Dersin Amacı: |
Bu ders, öğrencilerin ileri düzey finansal yönetim kavramlarını derinlemesine anlamalarını sağlamayı amaçlamaktadır. Yatırım kararları alma, sermaye yapısı teorisi ve finansal planlama konularına odaklanan ders, öğrencilerin karmaşık finansal senaryoları analiz etme, sermaye maliyetini değerlendirme ve hissedar değerini maksimize etmek için stratejik finansal kararlar alma becerilerini kazanmalarını hedeflemektedir. |
Dersin İçeriği: |
Net Bugünkü Değer (NBD), İç Verim Oranı (İVO) ve Geri Ödeme Süresi, proje nakit akışları, duyarlılık analizi, senaryo analizi, simülasyon, sermaye maliyeti, Modigliani ve Miller Teorisi, temettü politikası, hisse geri alım stratejisi, finansal tahmin ve planlama, çalışma sermayesi yönetimi ve işletme risk yönetimi |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Yatırım Kararları: Net Bugünkü Değer |
Ders kitabı: Bölüm 11.1 ve 11.2 |
2) |
Yatırım Kararları:
Kârlılık Indeksi,
İç Verim Oranı,
Geri Ödeme Süresi.
|
Ders kitabı: Bölüm 11.3 ve 11.4 |
3) |
Proje Nakit Akışlarının Analizi |
Ders kitabı: Bölüm 12 |
4) |
Kısa Sınav-1;
Risk Analizi ve Proje Değerlendirmesi:
Hassasiyet Analizi,
Senaryo Analizi,
Simülasyon Analizi |
Ders kitabı: Bölüm 13.1 ve 13.2 |
5) |
Risk Analizi ve Proje Değerlendirmesi:
Başabaş Analizi,
Sermaye Bütçelemesinde Alternatifler |
Ders kitabı: Bölüm 13.3 ve 13.4 |
6) |
Sermaye Maliyeti:
Sermaye Kaynaklarının Maliyeti,
Proje Sermaye Maliyeti |
Ders kitabı: Bölüm 14 |
7) |
Sermaye Maliyeti: Sermaye Kaynaklarının Maliyeti, Proje Sermaye Maliyeti |
Ders kitabı: Bölüm 14 |
8) |
Ara sınav |
|
9) |
Sermaye Yapısı Politikası:
Modigliani ve Miller Sermaye Yapısı Teorisi
|
Ders kitabı: Bölüm 15.1, 15.2 ve 15.3 |
10) |
Sermaye Yapısı Teorisi:
Finansal Kararlar |
Ders kitabı: Bölüm 15.4 |
11) |
Kâr Payı Dağıtım ve Hisse Geri Alım Politikası |
Ders kitabı: Bölüm 16 |
12) |
Kısa Sınav-II; Finansal öngörü ve planlama |
Ders kitabı: Bölüm 17 |
13) |
Çalışma sermayesi yönetimi |
Ders kitabı: Bölüm 18 |
14) |
Çalışma sermayesi yönetimi |
Ders kitabı: Bölüm 18 |
15) |
İşletme risk yönetimi |
Ders kitabı: Bölüm 20 |
16) |
Final sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Uluslararası Finans ve Bankacılık alanında güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. |
5 |
2) |
Uluslararası Finans ve Bankacılık alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri pratikte kullanabilme. |
5 |
3) |
Uluslararası Finans ve Bankacılık alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak araştırmalara ve kanıtlara dayalı verileri yorumlayıp değerlendirme, sorunları tanımlayıp çözüm önerileri geliştirme. |
5 |
4) |
Gerektiğinde ekonometrik modelleri ve programları da kullanarak bağımsız çalışma ve araştırma yapabilme. |
1 |
5) |
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. |
1 |
6) |
Finans ve bankacılık projeleri çerçevesinde takım çalışması etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. |
|
7) |
Uluslararası Finans ve Bankacılık alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme |
4 |
8) |
Temel finansal kavramlar ve teorilerin yaşamdaki karşılıklarını öğrenerek, konulara hakim olma. |
5 |
9) |
Finansal verileri yorumlama, finansal ve bankacılık konularında ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme |
3 |
10) |
Türkiye ve Dünya'daki finansal piyasaların ve bankacılık sisteminin durumunu açıklar ve değerlendirir. |
1 |
11) |
Yazılı, sözlü, görsel iletişim ve etkileşimi nicel ve nitel veriler ile destekleyerek bilinçli yönetir, çevresini etkileme becerisine sahiptir. |
|
12) |
Alanında edindiği bilgi ve becerileri, norm ve standartları eleştirel anlayışla değerlendirir. |
|
13) |
Uyuşmazlıkları ve çatışmaları çözümleme, değerlendirme, eleştirme, barışçıl yöntemlerle yönetme, görüş ve çözüm önerme yetkinliği kazanır. |
|
14) |
Bağımsız çalışabilir, inisiyatif kullanabilir, sorumluluk ve karar alır. |
|
15) |
Birlikte çalışmayı, görev ve sorumluluk almayı bilir, gerektiğinde ekibe liderlik yapar. |
|
16) |
Dijital dönüşümü takip eder, bilişim ve iletişim teknolojilerini yetkin olarak kullanır. |
|
17) |
Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanır, kişisel ve sosyal öğrenmesini yönetir. |
|
18) |
Alanı ve çevresiyle ilişkisinde stratejik ve yenilikçi düşünür, girişimci anlayışla hareket eder. |
|
19) |
Sosyal haklar, etik ve sosyal sorumluluk konusunda bilinç kazanır. |
|
20) |
Kültürel çeşitliliği değer olarak kabul eder, toplumsal bilincin güçlenmesine destek olur. |
|
21) |
Avrupa Dil Çerçevesinde en az A2 düzeyinde İngilizce dilinde iletişim yetkinliği kazanır (Öğretim dili İngilizce programlar için İngilizce dilinde iletişim yetkinliği en az B1 düzeyidir). |
|