| Dersin Amacı: |
Bu dersin amacı, öğrencilere spor ve rekreasyon alanındaki temel kavram ve yaklaşımları kazandırmak; spor alanlarının yönetiminde planlama, koordinasyon, yürütme ve kontrol süreçlerini öğretmek; ulusal ve uluslararası örnekler üzerinden karşılaştırmalı analiz yapabilme, dijitalleşme ve sürdürülebilirlik odaklı stratejiler geliştirme yetkinliği sağlamaktır |
| Dersin İçeriği: |
Bu ders, serbest zaman ve rekreasyon kavramlarını, spor ile rekreasyon arasındaki ilişkiyi ve farklı spor türlerinin (amatör, profesyonel, olimpik vb.) rekreasyonel boyutlarını incelemektedir. Rekreasyon ve spor alanlarının yönetimi, planlama, koordinasyon, yürütme ve kontrol süreçleri ele alınarak, güncel yaklaşımlar ve Türkiye’deki uygulamalar üzerinde durulmaktadır. Öğrenciler, teorik bilgileri saha uygulamaları ile ilişkilendirerek sürdürülebilir ve yenilikçi spor politikaları geliştirme becerisi kazanırlar. |
| Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
| 1) |
Serbest zaman kavramı, özellikleri, fonksiyonları ve yaşam boyu öğrenme perspektifinden serbest zaman |
. |
| 2) |
Rekreasyonel sporların tanımı |
. |
| 3) |
Spor ve Rekreasyon arasındaki ilişki |
. |
| 4) |
Rekreasyon ve spor: kulüp sporları |
. |
| 5) |
Rekreasyon ve spor: amatör sporlar. |
. |
| 6) |
Rekreasyon ve spor: profesyonel sporlar |
. |
| 7) |
Rekreasyon ve spor: olimpik sporlar |
. |
| 8) |
Ara Sınav |
|
| 9) |
Rekreasyon ve spor alanlarının yönetimi: planlama |
. |
| 10) |
Rekreasyon ve spor alanlarının yönetimi: koordinasyon |
. |
| 11) |
Rekreasyon ve spor alanlarının yönetimi: yürütme |
. |
| 12) |
Rekreasyon ve spor alanlarının yönetimi: kontrol |
. |
| 13) |
Sporun rekreasyonel önemi |
. |
| 14) |
Spor ve rekreasyon alanında modern yaklaşımlar |
. |
| 15) |
Türkiye'de spor rekreasyonu |
. |
| 16) |
Final Sınavı |
|
| |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
| 1) |
Fiziksel, performans odaklı ve sağlıkla ilgili ihtiyaçları tanır. |
3 |
| 2) |
Sporcuların bireysel özelliklerine uygun antrenman programı geliştirir. |
3 |
| 3) |
Öz-düzenleme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanarak problem çözer. |
3 |
| 4) |
Egzersiz ve sporla ilgili yasal düzenlemeleri bilir ve mesleki uygulamalarda uygular. |
3 |
| 5) |
Türkiye’deki spor yönetim sistemini ve spor politikalarını tanır. |
3 |
| 6) |
Sporcuların performans gelişimini değerlendirir. |
3 |
| 7) |
Egzersiz ve spor bilimleri alanındaki bilgileri yazılı ve sözlü olarak etkili bir şekilde aktarır. |
1 |
| 8) |
Spor bilimlerinde kullanılan bilişim ve performans analiz teknolojilerini kullanır. |
1 |
| 9) |
Bilimsel yöntemlerle spor performansı, antrenman programları veya sağlık ilişkisini değerlendirir. |
1 |
| 10) |
Sporcuları gelişim süreçlerine göre uygun branşlara yönlendirir. |
1 |