Spor Yöneticiliği
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: SSBA416
Ders İsmi: Kamu Yönetimi
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Modül Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. Tuna USLU
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, öğrencilere kuramsal ve uygulamalı yönleriyle kamu yönetiminin tarihi sürecini ve günümüzdeki durumunu ve kamu yönetimi disiplini hakkında temel bir perspektif vermek, bu bağlamda ise Türk Kamu Yönetimini genel hatlarıyla tanıtmaktır. Ayrıca, spor perspektifinden Türkiye’de devletin yönetsel örgütlenmesini yapı, işlev ve reform boyutlarında olmak üzere, içinde bulunduğumuz dönem üzerinde yoğunlaşılarak, öğrenciye her yönetsel parça, tarihsel ve kavramsal temeller gösterilerek öğretilmek amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: Bu dersin içeriği, Türk kamu yönetiminin yapısının, özelliklerinin ve denetlenmesi faaliyetinin incelenmesinden oluşmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Kamu yönetimi alanında temel bilgileri anlar.
2) Türk kamu yönetiminde yaşanan güncel sorunları analiz edebilir ve bu sorunlara yönelik yorum yapabilme ve çözümler önerebilme becerisi kazanır.
3) Yerel, bölgesel ve ulusal gelişmeleri anlar ve bunlarla küresel gelişmeler arasında ilişki kurabilir.
4) Toplumsal, mesleki ve bilimsel davranış ilkelerinin bilincinde olarak, eleştirel ve analitik düşünme ve çözüm üretme yetisine sahip olur.
5) Kamu yönetimi alanı ile ilgili siyasi, hukuki, mali ve yönetsel gelişmeleri değerlendirebilme becerisini kazanır.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Kavramsal İnceleme
2) Kamu Yönetimi Disiplini
3) Kamu Yönetimi Kuramları
4) Kamu Yönetiminde Örgütsel Kuram Analizi
5) Kamu Yönetiminde Toplumsal, Siyasal ve İdeolojik Kuram Analizi
6) Türk Kamu Yönetiminde Yönetsel İlkeler
7) Türk Kamu Yönetiminin Niteliği
8) Yarıyıl içi sınavı
9) Merkezden Yönetim İlkesi
10) Yerinden Yönetim
11) Kamu Yönetiminin Unsurları
12) Bürokrasi kavramı
13) Kamu Yönetimi ve Reform
14) Kamu Yönetimi ve Reform çabaları
15) Yarıyıl sonu sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Turgay Ergun Kamu Yönetimi
Diğer Kaynaklar: Bekir Parlak, Kadir Caner Doğan Kamu Yönetimi
Bilal Eryılmaz Kamu Yönetimi/ Düşünceler- Yapılar- Fonksiyonlar-Politikalar

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Spor yönetiminin temel kuramsal bilgilerini edinir ve uygular.
2) Spor kurumları, tesisleri ve organizasyonlarını planlar, yönetir ve değerlendirir.
3) Ulusal ve uluslararası spor yönetimi yapıları ve politikalarını karşılaştırmalı analiz eder ve stratejik düşünür.
4) Güncel bilgi teknolojilerini spor yönetiminde etkin kullanır; dijitalleşmeye uyum sağlar ve yenilikçi çözümler geliştirir.
5) Etkili yazılı ve sözlü iletişim kurar; çok disiplinli konularda ekiplerde etkin çalışır.
6) Etik değerlere, toplumsal ve kültürel duyarlılığa sahip olur; çevreye duyarlı ve sürdürülebilir spor politikaları geliştirir.
7) Girişimcilik, yaratıcılık ve liderlik becerileri sergiler; değişen koşullarda çözüm üretir ve stratejik karar verir.
8) Kuramsal bilgileri saha uygulamalarıyla ilişkilendirir, mesleki yetkinliğini artırır ve yaşam boyu öğrenme yetkinliği kazanır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Spor yönetiminin temel kuramsal bilgilerini edinir ve uygular.
2) Spor kurumları, tesisleri ve organizasyonlarını planlar, yönetir ve değerlendirir.
3) Ulusal ve uluslararası spor yönetimi yapıları ve politikalarını karşılaştırmalı analiz eder ve stratejik düşünür.
4) Güncel bilgi teknolojilerini spor yönetiminde etkin kullanır; dijitalleşmeye uyum sağlar ve yenilikçi çözümler geliştirir.
5) Etkili yazılı ve sözlü iletişim kurar; çok disiplinli konularda ekiplerde etkin çalışır.
6) Etik değerlere, toplumsal ve kültürel duyarlılığa sahip olur; çevreye duyarlı ve sürdürülebilir spor politikaları geliştirir.
7) Girişimcilik, yaratıcılık ve liderlik becerileri sergiler; değişen koşullarda çözüm üretir ve stratejik karar verir.
8) Kuramsal bilgileri saha uygulamalarıyla ilişkilendirir, mesleki yetkinliğini artırır ve yaşam boyu öğrenme yetkinliği kazanır.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Grup çalışması ve ödevi
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Ödevler 1 20 20
Ara Sınavlar 1 25 25
Final 1 35 35
Toplam İş Yükü 122