
9) | Mevcut literatür taraması yapabilme ve yeni bilgiye erişip öğrenme yetkinliğine sahiptir. | |
10) | Yazılı, sözlü, görsel iletişim ve etkileşimi nicel ve nitel veriler ile destekleyerek bilinçli yönetir, çevresini etkileme becerisine sahiptir. | |
11) | Alanında edindiği bilgi ve becerileri, norm ve standartları eleştirel anlayışla değerlendirir. | |
12) | Uyuşmazlıkları ve çatışmaları çözümleme, değerlendirme, eleştirme, barışçıl yöntemlerle yönetme, görüş ve çözüm önerme yetkinliği kazanır. | |
13) | Bağımsız çalışabilir, inisiyatif kullanabilir, sorumluluk ve karar alır. | |
14) | Birlikte çalışmayı, görev ve sorumluluk almayı bilir, gerektiğinde ekibe liderlik yapar. | |
15) | Dijital dönüşümü takip eder, bilişim ve iletişim teknolojilerini yetkin olarak kullanır. | |
16) | Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanır, kişisel ve sosyal öğrenmesini yönetir. | |
17) | Alanı ve çevresiyle ilişkisinde stratejik ve yenilikçi düşünür, girişimci anlayışla hareket eder. | |
18) | Sosyal haklar, etik ve sosyal sorumluluk konusunda bilinç kazanır. | |
19) | Kültürel çeşitliliği değer olarak kabul eder, toplumsal bilincin güçlenmesine destek olur. | |
20) | Avrupa Dil Çerçevesinde en az A2 düzeyinde İngilizce dilinde iletişim yetkinliği kazanır (Öğretim dili İngilizce programlar için İngilizce dilinde iletişim yetkinliği en az B1 düzeyidir). |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Okuma | |
Ödev |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Uygulama | |
Gözlem | |
Grup Projesi | |
Raporlama | |
Akran Değerlendirmesi | |
Tez Sunma |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Laboratuar | 8 | % 15 |
Ödev | 6 | % 10 |
Projeler | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 15 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 4 | 56 |
Laboratuvar | 8 | 2 | 16 |
Ödevler | 6 | 10 | 60 |
Ara Sınavlar | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 162 |