Bilgisayar Mühendisliği (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: COMP3036
Ders İsmi: Embedded Systems
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 2 3 6
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Alan Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi Vecdi Emre LEVENT
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, mikrodenetleyicilerle uygulamalı deneyim sunarak öğrencinin bilgisayar organizasyonu bilgisini pekiştirmek ve geliştirmek. Öğrenciler ayrıca ticari ve tıbbi ürünlerde kullanılan birkaç sensörü inceleyecek ve bir mikrodenetleyici sistemde nasıl arayüz oluşturacaklarını öğreneceklerdir.
Dersin İçeriği: Assembly dili programlama, çevre birimlere arayüz oluşturma, kesinti işleme ve hata ayıklama tekniklerini içeren bir mikro denetleyici veya mikroişlemci gömülü sistemin tasarımı ve uygulaması. Ders ve Lab. Laboratuar çalışmaları, bir gömülü sistemler projesi geliştirilir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Assembly dilinde bir bilgisayar programı yazma
2) Kesintileri işlemek için kod yazma
3) Hem donanım hem de yazılım araçlarını kullanarak bir bilgisayar programının hatalarını ayıklama
4) Bir mikro-denetleyiciye veya mikroişlemciye bir veri yolu kullanarak arayüz oluşturma
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Mikroişlemci / Mikrodenetleyici Mimarisi
2) Makine ve Assembly Dili
3) Komut Seti Mimarisi
4) I/O Portları
5) Zamanlayıcılar
6) Seri Haberleşme
7) Kesmeler
8) Yarıyıl içi sınavları
9) Yarıiletken Bellek
10) A / D ve D / A dönüşümü
11) UART
12) SPI
13) I2C
14) Veri yolları
15) Ethernet
16) Yarıyıl sonu sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: The 8051 Microcontroller and Embedded Systems, 2nd Edition, Mazidi et.al
Diğer Kaynaklar: Yok

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Karmaşık bir sistem, süreç, yazılım veya donanımı tasarlar
2) Güncel yazılım ve donanım geliştirme araçlarını kullanır.
3) Güncel yazılım ve donanım geliştirme araçlarını tasarlar.
4) Güçlü iletişim kurar.
5) Yaşam boyu öğrenir, bilgiye erişir ve kendini geliştirir.
6) Profesyonel etik değerlerine sahiptir.
7) Proje yönetim ve girişimcilik yeteneklerine sahiptir.
8) Teknolojinin insan, sağlık, ekolojik ve hukuk boyutlarının; sosyal ve küresel etkilerinin farkındadır.
9) Mevcut literatür taraması yapabilme ve yeni bilgiye erişip öğrenme yetkinliğine sahiptir.
10) Yazılı, sözlü, görsel iletişim ve etkileşimi nicel ve nitel veriler ile destekleyerek bilinçli yönetir, çevresini etkileme becerisine sahiptir.
11) Alanında edindiği bilgi ve becerileri, norm ve standartları eleştirel anlayışla değerlendirir.
12) Uyuşmazlıkları ve çatışmaları çözümleme, değerlendirme, eleştirme, barışçıl yöntemlerle yönetme, görüş ve çözüm önerme yetkinliği kazanır.
13) Bağımsız çalışabilir, inisiyatif kullanabilir, sorumluluk ve karar alır.
14) Birlikte çalışmayı, görev ve sorumluluk almayı bilir, gerektiğinde ekibe liderlik yapar.
15) Dijital dönüşümü takip eder, bilişim ve iletişim teknolojilerini yetkin olarak kullanır.
16) Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanır, kişisel ve sosyal öğrenmesini yönetir.
17) Alanı ve çevresiyle ilişkisinde stratejik ve yenilikçi düşünür, girişimci anlayışla hareket eder.
18) Sosyal haklar, etik ve sosyal sorumluluk konusunda bilinç kazanır.
19) Kültürel çeşitliliği değer olarak kabul eder, toplumsal bilincin güçlenmesine destek olur.
20) Avrupa Dil Çerçevesinde en az A2 düzeyinde İngilizce dilinde iletişim yetkinliği kazanır (Öğretim dili İngilizce programlar için İngilizce dilinde iletişim yetkinliği en az B1 düzeyidir).

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Karmaşık bir sistem, süreç, yazılım veya donanımı tasarlar
2) Güncel yazılım ve donanım geliştirme araçlarını kullanır.
3) Güncel yazılım ve donanım geliştirme araçlarını tasarlar.
4) Güçlü iletişim kurar.
5) Yaşam boyu öğrenir, bilgiye erişir ve kendini geliştirir.
6) Profesyonel etik değerlerine sahiptir.
7) Proje yönetim ve girişimcilik yeteneklerine sahiptir.
8) Teknolojinin insan, sağlık, ekolojik ve hukuk boyutlarının; sosyal ve küresel etkilerinin farkındadır.
9) Mevcut literatür taraması yapabilme ve yeni bilgiye erişip öğrenme yetkinliğine sahiptir.
10) Yazılı, sözlü, görsel iletişim ve etkileşimi nicel ve nitel veriler ile destekleyerek bilinçli yönetir, çevresini etkileme becerisine sahiptir.
11) Alanında edindiği bilgi ve becerileri, norm ve standartları eleştirel anlayışla değerlendirir.
12) Uyuşmazlıkları ve çatışmaları çözümleme, değerlendirme, eleştirme, barışçıl yöntemlerle yönetme, görüş ve çözüm önerme yetkinliği kazanır.
13) Bağımsız çalışabilir, inisiyatif kullanabilir, sorumluluk ve karar alır.
14) Birlikte çalışmayı, görev ve sorumluluk almayı bilir, gerektiğinde ekibe liderlik yapar.
15) Dijital dönüşümü takip eder, bilişim ve iletişim teknolojilerini yetkin olarak kullanır.
16) Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanır, kişisel ve sosyal öğrenmesini yönetir.
17) Alanı ve çevresiyle ilişkisinde stratejik ve yenilikçi düşünür, girişimci anlayışla hareket eder.
18) Sosyal haklar, etik ve sosyal sorumluluk konusunda bilinç kazanır.
19) Kültürel çeşitliliği değer olarak kabul eder, toplumsal bilincin güçlenmesine destek olur.
20) Avrupa Dil Çerçevesinde en az A2 düzeyinde İngilizce dilinde iletişim yetkinliği kazanır (Öğretim dili İngilizce programlar için İngilizce dilinde iletişim yetkinliği en az B1 düzeyidir).

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Okuma
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Uygulama
Gözlem
Grup Projesi
Raporlama
Akran Değerlendirmesi
Tez Sunma

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Laboratuar 8 % 15
Ödev 6 % 10
Projeler 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 15
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 4 56
Laboratuvar 8 2 16
Ödevler 6 10 60
Ara Sınavlar 1 10 10
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 162