PHS213 Eczane Teknikerliği Uygulamaları IKurumsal BilgilerAkademik Programlar Eczane HizmetleriÖğrenciler İçin Bilgiler
Eczane Hizmetleri
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: PHS213
Ders İsmi: Eczane Teknikerliği Uygulamaları I
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
0 8 4 5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. Aygül KÖSEOĞLU
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Eczane teknikerinin eczanedeki görev ve sorumluluklarını gözlemsel ve uygulamalı olarak öğretilmesi
Dersin İçeriği: Bu ders; Eczanede reçete karşılama,Eczanede reçete karşılama II, Eczanede bulunan özel defterler,Farklı reçete tipleri I,Farklı reçete tipleri II,Eczanede interaktif bilgi kaynakları,Eczanede interaktif bilgi kaynakları II,Eczacı ile doğru iletişim,Eczacı teknikerleri arasında doğru iletişim,Eczanede hasta ile doğru iletişim,Eczanede hasta ile etkili iletişim,Hasta bilgilendirme,Eczanede ilaç dışı ürünler I,Eczanede ilaç dışı ürünler II; konularını içermektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) 1. Eczane ve eczane bölümlerini açıklar 1.1. Eczane doğru raf dizaynını anlatır.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) 2. Reçete tiplerini ve eczanede bulunan defterleri listeler
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Eczanede doğru iletişimi açıklar 3.1. Eczacı-hasta iletişimini anlatır.
Öğrenme Yetkinliği
1) Doğru iletişim tekniklerini listeler.
2) 4. Reçete karşılanması için gerekli basamakları anlatır 4.1. Medulla programını kullanmayı bilir
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Eczanede gerekli kontrolleri yapar Son kullanma tarihi yaklaşmış veya geçmiş ilaçları tespit eder
2) Azalan ilaçları sipariş listesine kaydeder

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) İşletmede mesleki uygulamalar pratik uygulama
2) İşletmede mesleki uygulama pratik uygulama
3) İşletmede mesleki uygulama pratik uygulama
4) İşletmede mesleki uygulama pratik uygulama
5) İşletmede mesleki uygulama Pratik uygulama
6) İşletmede mesleki uygulama pratik uygulama
7) İşletmede mesleki uygulama pratik uygulama
8) Yarıyıl içi sınav pratik uygulama
9) İşletmede mesleki uygulama pratik uygulama
10) İşletmede mesleki uygulama pratik uygulama
11) İşletmede mesleki uygulama Pratik uygulama
12) İşletmede mesleki uygulama Pratik uygulama
13) İşletmede mesleki uygulama Pratik uygulama
14) İşletmede mesleki uygulama Pratik uygulama
15) İşletmede mesleki uygulama Pratik uygulama
16) yılsonu final sınavı pratik uygulama

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar:

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Mesleki terminolojiyi bilir.
2) Eczacı sorumluluğunda, reçeteli ve reçetesiz ilaç, tıbbı ürünler, kozmetik müstahzar, tıbbı malzeme ve sağlıkla ilgili diğer ürünlerin temininde, saklanmasında ve sunulmasında yer alır.
3) Sağlık hizmetinin eksiksiz verilebilmesi için kodeks, farmakope ve formüler gibi mesleki başvuru kitaplarını bilir ve faydalanabilir.
4) Reçete okumayı, hazırlamayı ve sunumunu eksiksiz yerine getirebilir.
5) Alanıyla ilgili mesleki ve etik değerleri gözeterek meslektaşları, hastaları, hekimler ve diğer sağlık çalışanları ile etkin ve sağlıklı iletişim kurar.
6) Ayrı tutulması gereken toksik ilaçları ve bu dolapların nasıl düzenlendiğini bilir.
7) İlaçların eczanelerde raflara dizilme düzenlerini (alfabetik düzen, farmakolojik düzen gibi), ilaç ve diğer ürünlerin yerleşim sistematiğini bilir.
8) Eczanelerin Sağlık Bakanlığı, Maliye Bakanlığı ve Sosyal Güvenlik Kurumu ile ilişkilerini bilir ve bu kurallara göre gerekli işlemlerin yapılmasını sağlar.
9) Bilgisayar kullanımını, reçete giriş sistemlerini ve bilgisayar-destekli uygulamaları bilir.
10) İlaç ve tıbbi malzemelerin stok ve son kullanma tarih kontrolünü yaparak kullanım süresi sonuna yaklaşan ilaçlarla ilgili önlemleri bilir.
11) Birlikte çalışmayı bilir, ekip üyesi olarak görev ve sorumluluk almaya yatkınlık kazanır.
12) Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanır, kişisel ve sosyal öğrenmesini yönetir.
13) Özel reçetelere (mor, turuncu, kırmızı ve yeşil reçeteler gibi) yazılması gereken ilaçları ve bu reçetelerle ilgili işlemleri bilir.
14) Acil durumlarda kullanılan ilaç, tıbbi malzeme ve antidotları bilir.
15) Majistral preparat hazırlayabilir.
16) Avrupa Dil Çerçevesinde en az A2 düzeyinde İngilizce dilinde iletişim yetkinliği kazanır (Öğretim dili İngilizce programlar için İngilizce dilinde iletişim yetkinliği en az B1 düzeyidir).

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Mesleki terminolojiyi bilir. 5
2) Eczacı sorumluluğunda, reçeteli ve reçetesiz ilaç, tıbbı ürünler, kozmetik müstahzar, tıbbı malzeme ve sağlıkla ilgili diğer ürünlerin temininde, saklanmasında ve sunulmasında yer alır. 5
3) Sağlık hizmetinin eksiksiz verilebilmesi için kodeks, farmakope ve formüler gibi mesleki başvuru kitaplarını bilir ve faydalanabilir.
4) Reçete okumayı, hazırlamayı ve sunumunu eksiksiz yerine getirebilir. 5
5) Alanıyla ilgili mesleki ve etik değerleri gözeterek meslektaşları, hastaları, hekimler ve diğer sağlık çalışanları ile etkin ve sağlıklı iletişim kurar. 5
6) Ayrı tutulması gereken toksik ilaçları ve bu dolapların nasıl düzenlendiğini bilir.
7) İlaçların eczanelerde raflara dizilme düzenlerini (alfabetik düzen, farmakolojik düzen gibi), ilaç ve diğer ürünlerin yerleşim sistematiğini bilir. 5
8) Eczanelerin Sağlık Bakanlığı, Maliye Bakanlığı ve Sosyal Güvenlik Kurumu ile ilişkilerini bilir ve bu kurallara göre gerekli işlemlerin yapılmasını sağlar.
9) Bilgisayar kullanımını, reçete giriş sistemlerini ve bilgisayar-destekli uygulamaları bilir.
10) İlaç ve tıbbi malzemelerin stok ve son kullanma tarih kontrolünü yaparak kullanım süresi sonuna yaklaşan ilaçlarla ilgili önlemleri bilir.
11) Birlikte çalışmayı bilir, ekip üyesi olarak görev ve sorumluluk almaya yatkınlık kazanır. 5
12) Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanır, kişisel ve sosyal öğrenmesini yönetir.
13) Özel reçetelere (mor, turuncu, kırmızı ve yeşil reçeteler gibi) yazılması gereken ilaçları ve bu reçetelerle ilgili işlemleri bilir.
14) Acil durumlarda kullanılan ilaç, tıbbi malzeme ve antidotları bilir.
15) Majistral preparat hazırlayabilir.
16) Avrupa Dil Çerçevesinde en az A2 düzeyinde İngilizce dilinde iletişim yetkinliği kazanır (Öğretim dili İngilizce programlar için İngilizce dilinde iletişim yetkinliği en az B1 düzeyidir).

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Akran Değerlendirmesi
Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Individual study and homework
Ders
Grup çalışması ve ödevi
Laboratuvar
Okuma
Ödev
Problem Çözme
Proje Hazırlama
Rapor Yazma
Rol oynama
Seminer
Soru cevap/ Tartışma
Sosyal Faaliyet
Teknik gezi
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Örnek olay çalışması
Web Tabanlı Öğrenme
Staj/Yerinde Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 50
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Derse Özgü Staj 14 8 112
Ara Sınavlar 1 8 8
Final 1 8 8
Toplam İş Yükü 128