Spor Yöneticiliği | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | SSBA416 | ||||||||
Ders İsmi: | Kamu Yönetimi | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Modül Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. Tuna USLU | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrencilere kuramsal ve uygulamalı yönleriyle kamu yönetiminin tarihi sürecini ve günümüzdeki durumunu ve kamu yönetimi disiplini hakkında temel bir perspektif vermek, bu bağlamda ise Türk Kamu Yönetimini genel hatlarıyla tanıtmaktır. Ayrıca, spor perspektifinden Türkiye’de devletin yönetsel örgütlenmesini yapı, işlev ve reform boyutlarında olmak üzere, içinde bulunduğumuz dönem üzerinde yoğunlaşılarak, öğrenciye her yönetsel parça, tarihsel ve kavramsal temeller gösterilerek öğretilmek amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Bu dersin içeriği, Türk kamu yönetiminin yapısının, özelliklerinin ve denetlenmesi faaliyetinin incelenmesinden oluşmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Kavramsal İnceleme | |
2) | Kamu Yönetimi Disiplini | |
3) | Kamu Yönetimi Kuramları | |
4) | Kamu Yönetiminde Örgütsel Kuram Analizi | |
5) | Kamu Yönetiminde Toplumsal, Siyasal ve İdeolojik Kuram Analizi | |
6) | Türk Kamu Yönetiminde Yönetsel İlkeler | |
7) | Türk Kamu Yönetiminin Niteliği | |
8) | Yarıyıl içi sınavı | |
9) | Merkezden Yönetim İlkesi | |
10) | Yerinden Yönetim | |
11) | Kamu Yönetiminin Unsurları | |
12) | Bürokrasi kavramı | |
13) | Kamu Yönetimi ve Reform | |
14) | Kamu Yönetimi ve Reform çabaları | |
15) | Yarıyıl sonu sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Turgay Ergun Kamu Yönetimi |
Diğer Kaynaklar: | Bekir Parlak, Kadir Caner Doğan Kamu Yönetimi Bilal Eryılmaz Kamu Yönetimi/ Düşünceler- Yapılar- Fonksiyonlar-Politikalar |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||
1) Spor yönetiminin temel kuramsal bilgilerini edinir ve uygular. | |||||||
2) Spor kurumları, tesisleri ve organizasyonlarını planlar, yönetir ve değerlendirir. | |||||||
3) Ulusal ve uluslararası spor yönetimi yapıları ve politikalarını karşılaştırmalı analiz eder ve stratejik düşünür. | |||||||
4) Güncel bilgi teknolojilerini spor yönetiminde etkin kullanır; dijitalleşmeye uyum sağlar ve yenilikçi çözümler geliştirir. | |||||||
5) Etkili yazılı ve sözlü iletişim kurar; çok disiplinli konularda ekiplerde etkin çalışır. | |||||||
6) Etik değerlere, toplumsal ve kültürel duyarlılığa sahip olur; çevreye duyarlı ve sürdürülebilir spor politikaları geliştirir. | |||||||
7) Girişimcilik, yaratıcılık ve liderlik becerileri sergiler; değişen koşullarda çözüm üretir ve stratejik karar verir. | |||||||
8) Kuramsal bilgileri saha uygulamalarıyla ilişkilendirir, mesleki yetkinliğini artırır ve yaşam boyu öğrenme yetkinliği kazanır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Spor yönetiminin temel kuramsal bilgilerini edinir ve uygular. | |
2) | Spor kurumları, tesisleri ve organizasyonlarını planlar, yönetir ve değerlendirir. | |
3) | Ulusal ve uluslararası spor yönetimi yapıları ve politikalarını karşılaştırmalı analiz eder ve stratejik düşünür. | |
4) | Güncel bilgi teknolojilerini spor yönetiminde etkin kullanır; dijitalleşmeye uyum sağlar ve yenilikçi çözümler geliştirir. | |
5) | Etkili yazılı ve sözlü iletişim kurar; çok disiplinli konularda ekiplerde etkin çalışır. | |
6) | Etik değerlere, toplumsal ve kültürel duyarlılığa sahip olur; çevreye duyarlı ve sürdürülebilir spor politikaları geliştirir. | |
7) | Girişimcilik, yaratıcılık ve liderlik becerileri sergiler; değişen koşullarda çözüm üretir ve stratejik karar verir. | |
8) | Kuramsal bilgileri saha uygulamalarıyla ilişkilendirir, mesleki yetkinliğini artırır ve yaşam boyu öğrenme yetkinliği kazanır. |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Ödev |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Ödevler | 1 | 20 | 20 |
Ara Sınavlar | 1 | 25 | 25 |
Final | 1 | 35 | 35 |
Toplam İş Yükü | 122 |