Eczane Hizmetleri | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | VSHS110 | ||||||||
Ders İsmi: | Tıp Fotoğrafçılığı | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Alan Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. Atakan KARAGÖZ | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı eğitim, arşivleme, adli durumlar ve bilimsel yayınlarda kullanılan tıbbi görsel dökümantasyon hakkında temel altyapı ve bilgi kazandırılmasıdır. |
Dersin İçeriği: | Tıbbi fotoğrafçılığın önemi ve kullanım alanları, tıbbi fotoğrafçılığın gelişimi, tıbbi fotoğrafçılığın unsurları, tıbbi fotoğrafçılıkta temel fotoğrafçılık bilgisi, sayısal fotoğraf makineleri ve başlıca öğeleri, temel fotoğrafçılık kavramları, tıbbi konuya (nesneye) ait özellikler, tıbbi hassasiyet ve etik-hukuki konular. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tıbbi fotoğrafçılığın önemi ve kullanım alanları | Öğretim üyesi ders notları |
2) | Tıbbi fotoğrafçılığın gelişimi | Öğretim üyesi ders notları |
3) | Tıbbi fotoğrafçılığın unsurları | Öğretim üyesi ders notları |
4) | Tıbbi fotoğrafçılıkta temel fotoğrafçılık bilgisi | Öğretim üyesi ders notları |
5) | Tıbbi fotoğrafçılıkta temel fotoğrafçılık bilgisi | Öğretim üyesi ders notları |
6) | Analog fotoğraf makineleri ve başlıca öğeleri | Öğretim üyesi ders notları |
7) | Sayısal fotoğraf makineleri ve başlıca öğeleri | Öğretim üyesi ders notları |
8) | Yarıyıl içi sınavları | Öğretim üyesi ders notları |
9) | Temel fotoğrafçılık kavramları | Öğretim üyesi ders notları |
10) | Tıbbi arşivlemede tıp fotoğrafçılığı | Öğretim üyesi ders notları |
11) | Adli konularda tıp fotoğrafçılığı | Öğretim üyesi ders notları |
12) | Bilimsel çalışmalarda tıp fotoğrafçılığı | Öğretim üyesi ders notları |
13) | Tıbbi hassasiyetin önemi | Öğretim üyesi ders notları |
14) | Etik ve hukuk | Öğretim üyesi ders notları |
15) | Genel tekrar | Öğretim üyesi ders notları |
16) | Yarıyıl sonu sınavları | Öğretim üyesi ders notları |
Ders Notları / Kitaplar: | Öğretim üyesi ders notları |
Diğer Kaynaklar: | Tıbbi Fotoğrafçılık: Tarihsel Süreç ve Temel Kavramlar, Sertaç Ata Güler, Tamer Akça, Turk J Dermatol 2017;11:98-108 • DOI: 10.4274/tdd.3182 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
|||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Mesleki terminolojiyi bilir. | |||||||||||||||
2) Eczacı sorumluluğunda, reçeteli ve reçetesiz ilaç, tıbbı ürünler, kozmetik müstahzar, tıbbı malzeme ve sağlıkla ilgili diğer ürünlerin temininde, saklanmasında ve sunulmasında yer alır. | |||||||||||||||
3) Sağlık hizmetinin eksiksiz verilebilmesi için kodeks, farmakope ve formüler gibi mesleki başvuru kitaplarını bilir ve faydalanabilir. | |||||||||||||||
4) Reçete okumayı, hazırlamayı ve sunumunu eksiksiz yerine getirebilir. | |||||||||||||||
5) Alanıyla ilgili mesleki ve etik değerleri gözeterek meslektaşları, hastaları, hekimler ve diğer sağlık çalışanları ile etkin ve sağlıklı iletişim kurar. | |||||||||||||||
6) Ayrı tutulması gereken toksik ilaçları ve bu dolapların nasıl düzenlendiğini bilir. | |||||||||||||||
7) İlaçların eczanelerde raflara dizilme düzenlerini (alfabetik düzen, farmakolojik düzen gibi), ilaç ve diğer ürünlerin yerleşim sistematiğini bilir. | |||||||||||||||
8) Eczanelerin Sağlık Bakanlığı, Maliye Bakanlığı ve Sosyal Güvenlik Kurumu ile ilişkilerini bilir ve bu kurallara göre gerekli işlemlerin yapılmasını sağlar. | |||||||||||||||
9) Bilgisayar kullanımını, reçete giriş sistemlerini ve bilgisayar-destekli uygulamaları bilir. | |||||||||||||||
10) İlaç ve tıbbi malzemelerin stok ve son kullanma tarih kontrolünü yaparak kullanım süresi sonuna yaklaşan ilaçlarla ilgili önlemleri bilir. | |||||||||||||||
11) Birlikte çalışmayı bilir, ekip üyesi olarak görev ve sorumluluk almaya yatkınlık kazanır. | |||||||||||||||
12) Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanır, kişisel ve sosyal öğrenmesini yönetir. | |||||||||||||||
13) Özel reçetelere (mor, turuncu, kırmızı ve yeşil reçeteler gibi) yazılması gereken ilaçları ve bu reçetelerle ilgili işlemleri bilir. | |||||||||||||||
14) Acil durumlarda kullanılan ilaç, tıbbi malzeme ve antidotları bilir. | |||||||||||||||
15) Majistral preparat hazırlayabilir. | |||||||||||||||
16) Avrupa Dil Çerçevesinde en az A2 düzeyinde İngilizce dilinde iletişim yetkinliği kazanır (Öğretim dili İngilizce programlar için İngilizce dilinde iletişim yetkinliği en az B1 düzeyidir). |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mesleki terminolojiyi bilir. | |
2) | Eczacı sorumluluğunda, reçeteli ve reçetesiz ilaç, tıbbı ürünler, kozmetik müstahzar, tıbbı malzeme ve sağlıkla ilgili diğer ürünlerin temininde, saklanmasında ve sunulmasında yer alır. | |
3) | Sağlık hizmetinin eksiksiz verilebilmesi için kodeks, farmakope ve formüler gibi mesleki başvuru kitaplarını bilir ve faydalanabilir. | |
4) | Reçete okumayı, hazırlamayı ve sunumunu eksiksiz yerine getirebilir. | |
5) | Alanıyla ilgili mesleki ve etik değerleri gözeterek meslektaşları, hastaları, hekimler ve diğer sağlık çalışanları ile etkin ve sağlıklı iletişim kurar. | 1 |
6) | Ayrı tutulması gereken toksik ilaçları ve bu dolapların nasıl düzenlendiğini bilir. | |
7) | İlaçların eczanelerde raflara dizilme düzenlerini (alfabetik düzen, farmakolojik düzen gibi), ilaç ve diğer ürünlerin yerleşim sistematiğini bilir. | |
8) | Eczanelerin Sağlık Bakanlığı, Maliye Bakanlığı ve Sosyal Güvenlik Kurumu ile ilişkilerini bilir ve bu kurallara göre gerekli işlemlerin yapılmasını sağlar. | |
9) | Bilgisayar kullanımını, reçete giriş sistemlerini ve bilgisayar-destekli uygulamaları bilir. | |
10) | İlaç ve tıbbi malzemelerin stok ve son kullanma tarih kontrolünü yaparak kullanım süresi sonuna yaklaşan ilaçlarla ilgili önlemleri bilir. | |
11) | Birlikte çalışmayı bilir, ekip üyesi olarak görev ve sorumluluk almaya yatkınlık kazanır. | 3 |
12) | Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanır, kişisel ve sosyal öğrenmesini yönetir. | 3 |
13) | Özel reçetelere (mor, turuncu, kırmızı ve yeşil reçeteler gibi) yazılması gereken ilaçları ve bu reçetelerle ilgili işlemleri bilir. | |
14) | Acil durumlarda kullanılan ilaç, tıbbi malzeme ve antidotları bilir. | |
15) | Majistral preparat hazırlayabilir. | |
16) | Avrupa Dil Çerçevesinde en az A2 düzeyinde İngilizce dilinde iletişim yetkinliği kazanır (Öğretim dili İngilizce programlar için İngilizce dilinde iletişim yetkinliği en az B1 düzeyidir). |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Individual study and homework | |
Ders | |
Okuma | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Örnek olay çalışması |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 60 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 42 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 |
Final | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü | 75 |