Dersin Amacı: |
Hasta bakımında veya yara tedavisinde, ya da diyagnostik amaçlı kullanılan tüm medikal cihaz ve tıbbi malzemeleri öğrenmek, kullanımları hakkında bilgi sahibi olmak, ve hastalara bu ürünlerin kullanımlarında yardımcı olabilmek |
Dersin İçeriği: |
Medikal cihaz ve tıbbi ürünlerin tanımı, uygulama alanları, amaç ve gerekliliği, genel tıbbi malzemeler, yara ve hasta bakım ürünleri, diagnostik ürünler, şeker ölçüm cihazları, tansiyon aletleri, steteskop ve ateş ölçer, muayene araç ve gereçleri, kişisel bakım araç ve gereçleri, hastanede kullanılan tıbbi ekipmanlar, ağız diş sağlığı ürünleri, fizik tedavide kullanılan tıbbi malzemeler, yürüme araç ve gereçleri, ortopedik ürünler, ilk yardım gereçleri ve iş güvenliği malzemeleri, anne bebek sağlığı ve sterilizasyon-dezenfeksiyon ürünleri, kadın doğum, dahiliye, çocuk, solunum diyaliz ve cerrahide kullanılan ürünler. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Medikal ekipmanlar-I |
Öğretim üyesi ders notları
|
2) |
Medikal ekipmanlar-II
|
Öğretim üyesi ders notları
|
3) |
Vücut ısı ölçerler
|
Öğretim üyesi ders notları
|
4) |
Kan basıncı ölçüm cihazları
|
Öğretim üyesi ders notları
|
5) |
Kan şekeri ölçüm cihazları
|
Öğretim üyesi ders notları
|
6) |
Korseler, varis çorapları
|
Öğretim üyesi ders notları
|
7) |
Mastektomi malzemeleri |
Öğretim üyesi ders notları
|
8) |
Yarıyıl içi sınavları
|
Öğretim üyesi ders notları
|
9) |
İdrar torbaları
|
Öğretim üyesi ders notları
|
10) |
İdrar sondaları
|
Öğretim üyesi ders notları
|
11) |
Flasterler
|
Öğretim üyesi ders notları
|
12) |
Pamuk, gazlıbez ve diğer cerrahi malzemeler
|
Öğretim üyesi ders notları
|
13) |
Yara örtücü malzemeler
|
Öğretim üyesi ders notları
|
14) |
Ortopedik ürünler |
Öğretim üyesi ders notları
|
15) |
Hastane Ekipmanları
|
Öğretim üyesi ders notları
|
16) |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Mesleki terminolojiyi bilir. |
3 |
2) |
Eczacı sorumluluğunda, reçeteli ve reçetesiz ilaç, tıbbı ürünler, kozmetik müstahzar, tıbbı malzeme ve sağlıkla ilgili diğer ürünlerin temininde, saklanmasında ve sunulmasında yer alır. |
2 |
3) |
Sağlık hizmetinin eksiksiz verilebilmesi için kodeks, farmakope ve formüler gibi mesleki başvuru kitaplarını bilir ve faydalanabilir. |
3 |
4) |
Reçete okumayı, hazırlamayı ve sunumunu eksiksiz yerine getirebilir. |
|
5) |
Alanıyla ilgili mesleki ve etik değerleri gözeterek meslektaşları, hastaları, hekimler ve diğer sağlık çalışanları ile etkin ve sağlıklı iletişim kurar. |
|
6) |
Ayrı tutulması gereken toksik ilaçları ve bu dolapların nasıl düzenlendiğini bilir. |
|
7) |
İlaçların eczanelerde raflara dizilme düzenlerini (alfabetik düzen, farmakolojik düzen gibi), ilaç ve diğer ürünlerin yerleşim sistematiğini bilir. |
|
8) |
Eczanelerin Sağlık Bakanlığı, Maliye Bakanlığı ve Sosyal Güvenlik Kurumu ile ilişkilerini bilir ve bu kurallara göre gerekli işlemlerin yapılmasını sağlar. |
|
9) |
Bilgisayar kullanımını, reçete giriş sistemlerini ve bilgisayar-destekli uygulamaları bilir. |
|
10) |
İlaç ve tıbbi malzemelerin stok ve son kullanma tarih kontrolünü yaparak kullanım süresi sonuna yaklaşan ilaçlarla ilgili önlemleri bilir. |
2 |
11) |
Birlikte çalışmayı bilir, ekip üyesi olarak görev ve sorumluluk almaya yatkınlık kazanır. |
|
12) |
Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanır, kişisel ve sosyal öğrenmesini yönetir. |
|
13) |
Özel reçetelere (mor, turuncu, kırmızı ve yeşil reçeteler gibi) yazılması gereken ilaçları ve bu reçetelerle ilgili işlemleri bilir. |
|
14) |
Acil durumlarda kullanılan ilaç, tıbbi malzeme ve antidotları bilir. |
|
15) |
Majistral preparat hazırlayabilir. |
5 |
16) |
Avrupa Dil Çerçevesinde en az A2 düzeyinde İngilizce dilinde iletişim yetkinliği kazanır (Öğretim dili İngilizce programlar için İngilizce dilinde iletişim yetkinliği en az B1 düzeyidir). |
|