Hemşirelik | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | SSM450 | ||||||||
Ders İsmi: | Girişim Ölçekleme ve Yatırım Yönetimi | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Tematik Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. Tuna USLU | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders, girişimcilik kavramları ve süreci hakkında bilgi vermeyi, girişim fırsatlarını fark etmeyi, yeni bir işletmenin fizibilitesini çıkarmayı ve pazarlama, üretim ve finans gibi işletme planlarını hazırlama yeteneğini geliştirmeyi amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği: | Teknik araştırmaları yapmayı ve üretim planı hazırlamayı öğrenmeyi ve finansal araştırma yapmayı ve finansal planı hazırlamayı öğrenme. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Girişimcilik ve İlgili Kavramlar | |
2) | Girişimcilik Türleri | |
3) | Başarılı Girişimcilerin Özelikleri ve Girişimcilik Kültürünün Geliştirilmesi | |
4) | Dünya ve Türkiye Örnekleriyle Girişimcilikteki Başarı ve Başarısızlık Faktörleri | |
5) | Girişim Kurma Süreci ve Fizibilite Etüdündeki Araştırmalar (Genel Çerçeve) | |
6) | Pazar Araştırması | |
7) | Teknik Araştırma | |
8) | Yarıyıl içi sınav | |
9) | Finansal Araştırma | |
10) | Yasal Yapı Araştırması | |
11) | Örgütsel Araştırma | |
12) | Girişimi Oluşturma Kararı ve Kesin Projenin hazırlanması | |
13) | Girişimin Yönetilmesinde Temel İşletmecilik (Yönetim, Üretim ve Pazarlama) Fonksiyonları | |
14) | Final sınav |
Ders Notları / Kitaplar: | B. Zafer ERDOĞAN, Girişimcilik ve Kobiler: Teori ve Uygulama, Ekin Kitabevi, 2. Baskı, Bursa, 2011. Seyfi TOP, Girişimcilik: Keşif Süreci, Beta Yayınları, 1. Baskı, İstanbul, 2006. David LESTER, Global Markalar Nasıl Başladılar: 20 İyi Fikir Nasıl Mükemmel Küresel İş Piyasası Haline Geldi, Dinozor Yayıncılık, 1. Baskı, İstanbul, 2009 |
Diğer Kaynaklar: | Orhan KÜÇÜK, Girişimcilik ve Küçük işletme Yönetimi, Seçkin Yayıncılık, 2. Baskı, Ankara, 2005. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Hemşirelik ve sağlık alanındaki güncel literatürü izleme, ulaşma, değerlendirme ve uygulamaya aktarabilme becerisine sahiptir. | |||||||||||||||
2) Ulusal ve uluslararası mesleki araştırmaları takip eder. Edindiği bilgi ve becerileri kullanarak kanıta dayalı bilgiyi yorumlayıp analiz ederek uygulamalarında aktarır. | |||||||||||||||
3) Hemşirelik uygulamalarında mesleki etik ilke ve değerlere, ilgili yasa, yönetmeliklere,kalite ve kalite yönetimi süreçlerine, politika ve mevzuata uygun davranır. | |||||||||||||||
4) Birey, aile ve toplumun sağlığının korunması ve geliştirilmesi, hastalık halinde iyileştirilmesine yönelik hemşirelik bakımını bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda eğitim ve yönetim becerilerini kullanarak uygular. | |||||||||||||||
5) Toplumsal sorumluluk bilinci ile diğer disiplinler ve meslek örgütleriyle işbirliği içinde profesyonel gelişime katkıda bulunacak araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | |||||||||||||||
6) Yazılı, sözlü, görsel iletişim ve etkileşimi nicel ve nitel veriler ile destekleyerek bilinçli yönetir, çevresini etkileme becerisine sahiptir. | |||||||||||||||
7) Uyuşmazlıkları ve çatışmaları çözümleme, değerlendirme, eleştirme, barışçıl yöntemlerle yönetme, görüş ve çözüm önerme yetkinliği kazanır. | |||||||||||||||
8) Sosyal haklar, etik ve sosyal sorumluluk konusunda bilinç kazanır. | |||||||||||||||
9) Kültürel çeşitliliği değer olarak kabul eder, toplumsal bilincin güçlenmesine destek olur. | |||||||||||||||
10) Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanır, kişisel ve sosyal öğrenmesini yönetir. | |||||||||||||||
11) Dijital dönüşümü takip eder, bilişim ve iletişim teknolojilerini yetkin olarak kullanır. | |||||||||||||||
12) Avrupa dil çerçevesinde en az A2 düzeyinde İngilizce dilinde iletişim yetkinliği kazanır. (Öğretim dili ingilizce programlar için İngilizce dilinde iletişim yetkinliği en az B1 düzeyindedir.) | |||||||||||||||
13) Alanı ve çevresiyle ilişkisinde stratejik ve yenilikçi düşünür, girişimci anlayışla hareket eder. | |||||||||||||||
14) Alanında edindiği bilgi ve becerileri, norm ve standartları eleştirel anlayışla değerlendirir. | |||||||||||||||
15) Bağımsız çalışabilir, inisiyatif kullanabilir, sorumluluk ve karar alır. | |||||||||||||||
16) Birlikte çalışmayı, görev ve sorumluluk almayı bilir, gerektiğinde ekibe liderlik yapar. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Hemşirelik ve sağlık alanındaki güncel literatürü izleme, ulaşma, değerlendirme ve uygulamaya aktarabilme becerisine sahiptir. | 3 |
2) | Ulusal ve uluslararası mesleki araştırmaları takip eder. Edindiği bilgi ve becerileri kullanarak kanıta dayalı bilgiyi yorumlayıp analiz ederek uygulamalarında aktarır. | 3 |
3) | Hemşirelik uygulamalarında mesleki etik ilke ve değerlere, ilgili yasa, yönetmeliklere,kalite ve kalite yönetimi süreçlerine, politika ve mevzuata uygun davranır. | 3 |
4) | Birey, aile ve toplumun sağlığının korunması ve geliştirilmesi, hastalık halinde iyileştirilmesine yönelik hemşirelik bakımını bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda eğitim ve yönetim becerilerini kullanarak uygular. | 3 |
5) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile diğer disiplinler ve meslek örgütleriyle işbirliği içinde profesyonel gelişime katkıda bulunacak araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | 3 |
6) | Yazılı, sözlü, görsel iletişim ve etkileşimi nicel ve nitel veriler ile destekleyerek bilinçli yönetir, çevresini etkileme becerisine sahiptir. | 3 |
7) | Uyuşmazlıkları ve çatışmaları çözümleme, değerlendirme, eleştirme, barışçıl yöntemlerle yönetme, görüş ve çözüm önerme yetkinliği kazanır. | 3 |
8) | Sosyal haklar, etik ve sosyal sorumluluk konusunda bilinç kazanır. | 3 |
9) | Kültürel çeşitliliği değer olarak kabul eder, toplumsal bilincin güçlenmesine destek olur. | 3 |
10) | Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanır, kişisel ve sosyal öğrenmesini yönetir. | 3 |
11) | Dijital dönüşümü takip eder, bilişim ve iletişim teknolojilerini yetkin olarak kullanır. | 3 |
12) | Avrupa dil çerçevesinde en az A2 düzeyinde İngilizce dilinde iletişim yetkinliği kazanır. (Öğretim dili ingilizce programlar için İngilizce dilinde iletişim yetkinliği en az B1 düzeyindedir.) | 1 |
13) | Alanı ve çevresiyle ilişkisinde stratejik ve yenilikçi düşünür, girişimci anlayışla hareket eder. | 3 |
14) | Alanında edindiği bilgi ve becerileri, norm ve standartları eleştirel anlayışla değerlendirir. | 3 |
15) | Bağımsız çalışabilir, inisiyatif kullanabilir, sorumluluk ve karar alır. | 3 |
16) | Birlikte çalışmayı, görev ve sorumluluk almayı bilir, gerektiğinde ekibe liderlik yapar. | 3 |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Ödev |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Uygulama | |
Grup Projesi |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 2 | 10 | 20 |
Ara Sınavlar | 1 | 40 | 40 |
Final | 1 | 50 | 50 |
Toplam İş Yükü | 110 |