İngiliz Dili ve Edebiyatı (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ELIT338
Ders İsmi: Victorian Literature
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 5
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Alan Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi Başak ÇÜN
Dersi Veren(ler):

Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders, Viktorya dönemi edebiyatı ve kültürü ile ilgili olarak Viktorya edebi fenomenlerini vurgulamakta ve dönemin edebi eserleri ile kültürel-tarihi arkaplanları arasındaki bağlantıları göstermektedir. 19. yy kaygıları bağlamında ve cinsiyet rolleri, spiritüellik, hastalık, delilik, modernite deneyimi ve beden meselesi gibi temalar çerçevesinde çeşitli eserler analiz edilecektir. Öğrenciler, roman, kısa roman, kısa hikaye ve şiir türlerini okurken, dönemin edebiyatının hem psikoloji, tıp, sosyoloji ve felsefe gibi alanlardan nasıl etkilendiği, hem de bu alanları nasıl etkilediği konusunda derinlik kazanacaklardır.
Dersin İçeriği: Viktorya dönemi kurgu & düz yazı, şiir, tiyatro, eleştirel perspektifler

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Bu dersin sonunda öğrenciler, Victoria dönemi edebiyatına can veren olay ve hareketlere dair geniş bir perspektif kazanmış olacaklardır.
2) Bu dersin sonunda öğrenciler, dönemin edebi metinlerinin, imparatorluğun seksüel, toplumsal cinsiyete, ırka veya sınıfa ait ideolojilerini nasıl inşa ettiğini görebiliyor olacaklardır.
3) Bu dersin sonunda öğrenciler, Victoria dönemi eleştirisi yapan eserleri inceleyebiliyor olacaklardır.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse giriş- izlence ve yükümlülükler; Viktorya dönemine genel bakış
2) Şiir- A., Lord Tennyson, “The Lady of Shallot” & “The Lotos Eaters”
3) Elizabeth B. Browning, “How do I love thee” (s. 43) & “A Year’s Spinning”; R. Browning, “Meeting at Night” & “Love among the Ruins”
4) Roman- C. Dickens, Great Expectations
5) C. Dickens, Great Expectations (devam)
6) E. Brontë, Wuthering Heights
7) E. Brontë, Wuthering Heights (devam)
8) Ara sınav
9) Gotik- R. L. Stevenson, The Strange Case of Dr. Jekyll and Mr. Hyde
10) R. L. Stevenson, The Strange Case of Dr. Jekyll and Mr. Hyde (devam)
11) Kültür meselesi- M. Arnold, Culture and Anarchy
12) Estetizm, "Preface to The Renaissance" ve “The Decay of Lying”'den seçmeler
13) Tiyatro- O. Wilde, The Importance of Being Earnest
14) The Importance of Being Earnest (devam)
15) Metinler üzerine karşılaştırmalı tartışma
16) Final sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: Norton Anthology of English Literature Vol. II
Emily Bronte, Wuthering Heights
Charles Dickens, Hard Times
Robert Louis Stevenson, The Strange Case of Dr. Jekyll and Mr. Hyde
Oscar Wilde, The Importance of Being Earnest
The Routledge Companion to Victorian Literature (2020)
Mitchell, S. Daily Life in Victorian England (2nd ed.) (2009)

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) İngilizce yazma, konuşma, okuduğunu anlama ve dinleme becerilerini geliştirir.
2) İngiliz ve Anglo-Amerikan edebiyatı hakkında teorik ve uygulamalı bilgi sahibi olur.
3) İngiliz ve Anglo-Amerikan kültürü hakkında bilgi sahibi olur ve bu bilgiyi karşılaştırmalı olarak kullanabilir.
4) Edebiyat kuramları hakkında bilgi sahibi olur ve bu bilgiyi edebi ve kültürel metinlere uygulayabilir.
5) Fikir üretebilir ve kendini yaratıcı olarak ifade edebilir.
6) Bağımsız akademik araştırma yapabilir ve araştırmanın çıktılarını değerlendirerek yaratıcı ve eleştirel bir şekilde yazabilir.
7) Metinleri İngilizceden Türkçeye, Türkçeden İngilizceye çevirebilir.
8) İngiliz edebiyatı ve kültürüne karşılaştırmalı olarak yaklaşabilir ve aralarında bağ kurabilir.
9) Kültürel ve ekolojik sorumluluklarını bilir ve bu konularda inisiyatif alabilir.
10) Yazılı, sözlü, görsel iletişim ve etkileşimi nicel ve nitel veriler ile destekleyerek bilinçli yönetir, çevresini etkileme becerisine sahiptir.
11) Alanında edindiği bilgi ve becerileri, norm ve standartları eleştirel anlayışla değerlendirir.
12) Uyuşmazlıkları ve çatışmaları çözümleme, değerlendirme, eleştirme, barışçıl yöntemlerle yönetme, görüş ve çözüm önerme yetkinliği kazanır.
13) Bağımsız çalışabilir, inisiyatif kullanabilir, sorumluluk ve karar alır.
14) Birlikte çalışmayı, görev ve sorumluluk almayı bilir, gerektiğinde ekibe liderlik yapar.
15) Dijital dönüşümü takip eder, bilişim ve iletişim teknolojilerini yetkin olarak kullanır.
16) Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanır, kişisel ve sosyal öğrenmesini yönetir.
17) Alanı ve çevresiyle ilişkisinde stratejik ve yenilikçi düşünür, girişimci anlayışla hareket eder.
18) Sosyal haklar, etik ve sosyal sorumluluk konusunda bilinç kazanır.
19) Kültürel çeşitliliği değer olarak kabul eder, toplumsal bilincin güçlenmesine destek olur.
20) Avrupa Dil Çerçevesinde en az C1 düzeyinde İngilizce dilinde iletişim yetkinliği kazanır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İngilizce yazma, konuşma, okuduğunu anlama ve dinleme becerilerini geliştirir. 4
2) İngiliz ve Anglo-Amerikan edebiyatı hakkında teorik ve uygulamalı bilgi sahibi olur. 5
3) İngiliz ve Anglo-Amerikan kültürü hakkında bilgi sahibi olur ve bu bilgiyi karşılaştırmalı olarak kullanabilir. 4
4) Edebiyat kuramları hakkında bilgi sahibi olur ve bu bilgiyi edebi ve kültürel metinlere uygulayabilir. 3
5) Fikir üretebilir ve kendini yaratıcı olarak ifade edebilir. 5
6) Bağımsız akademik araştırma yapabilir ve araştırmanın çıktılarını değerlendirerek yaratıcı ve eleştirel bir şekilde yazabilir. 2
7) Metinleri İngilizceden Türkçeye, Türkçeden İngilizceye çevirebilir. 1
8) İngiliz edebiyatı ve kültürüne karşılaştırmalı olarak yaklaşabilir ve aralarında bağ kurabilir. 3
9) Kültürel ve ekolojik sorumluluklarını bilir ve bu konularda inisiyatif alabilir. 5
10) Yazılı, sözlü, görsel iletişim ve etkileşimi nicel ve nitel veriler ile destekleyerek bilinçli yönetir, çevresini etkileme becerisine sahiptir. 3
11) Alanında edindiği bilgi ve becerileri, norm ve standartları eleştirel anlayışla değerlendirir. 3
12) Uyuşmazlıkları ve çatışmaları çözümleme, değerlendirme, eleştirme, barışçıl yöntemlerle yönetme, görüş ve çözüm önerme yetkinliği kazanır. 3
13) Bağımsız çalışabilir, inisiyatif kullanabilir, sorumluluk ve karar alır. 4
14) Birlikte çalışmayı, görev ve sorumluluk almayı bilir, gerektiğinde ekibe liderlik yapar. 3
15) Dijital dönüşümü takip eder, bilişim ve iletişim teknolojilerini yetkin olarak kullanır. 3
16) Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanır, kişisel ve sosyal öğrenmesini yönetir. 4
17) Alanı ve çevresiyle ilişkisinde stratejik ve yenilikçi düşünür, girişimci anlayışla hareket eder. 3
18) Sosyal haklar, etik ve sosyal sorumluluk konusunda bilinç kazanır. 5
19) Kültürel çeşitliliği değer olarak kabul eder, toplumsal bilincin güçlenmesine destek olur. 5
20) Avrupa Dil Çerçevesinde en az C1 düzeyinde İngilizce dilinde iletişim yetkinliği kazanır. 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 15
Sunum 1 % 15
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 2 28
Küçük Sınavlar 2 5 10
Ara Sınavlar 1 20 20
Final 1 25 25
Toplam İş Yükü 125