Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
İletişim Nedir? Neden İletişim Kurarız? İletişime Kavramsal Giriş
|
Ünsal Oskay, “İletişimin ABC’si”, İnkılap Kitabevi |
2) |
İletişim Olgusunun Öğeleri ve Süreci (Kaynak-İleti-Kanal-Alıcı) |
Ünsal Oskay, “İletişimin ABC’si”, İnkılap Kitabevi.
Erol Mutlu, “İletişim Sözlüğü”, Ütopya Yayınevi.
|
3) |
İletişim Türleri: Sözlü & Görsel iletişim
|
John Fiske, “İletişim Çalışmalarına Giriş”, Pharmakon Kitap |
4) |
Yazılı İletişim |
Ders notları |
5) |
Beden Dili |
Ders notları |
6) |
Grup İletişimi & Örgütsel İletişim |
Ders notları |
7) |
Sağlık İletişimi Kavram ve Terimleri |
Ders notları |
8) |
Yarıyıl içi sınavları
|
|
9) |
Sağlık İletişiminde Temel Yaklaşımlar |
Ders notları |
10) |
Hasta ile İletişim |
Gülşen Terakye, “Hemşirelikte İletişim ve Hasta Hemşire İlişkileri”, Sağlık Bak. Yayın. Atilla Altıntaş, “Hasta Hakları ve Etkili İletişim”. Tıbbi Sosyal Hizmet Dergisi, 3, s. 6.17. Atilla, Gaye, Oksay, Aygen ve Erdem, Ramazan. "Hekim-Hasta İletişimi Üzerine Nitel Bir Ön Ça-lışma". İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 43: 23-37.Yasin Bulduklu. Hastalarla İletişim. Konya: Çizgi Kitabevi
|
10) |
Hasta Yakını ile İletişim
|
B. Solmaz & Ö. Duğan. Sağlık Çalışanı ile Hasta ve Yakınları Arasında Yaşanan Şiddetin Nedenle-rinden İletişim Üzerine Bir inceleme. AİBÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2018, Cilt:18, Yıl:18, Sayı: 2, ss.185-206 |
11) |
Özel Durumlarda İletişim
|
Ders notları |
12) |
Sağlık Çalışanları Arasında Etkin İletişim
|
Ders notları |
13) |
Stres Yönetimi ve Çatışma Çözümü |
Ders notları |
14) |
Sağlık İletişiminde Etik |
Ders notları |
15) |
Genel Tekrar |
Ders notları |
16) |
Yarıyıl sonu sınavı
|
|
Ders Notları / Kitaplar: |
• John Fiske, “İletişim Çalışmalarına Giriş”, Pharmakon Kitap
• Ünsal Oskay, “İletişimin ABC’si”, İnkılap Kitabevi
• Erol Mutlu, “İletişim Sözlüğü”, Ütopya Yayınevi
• Gülşen Terakye, “Hemşirelikte İletişim ve Hasta Hemşire İlişkileri”, Sağlık Bak. Yayın.
• Atilla Altıntaş, “Hasta Hakları ve Etkili İletişim”. Tıbbi Sosyal Hizmet Dergisi, 3, s. 6.17.
• Atilla, Gaye, Oksay, Aygen ve Erdem, Ramazan. "Hekim-Hasta İletişimi Üzerine Nitel Bir Ön Ça-lışma". İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 43: 23-37
• Yasin Bulduklu. Hastalarla İletişim. Konya: Çizgi Kitabevi
|
Diğer Kaynaklar: |
• B. Solmaz & Ö. Duğan. Sağlık Çalışanı ile Hasta ve Yakınları Arasında Yaşanan Şiddetin Ne-denle-rinden İletişim Üzerine Bir inceleme. AİBÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2018, Cilt:18, Yıl:18, Sayı: 2, 18: 185-206
• Şahin Kavuncubaşı. Hastane ve Sağlık Kurumları Yönetimi, Ankara: Siyasal Kitabevi. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Mesleki terminolojiyi bilir. |
|
2) |
Eczacı sorumluluğunda, reçeteli ve reçetesiz ilaç, tıbbı ürünler, kozmetik müstahzar, tıbbı malzeme ve sağlıkla ilgili diğer ürünlerin temininde, saklanmasında ve sunulmasında yer alır. |
|
3) |
Sağlık hizmetinin eksiksiz verilebilmesi için kodeks, farmakope ve formüler gibi mesleki başvuru kitaplarını bilir ve faydalanabilir. |
|
4) |
Reçete okumayı, hazırlamayı ve sunumunu eksiksiz yerine getirebilir. |
|
5) |
Alanıyla ilgili mesleki ve etik değerleri gözeterek meslektaşları, hastaları, hekimler ve diğer sağlık çalışanları ile etkin ve sağlıklı iletişim kurar. |
|
6) |
Ayrı tutulması gereken toksik ilaçları ve bu dolapların nasıl düzenlendiğini bilir. |
|
7) |
İlaçların eczanelerde raflara dizilme düzenlerini (alfabetik düzen, farmakolojik düzen gibi), ilaç ve diğer ürünlerin yerleşim sistematiğini bilir. |
|
8) |
Eczanelerin Sağlık Bakanlığı, Maliye Bakanlığı ve Sosyal Güvenlik Kurumu ile ilişkilerini bilir ve bu kurallara göre gerekli işlemlerin yapılmasını sağlar. |
|
9) |
Bilgisayar kullanımını, reçete giriş sistemlerini ve bilgisayar-destekli uygulamaları bilir. |
|
10) |
İlaç ve tıbbi malzemelerin stok ve son kullanma tarih kontrolünü yaparak kullanım süresi sonuna yaklaşan ilaçlarla ilgili önlemleri bilir. |
|
11) |
Birlikte çalışmayı bilir, ekip üyesi olarak görev ve sorumluluk almaya yatkınlık kazanır. |
|
12) |
Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanır, kişisel ve sosyal öğrenmesini yönetir. |
|
13) |
Özel reçetelere (mor, turuncu, kırmızı ve yeşil reçeteler gibi) yazılması gereken ilaçları ve bu reçetelerle ilgili işlemleri bilir. |
|
14) |
Acil durumlarda kullanılan ilaç, tıbbi malzeme ve antidotları bilir. |
|
15) |
Majistral preparat hazırlayabilir. |
|
16) |
Avrupa Dil Çerçevesinde en az A2 düzeyinde İngilizce dilinde iletişim yetkinliği kazanır (Öğretim dili İngilizce programlar için İngilizce dilinde iletişim yetkinliği en az B1 düzeyidir). |
|