Eczane Hizmetleri | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | VSHS107 | ||||||||
Ders İsmi: | Çevre ve Sosyal Sorumluluk | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Alan Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. Şebnem MARZİ | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Çevre ve çevre sorunlarının öğrenilmesi, çevre sorunlarına yönelik çözüm yöntemlerinin araştırılması ve çevre bilinci ile öğrencilerin sosyal sorumluluk projeleriyle kendilerini geliştirmeleri amaçlanmıştır. |
Dersin İçeriği: | Temel çevre kavramları, çevre sorunlarının nedenleri ve sonuçları, çevre kirliliği ve çeşitleri, örnek sosyal sorumluluk projeleri |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Çevre kavramı | Öğretim üyesi ders notları |
2) | Çevre sorunları | Öğretim üyesi ders notları |
3) | Çevre kirliliği | Öğretim üyesi ders notları |
4) | Proje sunumları | Online ve diğer kaynaklar |
5) | Proje sunumları | Online ve diğer kaynaklar |
6) | Proje sunumları | Online ve diğer kaynaklar |
7) | Proje sunumları | Online ve diğer kaynaklar |
8) | Yarıyıl içi sınavları | Öğretim üyesi ders notları, proje sunumları, online ve diğer kaynaklar |
9) | Sosyal sorumluluk kavramı | Öğretim üyesi ders notları |
10) | Sosyal sorumluluk projelerinin türleri ve amacı | Öğretim üyesi ders notları |
11) | Proje sunumları | Online ve diğer kaynaklar |
12) | Proje sunumları | Online ve diğer kaynaklar |
13) | Proje sunumları | Online ve diğer kaynaklar |
14) | Proje sunumları | Online ve diğer kaynaklar |
15) | proje sunumları | online ve diğer kaynaklar |
16) | yarı yıl sonu sınavı | öğretim üyesi ders notları, proje sunumları, online ve diğer kaynaklar |
Ders Notları / Kitaplar: | Öğretim üyesi ders notları |
Diğer Kaynaklar: | Tokcan, H., & Topkaya, Y. (Eds.). (t.y.). Çevre eğitimi. Pegem Akademi Yayıncılık. (2012) |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Mesleki terminolojiyi bilir. | |||||||||||||||
2) Eczacı sorumluluğunda, reçeteli ve reçetesiz ilaç, tıbbı ürünler, kozmetik müstahzar, tıbbı malzeme ve sağlıkla ilgili diğer ürünlerin temininde, saklanmasında ve sunulmasında yer alır. | |||||||||||||||
3) Sağlık hizmetinin eksiksiz verilebilmesi için kodeks, farmakope ve formüler gibi mesleki başvuru kitaplarını bilir ve faydalanabilir. | |||||||||||||||
4) Reçete okumayı, hazırlamayı ve sunumunu eksiksiz yerine getirebilir. | |||||||||||||||
5) Alanıyla ilgili mesleki ve etik değerleri gözeterek meslektaşları, hastaları, hekimler ve diğer sağlık çalışanları ile etkin ve sağlıklı iletişim kurar. | |||||||||||||||
6) Ayrı tutulması gereken toksik ilaçları ve bu dolapların nasıl düzenlendiğini bilir. | |||||||||||||||
7) İlaçların eczanelerde raflara dizilme düzenlerini (alfabetik düzen, farmakolojik düzen gibi), ilaç ve diğer ürünlerin yerleşim sistematiğini bilir. | |||||||||||||||
8) Eczanelerin Sağlık Bakanlığı, Maliye Bakanlığı ve Sosyal Güvenlik Kurumu ile ilişkilerini bilir ve bu kurallara göre gerekli işlemlerin yapılmasını sağlar. | |||||||||||||||
9) Bilgisayar kullanımını, reçete giriş sistemlerini ve bilgisayar-destekli uygulamaları bilir. | |||||||||||||||
10) İlaç ve tıbbi malzemelerin stok ve son kullanma tarih kontrolünü yaparak kullanım süresi sonuna yaklaşan ilaçlarla ilgili önlemleri bilir. | |||||||||||||||
11) Birlikte çalışmayı bilir, ekip üyesi olarak görev ve sorumluluk almaya yatkınlık kazanır. | |||||||||||||||
12) Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanır, kişisel ve sosyal öğrenmesini yönetir. | |||||||||||||||
13) Özel reçetelere (mor, turuncu, kırmızı ve yeşil reçeteler gibi) yazılması gereken ilaçları ve bu reçetelerle ilgili işlemleri bilir. | |||||||||||||||
14) Acil durumlarda kullanılan ilaç, tıbbi malzeme ve antidotları bilir. | |||||||||||||||
15) Majistral preparat hazırlayabilir. | |||||||||||||||
16) Avrupa Dil Çerçevesinde en az A2 düzeyinde İngilizce dilinde iletişim yetkinliği kazanır (Öğretim dili İngilizce programlar için İngilizce dilinde iletişim yetkinliği en az B1 düzeyidir). |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mesleki terminolojiyi bilir. | |
2) | Eczacı sorumluluğunda, reçeteli ve reçetesiz ilaç, tıbbı ürünler, kozmetik müstahzar, tıbbı malzeme ve sağlıkla ilgili diğer ürünlerin temininde, saklanmasında ve sunulmasında yer alır. | |
3) | Sağlık hizmetinin eksiksiz verilebilmesi için kodeks, farmakope ve formüler gibi mesleki başvuru kitaplarını bilir ve faydalanabilir. | |
4) | Reçete okumayı, hazırlamayı ve sunumunu eksiksiz yerine getirebilir. | |
5) | Alanıyla ilgili mesleki ve etik değerleri gözeterek meslektaşları, hastaları, hekimler ve diğer sağlık çalışanları ile etkin ve sağlıklı iletişim kurar. | |
6) | Ayrı tutulması gereken toksik ilaçları ve bu dolapların nasıl düzenlendiğini bilir. | |
7) | İlaçların eczanelerde raflara dizilme düzenlerini (alfabetik düzen, farmakolojik düzen gibi), ilaç ve diğer ürünlerin yerleşim sistematiğini bilir. | |
8) | Eczanelerin Sağlık Bakanlığı, Maliye Bakanlığı ve Sosyal Güvenlik Kurumu ile ilişkilerini bilir ve bu kurallara göre gerekli işlemlerin yapılmasını sağlar. | |
9) | Bilgisayar kullanımını, reçete giriş sistemlerini ve bilgisayar-destekli uygulamaları bilir. | |
10) | İlaç ve tıbbi malzemelerin stok ve son kullanma tarih kontrolünü yaparak kullanım süresi sonuna yaklaşan ilaçlarla ilgili önlemleri bilir. | |
11) | Birlikte çalışmayı bilir, ekip üyesi olarak görev ve sorumluluk almaya yatkınlık kazanır. | |
12) | Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanır, kişisel ve sosyal öğrenmesini yönetir. | |
13) | Özel reçetelere (mor, turuncu, kırmızı ve yeşil reçeteler gibi) yazılması gereken ilaçları ve bu reçetelerle ilgili işlemleri bilir. | |
14) | Acil durumlarda kullanılan ilaç, tıbbi malzeme ve antidotları bilir. | |
15) | Majistral preparat hazırlayabilir. | |
16) | Avrupa Dil Çerçevesinde en az A2 düzeyinde İngilizce dilinde iletişim yetkinliği kazanır (Öğretim dili İngilizce programlar için İngilizce dilinde iletişim yetkinliği en az B1 düzeyidir). |
Alan Çalışması | |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Individual study and homework | |
Ders | |
Okuma | |
Proje Hazırlama | |
Örnek olay çalışması | |
Web Tabanlı Öğrenme |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Bireysel Proje | |
Sunum | |
Bilgisayar Destekli Sunum | |
Örnek olay sunma |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Projeler | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 42 |
Sunum / Seminer | 9 | 9 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 |
Final | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 82 |