Hemşirelik
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: SSM450
Ders İsmi: Girişim Ölçekleme ve Yatırım Yönetimi
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Tematik Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. Tuna USLU
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders, girişimcilik kavramları ve süreci hakkında bilgi vermeyi, girişim fırsatlarını fark etmeyi, yeni bir işletmenin fizibilitesini çıkarmayı ve pazarlama, üretim ve finans gibi işletme planlarını hazırlama yeteneğini geliştirmeyi amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği: Teknik araştırmaları yapmayı ve üretim planı hazırlamayı öğrenmeyi ve finansal araştırma yapmayı ve finansal planı hazırlamayı öğrenme.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Başarılı bir girişim kurmaya motive olma ;
2) İş fikri oluşturmayı öğrenme;
3) Başarılı bir girişimin kurulması için genel çevre analizlerinin nasıl yapılacağını öğrenme;
4) Pazar araştırması yapmayı ve pazarlama planı hazırlamayı öğrenme;
5) Teknik araştırmaları yapmayı ve üretim planı hazırlamayı öğrenme;
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Girişimcilik ve İlgili Kavramlar
2) Girişimcilik Türleri
3) Başarılı Girişimcilerin Özelikleri ve Girişimcilik Kültürünün Geliştirilmesi
4) Dünya ve Türkiye Örnekleriyle Girişimcilikteki Başarı ve Başarısızlık Faktörleri
5) Girişim Kurma Süreci ve Fizibilite Etüdündeki Araştırmalar (Genel Çerçeve)
6) Pazar Araştırması
7) Teknik Araştırma
8) Yarıyıl içi sınav
9) Finansal Araştırma
10) Yasal Yapı Araştırması
11) Örgütsel Araştırma
12) Girişimi Oluşturma Kararı ve Kesin Projenin hazırlanması
13) Girişimin Yönetilmesinde Temel İşletmecilik (Yönetim, Üretim ve Pazarlama) Fonksiyonları
14) Final sınav

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: B. Zafer ERDOĞAN, Girişimcilik ve Kobiler: Teori ve Uygulama, Ekin Kitabevi, 2. Baskı, Bursa, 2011.
Seyfi TOP, Girişimcilik: Keşif Süreci, Beta Yayınları, 1. Baskı, İstanbul, 2006.
David LESTER, Global Markalar Nasıl Başladılar: 20 İyi Fikir Nasıl Mükemmel Küresel İş Piyasası Haline Geldi, Dinozor Yayıncılık, 1. Baskı, İstanbul, 2009
Diğer Kaynaklar: Orhan KÜÇÜK, Girişimcilik ve Küçük işletme Yönetimi, Seçkin Yayıncılık, 2. Baskı, Ankara, 2005.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Hemşirelik ve sağlık alanındaki güncel literatürü izleme, ulaşma, değerlendirme ve uygulamaya aktarabilme becerisine sahiptir.
2) Ulusal ve uluslararası mesleki araştırmaları takip eder. Edindiği bilgi ve becerileri kullanarak kanıta dayalı bilgiyi yorumlayıp analiz ederek uygulamalarında aktarır.
3) Hemşirelik uygulamalarında mesleki etik ilke ve değerlere, ilgili yasa, yönetmeliklere,kalite ve kalite yönetimi süreçlerine, politika ve mevzuata uygun davranır.
4) Birey, aile ve toplumun sağlığının korunması ve geliştirilmesi, hastalık halinde iyileştirilmesine yönelik hemşirelik bakımını bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda eğitim ve yönetim becerilerini kullanarak uygular.
5) Toplumsal sorumluluk bilinci ile diğer disiplinler ve meslek örgütleriyle işbirliği içinde profesyonel gelişime katkıda bulunacak araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
6) Yazılı, sözlü, görsel iletişim ve etkileşimi nicel ve nitel veriler ile destekleyerek bilinçli yönetir, çevresini etkileme becerisine sahiptir.
7) Uyuşmazlıkları ve çatışmaları çözümleme, değerlendirme, eleştirme, barışçıl yöntemlerle yönetme, görüş ve çözüm önerme yetkinliği kazanır.
8) Sosyal haklar, etik ve sosyal sorumluluk konusunda bilinç kazanır.
9) Kültürel çeşitliliği değer olarak kabul eder, toplumsal bilincin güçlenmesine destek olur.
10) Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanır, kişisel ve sosyal öğrenmesini yönetir.
11) Dijital dönüşümü takip eder, bilişim ve iletişim teknolojilerini yetkin olarak kullanır.
12) Avrupa dil çerçevesinde en az A2 düzeyinde İngilizce dilinde iletişim yetkinliği kazanır. (Öğretim dili ingilizce programlar için İngilizce dilinde iletişim yetkinliği en az B1 düzeyindedir.)
13) Alanı ve çevresiyle ilişkisinde stratejik ve yenilikçi düşünür, girişimci anlayışla hareket eder.
14) Alanında edindiği bilgi ve becerileri, norm ve standartları eleştirel anlayışla değerlendirir.
15) Bağımsız çalışabilir, inisiyatif kullanabilir, sorumluluk ve karar alır.
16) Birlikte çalışmayı, görev ve sorumluluk almayı bilir, gerektiğinde ekibe liderlik yapar.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Hemşirelik ve sağlık alanındaki güncel literatürü izleme, ulaşma, değerlendirme ve uygulamaya aktarabilme becerisine sahiptir. 3
2) Ulusal ve uluslararası mesleki araştırmaları takip eder. Edindiği bilgi ve becerileri kullanarak kanıta dayalı bilgiyi yorumlayıp analiz ederek uygulamalarında aktarır. 3
3) Hemşirelik uygulamalarında mesleki etik ilke ve değerlere, ilgili yasa, yönetmeliklere,kalite ve kalite yönetimi süreçlerine, politika ve mevzuata uygun davranır. 3
4) Birey, aile ve toplumun sağlığının korunması ve geliştirilmesi, hastalık halinde iyileştirilmesine yönelik hemşirelik bakımını bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda eğitim ve yönetim becerilerini kullanarak uygular. 3
5) Toplumsal sorumluluk bilinci ile diğer disiplinler ve meslek örgütleriyle işbirliği içinde profesyonel gelişime katkıda bulunacak araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. 3
6) Yazılı, sözlü, görsel iletişim ve etkileşimi nicel ve nitel veriler ile destekleyerek bilinçli yönetir, çevresini etkileme becerisine sahiptir. 3
7) Uyuşmazlıkları ve çatışmaları çözümleme, değerlendirme, eleştirme, barışçıl yöntemlerle yönetme, görüş ve çözüm önerme yetkinliği kazanır. 3
8) Sosyal haklar, etik ve sosyal sorumluluk konusunda bilinç kazanır. 3
9) Kültürel çeşitliliği değer olarak kabul eder, toplumsal bilincin güçlenmesine destek olur. 3
10) Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanır, kişisel ve sosyal öğrenmesini yönetir. 3
11) Dijital dönüşümü takip eder, bilişim ve iletişim teknolojilerini yetkin olarak kullanır. 3
12) Avrupa dil çerçevesinde en az A2 düzeyinde İngilizce dilinde iletişim yetkinliği kazanır. (Öğretim dili ingilizce programlar için İngilizce dilinde iletişim yetkinliği en az B1 düzeyindedir.) 1
13) Alanı ve çevresiyle ilişkisinde stratejik ve yenilikçi düşünür, girişimci anlayışla hareket eder. 3
14) Alanında edindiği bilgi ve becerileri, norm ve standartları eleştirel anlayışla değerlendirir. 3
15) Bağımsız çalışabilir, inisiyatif kullanabilir, sorumluluk ve karar alır. 3
16) Birlikte çalışmayı, görev ve sorumluluk almayı bilir, gerektiğinde ekibe liderlik yapar. 3

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Uygulama
Grup Projesi

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 2 10 20
Ara Sınavlar 1 40 40
Final 1 50 50
Toplam İş Yükü 110