| Egzersiz ve Spor Bilimleri | |||||
| Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey | ||
| Ders Kodu: | SES176 | ||||||||
| Ders İsmi: | Spor Masajı | ||||||||
| Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
| Ders Kredileri: |
|
||||||||
| Öğretim Dili: | TR | ||||||||
| Ders Koşulu: | |||||||||
| Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
| Dersin Türü: | Alan Seçmeli | ||||||||
| Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
| Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
| Dersin Koordinatörü: | Öğretim Elemanı | ||||||||
| Dersi Veren(ler): | |||||||||
| Dersin Yardımcıları: |
| Dersin Amacı: | Spor masajı, sporcuların performansını artırmak, yaralanmaları önlemek ve toparlanma süreçlerini hızlandırmak için kullanılan önemli bir tekniktir. Bu ders, öğrencilere spor masajı tekniklerini öğretmeyi, bu tekniklerin anatomik ve fizyolojik temellerini kavramalarını sağlamayı ve sporcuların ihtiyaçlarına göre uygun masaj uygulamalarını tasarlama becerisi kazandırmayı amaçlamaktadır. |
| Dersin İçeriği: | Spor masajının tarihçesi ve önemi; masaj tekniklerinin anatomik ve fizyolojik temelleri; spor öncesi, sırasında ve sonrası uygulanan masaj türleri; sporcu yaralanmalarında masajın rolü; masajın dolaşım, sinir ve kas sistemine etkileri; yağlar ve masaj ekipmanları; spor masajı teknikleri (effleurage, petrissage, tapotement, friksiyon); etik kurallar ve profesyonel uygulamalar; spor masajının farklı spor branşlarındaki uygulamaları. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
| 1) | Spor Masajına Giriş | |
| 2) | Spor Masajının Fizyolojik Temelleri | |
| 3) | Masaj Tekniklerine Giriş | |
| 4) | Spor Öncesi Masaj | |
| 5) | Spor Sırasında Masaj | |
| 6) | Spor Sonrası Masaj | |
| 7) | Friksiyon ve Tapotement Teknikleri | |
| 7) | Friksiyon ve Tapotement Teknikleri | |
| 8) | ara sınavlar | |
| 9) | Sporcu Yaralanmalarında Masaj | |
| 10) | Masaj Ekipmanları ve Yağların Kullanımı | |
| 11) | Masajın Etik ve Profesyonel Uygulamaları | |
| 12) | Farklı Spor Branşlarına Özgü Masaj Teknikleri | |
| 13) | Grup Çalışmaları ve Uygulamalı Eğitim | |
| 14) | Tekniklerin Tekrarı ve Değerlendirme | |
| 15) | Genel Değerlendirme ve Soru-Cevap | |
| 16) | finaller |
| Ders Notları / Kitaplar: | Goats, G. C. (1994). Massage - The scientific basis of an ancient art: Part 1. The techniques. British Journal of Sports Medicine, 28(3), 149–152. https://doi.org/10.1136/bjsm.28.3.149 Cash, M. (2020). Sport and remedial massage therapy (4th ed.). Elsevier. |
| Diğer Kaynaklar: | Goats, G. C. (1994). Massage - The scientific basis of an ancient art: Part 1. The techniques. British Journal of Sports Medicine, 28(3), 149–152. https://doi.org/10.1136/bjsm.28.3.149 Cash, M. (2020). Sport and remedial massage therapy (4th ed.). Elsevier. |
| Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
4 |
3 |
5 |
||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Program Kazanımları | |||||||||
| 1) Fiziksel, performans odaklı ve sağlıkla ilgili ihtiyaçları tanır. | |||||||||
| 2) Sporcuların bireysel özelliklerine uygun antrenman programı geliştirir. | |||||||||
| 3) Öz-düzenleme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanarak problem çözer. | |||||||||
| 4) Egzersiz ve sporla ilgili yasal düzenlemeleri bilir ve mesleki uygulamalarda uygular. | |||||||||
| 5) Türkiye’deki spor yönetim sistemini ve spor politikalarını tanır. | |||||||||
| 6) Sporcuların performans gelişimini değerlendirir. | |||||||||
| 7) Egzersiz ve spor bilimleri alanındaki bilgileri yazılı ve sözlü olarak etkili bir şekilde aktarır. | |||||||||
| 8) Spor bilimlerinde kullanılan bilişim ve performans analiz teknolojilerini kullanır. | |||||||||
| 9) Bilimsel yöntemlerle spor performansı, antrenman programları veya sağlık ilişkisini değerlendirir. | |||||||||
| 10) Sporcuları gelişim süreçlerine göre uygun branşlara yönlendirir. | |||||||||
| Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
| Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
| 1) | Fiziksel, performans odaklı ve sağlıkla ilgili ihtiyaçları tanır. | 2 |
| 2) | Sporcuların bireysel özelliklerine uygun antrenman programı geliştirir. | 1 |
| 3) | Öz-düzenleme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanarak problem çözer. | 1 |
| 4) | Egzersiz ve sporla ilgili yasal düzenlemeleri bilir ve mesleki uygulamalarda uygular. | 1 |
| 5) | Türkiye’deki spor yönetim sistemini ve spor politikalarını tanır. | 2 |
| 6) | Sporcuların performans gelişimini değerlendirir. | 2 |
| 7) | Egzersiz ve spor bilimleri alanındaki bilgileri yazılı ve sözlü olarak etkili bir şekilde aktarır. | 2 |
| 8) | Spor bilimlerinde kullanılan bilişim ve performans analiz teknolojilerini kullanır. | 3 |
| 9) | Bilimsel yöntemlerle spor performansı, antrenman programları veya sağlık ilişkisini değerlendirir. | 2 |
| 10) | Sporcuları gelişim süreçlerine göre uygun branşlara yönlendirir. | 3 |
| Ders |
| Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
| Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
| Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
| Final | 1 | % 60 |
| Toplam | % 100 | |
| YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
| YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
| Toplam | % 100 | |
| Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
| Ders Saati | 14 | 5 | 70 |
| Ödevler | 3 | 6 | 18 |
| Ara Sınavlar | 1 | 7 | 7 |
| Final | 1 | 5 | 5 |
| Toplam İş Yükü | 100 | ||