| Egzersiz ve Spor Bilimleri | |||||
| Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey | ||
| Ders Kodu: | SSF123 | ||||||||
| Ders İsmi: | Güreş | ||||||||
| Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
| Ders Kredileri: |
|
||||||||
| Öğretim Dili: | TR | ||||||||
| Ders Koşulu: | |||||||||
| Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
| Dersin Türü: | Alan Seçmeli | ||||||||
| Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
| Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
| Dersin Koordinatörü: | Öğretim Elemanı | ||||||||
| Dersi Veren(ler): | |||||||||
| Dersin Yardımcıları: |
| Dersin Amacı: | Güreş dersi, öğrencilerin güreşin temel kurallarını, tekniklerini ve stratejilerini öğrenmelerini sağlamak ve bu becerileri uygulamalı olarak geliştirmektir. |
| Dersin İçeriği: | Ders, güreşin temel teknikleri, takımlar arası mücadele, pozisyon alma, tutuş teknikleri, savunma ve hücum stratejileri gibi konuları kapsar. Ayrıca, fiziksel hazırlık, dayanıklılık, esneklik ve takım çalışması becerileri de geliştirilir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
| 1) | Güreşin tarihçesi, temel kuralları ve temel bilgileri hakkında genel bir tanıtım yapılır. | .. |
| 2) | Güreş sahası, temel pozisyonlar ve her pozisyonun rolü öğretilir. | ... |
| 3) | Temel güreş teknikleri ve bu tekniklerin nasıl uygulanacağına dair pratik çalışmalar yapılır. | ... |
| 4) | Farklı tutuş teknikleri ve her birinin savunma ve hücumdaki rolü üzerinde durulur. | ... |
| 5) | Savunma teknikleri, rakipten kaçma ve dirençli kalma stratejileri öğretilir. | .... |
| 6) | Hücum teknikleri ve rakibi kontrol etme yolları hakkında çalışmalar yapılır. | ... |
| 7) | Güreş için gerekli kas dayanıklılığı, hız ve esneklik geliştirmek amacıyla fiziksel hazırlık çalışmaları yapılır. | ... |
| 8) | Vize sınavı | ... |
| 9) | Maç içi taktiksel stratejiler, rakip analizi ve strateji geliştirme konularına odaklanılır. | ... |
| 10) | Zihinsel dayanıklılığı artırmak için stresle başa çıkma ve odaklanma çalışmaları yapılır. | ... |
| 11) | İleri seviye tutuşlar, manevralar ve rakibi kontrol altında tutma teknikleri öğretilir. | ..... |
| 12) | Öğrencilerin kendi maçlarını analiz etmeleri ve güçlü/zayıf yönlerini değerlendirmeleri sağlanır. | ... |
| 13) | Teknik hataların tespiti ve bu hataların düzeltilmesi için uygulamalı çalışmalar yapılır. | ... |
| 14) | Öğrenciler, öğrendikleri teknikleri maç ortamında uygulayarak strateji geliştirmeye çalışırlar. | ... |
| 15) | Güreşçilerin fiziksel ve zihinsel olarak maçlara hazırlanması için son hazırlıklar yapılır. | ... |
| 16) | Final sınavı | ... |
| Ders Notları / Kitaplar: | Delice, H. (2011). Kırkpınar Türklerde spor anlayışı ve Kırkpınar ruhu. BKY. Uyanıker, N. (2019). Türklerde güreş kültürü ve Kırkpınar güreşleri. Gece Akademi |
| Diğer Kaynaklar: | Delice, H. (2011). Kırkpınar Türklerde spor anlayışı ve Kırkpınar ruhu. BKY. Uyanıker, N. (2019). Türklerde güreş kültürü ve Kırkpınar güreşleri. Gece Akademi |
| Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Program Kazanımları | |||||||||
| 1) Fiziksel, performans odaklı ve sağlıkla ilgili ihtiyaçları tanır. | |||||||||
| 2) Sporcuların bireysel özelliklerine uygun antrenman programı geliştirir. | |||||||||
| 3) Öz-düzenleme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanarak problem çözer. | |||||||||
| 4) Egzersiz ve sporla ilgili yasal düzenlemeleri bilir ve mesleki uygulamalarda uygular. | |||||||||
| 5) Türkiye’deki spor yönetim sistemini ve spor politikalarını tanır. | |||||||||
| 6) Sporcuların performans gelişimini değerlendirir. | |||||||||
| 7) Egzersiz ve spor bilimleri alanındaki bilgileri yazılı ve sözlü olarak etkili bir şekilde aktarır. | |||||||||
| 8) Spor bilimlerinde kullanılan bilişim ve performans analiz teknolojilerini kullanır. | |||||||||
| 9) Bilimsel yöntemlerle spor performansı, antrenman programları veya sağlık ilişkisini değerlendirir. | |||||||||
| 10) Sporcuları gelişim süreçlerine göre uygun branşlara yönlendirir. | |||||||||
| Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
| Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
| 1) | Fiziksel, performans odaklı ve sağlıkla ilgili ihtiyaçları tanır. | 4 |
| 2) | Sporcuların bireysel özelliklerine uygun antrenman programı geliştirir. | 4 |
| 3) | Öz-düzenleme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanarak problem çözer. | 4 |
| 4) | Egzersiz ve sporla ilgili yasal düzenlemeleri bilir ve mesleki uygulamalarda uygular. | 4 |
| 5) | Türkiye’deki spor yönetim sistemini ve spor politikalarını tanır. | 4 |
| 6) | Sporcuların performans gelişimini değerlendirir. | 4 |
| 7) | Egzersiz ve spor bilimleri alanındaki bilgileri yazılı ve sözlü olarak etkili bir şekilde aktarır. | 4 |
| 8) | Spor bilimlerinde kullanılan bilişim ve performans analiz teknolojilerini kullanır. | 4 |
| 9) | Bilimsel yöntemlerle spor performansı, antrenman programları veya sağlık ilişkisini değerlendirir. | 4 |
| 10) | Sporcuları gelişim süreçlerine göre uygun branşlara yönlendirir. | 4 |
| Ders |
| Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
| Uygulama |
| Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
| Ara Sınavlar | 1 | % 50 |
| Final | 1 | % 50 |
| Toplam | % 100 | |
| YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
| YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
| Toplam | % 100 | |
| Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
| Ders Saati | 14 | 1 | 14 |
| Uygulama | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 4 | 48 |
| Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
| Final | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü | 92 | ||