Dersin Amacı: |
İletişim kavramını ve önemini tanımlayarak, teknisyenin gerek hastaya gerek çevresine doğru ve anlaşılır ifadeler ile bilgilendirme yapabilmesi için konuşma ve dinleme becerisinin gelişimini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği: |
İletişimin tanımı, önemi, türleri, iletişim ögeleri, algısal farklılıklar, sözel olmayan iletişim ve beden dili, dinleme becerileri, konuşma becerileri, kişilerarası ilişkiler, grup iletişimi, çatışma durumları ile baş edebilme becerileri, pazarlık, gruplarda problem çözme, ikna kavramları, başarılı ikna yöntemleri, iknanın toplumsal hayattaki önemi, sözsüz iletişim ve ikna ve dikkat edilmesi gerekenler konular. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
İletişim kavramı-genel bilgiler |
Öğretim üyesi ders notları
|
2) |
İletişim araçları |
Öğretim üyesi ders notları
|
3) |
İletişimin önemi ve kuralları |
Öğretim üyesi ders notları
|
4) |
Sözel olmayan iletişim |
Öğretim üyesi ders notları
|
5) |
Beden dili |
Öğretim üyesi ders notları
|
6) |
Dinleme becerileri |
Öğretim üyesi ders notları
|
7) |
Konuşma becerileri |
Öğretim üyesi ders notları
|
8) |
Yarıyıl içi sınavları |
Öğretim üyesi ders notları
|
9) |
Gruplararası iletişim |
Öğretim üyesi ders notları
|
10) |
Gruplarda problem çözme |
Öğretim üyesi ders notları
|
11) |
Çatışma durumlarında başa çıkma yöntemleri |
Öğretim üyesi ders notları
|
12) |
İkna yöntemleri |
Öğretim üyesi ders notları
|
13) |
İknanın toplumdaki önemi |
Öğretim üyesi ders notları
|
14) |
Yanlış iletişimin sonuçları |
Öğretim üyesi ders notları
|
15) |
Sağlık hizmetlerinde iletişim |
Öğretim üyesi ders notları |
16) |
Yarıyıl sonu sınavları |
Öğretim üyesi ders notları
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Mesleki terminolojiyi bilir. |
3 |
2) |
Eczacı sorumluluğunda, reçeteli ve reçetesiz ilaç, tıbbı ürünler, kozmetik müstahzar, tıbbı malzeme ve sağlıkla ilgili diğer ürünlerin temininde, saklanmasında ve sunulmasında yer alır. |
4 |
3) |
Sağlık hizmetinin eksiksiz verilebilmesi için kodeks, farmakope ve formüler gibi mesleki başvuru kitaplarını bilir ve faydalanabilir. |
4 |
4) |
Reçete okumayı, hazırlamayı ve sunumunu eksiksiz yerine getirebilir. |
3 |
5) |
Alanıyla ilgili mesleki ve etik değerleri gözeterek meslektaşları, hastaları, hekimler ve diğer sağlık çalışanları ile etkin ve sağlıklı iletişim kurar. |
5 |
6) |
Ayrı tutulması gereken toksik ilaçları ve bu dolapların nasıl düzenlendiğini bilir. |
|
7) |
İlaçların eczanelerde raflara dizilme düzenlerini (alfabetik düzen, farmakolojik düzen gibi), ilaç ve diğer ürünlerin yerleşim sistematiğini bilir. |
|
8) |
Eczanelerin Sağlık Bakanlığı, Maliye Bakanlığı ve Sosyal Güvenlik Kurumu ile ilişkilerini bilir ve bu kurallara göre gerekli işlemlerin yapılmasını sağlar. |
|
9) |
Bilgisayar kullanımını, reçete giriş sistemlerini ve bilgisayar-destekli uygulamaları bilir. |
|
10) |
İlaç ve tıbbi malzemelerin stok ve son kullanma tarih kontrolünü yaparak kullanım süresi sonuna yaklaşan ilaçlarla ilgili önlemleri bilir. |
|
11) |
Birlikte çalışmayı bilir, ekip üyesi olarak görev ve sorumluluk almaya yatkınlık kazanır. |
3 |
12) |
Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanır, kişisel ve sosyal öğrenmesini yönetir. |
|
13) |
Özel reçetelere (mor, turuncu, kırmızı ve yeşil reçeteler gibi) yazılması gereken ilaçları ve bu reçetelerle ilgili işlemleri bilir. |
|
14) |
Acil durumlarda kullanılan ilaç, tıbbi malzeme ve antidotları bilir. |
|
15) |
Majistral preparat hazırlayabilir. |
|
16) |
Avrupa Dil Çerçevesinde en az A2 düzeyinde İngilizce dilinde iletişim yetkinliği kazanır (Öğretim dili İngilizce programlar için İngilizce dilinde iletişim yetkinliği en az B1 düzeyidir). |
|