İngiliz Dili ve Edebiyatı (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | ELIT338 | ||||||||
Ders İsmi: | Victorian Literature | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Alan Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi Başak ÇÜN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders, Viktorya dönemi edebiyatı ve kültürü ile ilgili olarak Viktorya edebi fenomenlerini vurgulamakta ve dönemin edebi eserleri ile kültürel-tarihi arkaplanları arasındaki bağlantıları göstermektedir. 19. yy kaygıları bağlamında ve cinsiyet rolleri, spiritüellik, hastalık, delilik, modernite deneyimi ve beden meselesi gibi temalar çerçevesinde çeşitli eserler analiz edilecektir. Öğrenciler, roman, kısa roman, kısa hikaye ve şiir türlerini okurken, dönemin edebiyatının hem psikoloji, tıp, sosyoloji ve felsefe gibi alanlardan nasıl etkilendiği, hem de bu alanları nasıl etkilediği konusunda derinlik kazanacaklardır. |
Dersin İçeriği: | Viktorya dönemi kurgu & düz yazı, şiir, tiyatro, eleştirel perspektifler |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse giriş- izlence ve yükümlülükler; Viktorya dönemine genel bakış | |
2) | Şiir- A., Lord Tennyson, “The Lady of Shallot” & “The Lotos Eaters” | |
3) | Elizabeth B. Browning, “How do I love thee” (s. 43) & “A Year’s Spinning”; R. Browning, “Meeting at Night” & “Love among the Ruins” | |
4) | Roman- C. Dickens, Great Expectations | |
5) | C. Dickens, Great Expectations (devam) | |
6) | E. Brontë, Wuthering Heights | |
7) | E. Brontë, Wuthering Heights (devam) | |
8) | Ara sınav | |
9) | Gotik- R. L. Stevenson, The Strange Case of Dr. Jekyll and Mr. Hyde | |
10) | R. L. Stevenson, The Strange Case of Dr. Jekyll and Mr. Hyde (devam) | |
11) | Kültür meselesi- M. Arnold, Culture and Anarchy | |
12) | Estetizm, "Preface to The Renaissance" ve “The Decay of Lying”'den seçmeler | |
13) | Tiyatro- O. Wilde, The Importance of Being Earnest | |
14) | The Importance of Being Earnest (devam) | |
15) | Metinler üzerine karşılaştırmalı tartışma | |
16) | Final sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | Norton Anthology of English Literature Vol. II Emily Bronte, Wuthering Heights Charles Dickens, Hard Times Robert Louis Stevenson, The Strange Case of Dr. Jekyll and Mr. Hyde Oscar Wilde, The Importance of Being Earnest The Routledge Companion to Victorian Literature (2020) Mitchell, S. Daily Life in Victorian England (2nd ed.) (2009) |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||||||
1) İngilizce yazma, konuşma, okuduğunu anlama ve dinleme becerilerini geliştirir. | |||||||||||||||||||
2) İngiliz ve Anglo-Amerikan edebiyatı hakkında teorik ve uygulamalı bilgi sahibi olur. | |||||||||||||||||||
3) İngiliz ve Anglo-Amerikan kültürü hakkında bilgi sahibi olur ve bu bilgiyi karşılaştırmalı olarak kullanabilir. | |||||||||||||||||||
4) Edebiyat kuramları hakkında bilgi sahibi olur ve bu bilgiyi edebi ve kültürel metinlere uygulayabilir. | |||||||||||||||||||
5) Fikir üretebilir ve kendini yaratıcı olarak ifade edebilir. | |||||||||||||||||||
6) Bağımsız akademik araştırma yapabilir ve araştırmanın çıktılarını değerlendirerek yaratıcı ve eleştirel bir şekilde yazabilir. | |||||||||||||||||||
7) Metinleri İngilizceden Türkçeye, Türkçeden İngilizceye çevirebilir. | |||||||||||||||||||
8) İngiliz edebiyatı ve kültürüne karşılaştırmalı olarak yaklaşabilir ve aralarında bağ kurabilir. | |||||||||||||||||||
9) Kültürel ve ekolojik sorumluluklarını bilir ve bu konularda inisiyatif alabilir. | |||||||||||||||||||
10) Yazılı, sözlü, görsel iletişim ve etkileşimi nicel ve nitel veriler ile destekleyerek bilinçli yönetir, çevresini etkileme becerisine sahiptir. | |||||||||||||||||||
11) Alanında edindiği bilgi ve becerileri, norm ve standartları eleştirel anlayışla değerlendirir. | |||||||||||||||||||
12) Uyuşmazlıkları ve çatışmaları çözümleme, değerlendirme, eleştirme, barışçıl yöntemlerle yönetme, görüş ve çözüm önerme yetkinliği kazanır. | |||||||||||||||||||
13) Bağımsız çalışabilir, inisiyatif kullanabilir, sorumluluk ve karar alır. | |||||||||||||||||||
14) Birlikte çalışmayı, görev ve sorumluluk almayı bilir, gerektiğinde ekibe liderlik yapar. | |||||||||||||||||||
15) Dijital dönüşümü takip eder, bilişim ve iletişim teknolojilerini yetkin olarak kullanır. | |||||||||||||||||||
16) Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanır, kişisel ve sosyal öğrenmesini yönetir. | |||||||||||||||||||
17) Alanı ve çevresiyle ilişkisinde stratejik ve yenilikçi düşünür, girişimci anlayışla hareket eder. | |||||||||||||||||||
18) Sosyal haklar, etik ve sosyal sorumluluk konusunda bilinç kazanır. | |||||||||||||||||||
19) Kültürel çeşitliliği değer olarak kabul eder, toplumsal bilincin güçlenmesine destek olur. | |||||||||||||||||||
20) Avrupa Dil Çerçevesinde en az C1 düzeyinde İngilizce dilinde iletişim yetkinliği kazanır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İngilizce yazma, konuşma, okuduğunu anlama ve dinleme becerilerini geliştirir. | 4 |
2) | İngiliz ve Anglo-Amerikan edebiyatı hakkında teorik ve uygulamalı bilgi sahibi olur. | 5 |
3) | İngiliz ve Anglo-Amerikan kültürü hakkında bilgi sahibi olur ve bu bilgiyi karşılaştırmalı olarak kullanabilir. | 4 |
4) | Edebiyat kuramları hakkında bilgi sahibi olur ve bu bilgiyi edebi ve kültürel metinlere uygulayabilir. | 3 |
5) | Fikir üretebilir ve kendini yaratıcı olarak ifade edebilir. | 5 |
6) | Bağımsız akademik araştırma yapabilir ve araştırmanın çıktılarını değerlendirerek yaratıcı ve eleştirel bir şekilde yazabilir. | 2 |
7) | Metinleri İngilizceden Türkçeye, Türkçeden İngilizceye çevirebilir. | 1 |
8) | İngiliz edebiyatı ve kültürüne karşılaştırmalı olarak yaklaşabilir ve aralarında bağ kurabilir. | 3 |
9) | Kültürel ve ekolojik sorumluluklarını bilir ve bu konularda inisiyatif alabilir. | 5 |
10) | Yazılı, sözlü, görsel iletişim ve etkileşimi nicel ve nitel veriler ile destekleyerek bilinçli yönetir, çevresini etkileme becerisine sahiptir. | 3 |
11) | Alanında edindiği bilgi ve becerileri, norm ve standartları eleştirel anlayışla değerlendirir. | 3 |
12) | Uyuşmazlıkları ve çatışmaları çözümleme, değerlendirme, eleştirme, barışçıl yöntemlerle yönetme, görüş ve çözüm önerme yetkinliği kazanır. | 3 |
13) | Bağımsız çalışabilir, inisiyatif kullanabilir, sorumluluk ve karar alır. | 4 |
14) | Birlikte çalışmayı, görev ve sorumluluk almayı bilir, gerektiğinde ekibe liderlik yapar. | 3 |
15) | Dijital dönüşümü takip eder, bilişim ve iletişim teknolojilerini yetkin olarak kullanır. | 3 |
16) | Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanır, kişisel ve sosyal öğrenmesini yönetir. | 4 |
17) | Alanı ve çevresiyle ilişkisinde stratejik ve yenilikçi düşünür, girişimci anlayışla hareket eder. | 3 |
18) | Sosyal haklar, etik ve sosyal sorumluluk konusunda bilinç kazanır. | 5 |
19) | Kültürel çeşitliliği değer olarak kabul eder, toplumsal bilincin güçlenmesine destek olur. | 5 |
20) | Avrupa Dil Çerçevesinde en az C1 düzeyinde İngilizce dilinde iletişim yetkinliği kazanır. | 5 |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 15 |
Sunum | 1 | % 15 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Küçük Sınavlar | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 125 |