Egzersiz ve Spor Bilimleri
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: SSF123
Ders İsmi: Güreş
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
1 2 2 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Alan Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğretim Elemanı
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Güreş dersi, öğrencilerin güreşin temel kurallarını, tekniklerini ve stratejilerini öğrenmelerini sağlamak ve bu becerileri uygulamalı olarak geliştirmektir.
Dersin İçeriği: Ders, güreşin temel teknikleri, takımlar arası mücadele, pozisyon alma, tutuş teknikleri, savunma ve hücum stratejileri gibi konuları kapsar. Ayrıca, fiziksel hazırlık, dayanıklılık, esneklik ve takım çalışması becerileri de geliştirilir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Güreşin temel kurallarını, tekniklerini ve stratejilerini öğrenerek, uygulamalı olarak bu becerileri geliştirebilir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Farklı güreş pozisyonlarında ve tekniklerinde etkili bir şekilde performans sergileyebilir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Takım içi iletişim ve iş birliği becerilerini geliştirerek, maç sırasında ve antrenmanlarda etkili bir şekilde iletişim kurabilir.
Öğrenme Yetkinliği
1) Yeni güreş tekniklerini öğrenerek ve uygulayarak, kişisel becerilerini sürekli geliştirebilir.
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Antrenmanlarda ve maçlarda bağımsız olarak çalışarak, kendi gelişimi için sorumluluk alır.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Güreşin tarihçesi, temel kuralları ve temel bilgileri hakkında genel bir tanıtım yapılır. ..
2) Güreş sahası, temel pozisyonlar ve her pozisyonun rolü öğretilir. ...
3) Temel güreş teknikleri ve bu tekniklerin nasıl uygulanacağına dair pratik çalışmalar yapılır. ...
4) Farklı tutuş teknikleri ve her birinin savunma ve hücumdaki rolü üzerinde durulur. ...
5) Savunma teknikleri, rakipten kaçma ve dirençli kalma stratejileri öğretilir. ....
6) Hücum teknikleri ve rakibi kontrol etme yolları hakkında çalışmalar yapılır. ...
7) Güreş için gerekli kas dayanıklılığı, hız ve esneklik geliştirmek amacıyla fiziksel hazırlık çalışmaları yapılır. ...
8) Vize sınavı ...
9) Maç içi taktiksel stratejiler, rakip analizi ve strateji geliştirme konularına odaklanılır. ...
10) Zihinsel dayanıklılığı artırmak için stresle başa çıkma ve odaklanma çalışmaları yapılır. ...
11) İleri seviye tutuşlar, manevralar ve rakibi kontrol altında tutma teknikleri öğretilir. .....
12) Öğrencilerin kendi maçlarını analiz etmeleri ve güçlü/zayıf yönlerini değerlendirmeleri sağlanır. ...
13) Teknik hataların tespiti ve bu hataların düzeltilmesi için uygulamalı çalışmalar yapılır. ...
14) Öğrenciler, öğrendikleri teknikleri maç ortamında uygulayarak strateji geliştirmeye çalışırlar. ...
15) Güreşçilerin fiziksel ve zihinsel olarak maçlara hazırlanması için son hazırlıklar yapılır. ...
16) Final sınavı ...

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Delice, H. (2011). Kırkpınar Türklerde spor anlayışı ve Kırkpınar ruhu. BKY.
Uyanıker, N. (2019). Türklerde güreş kültürü ve Kırkpınar güreşleri. Gece Akademi
Diğer Kaynaklar: Delice, H. (2011). Kırkpınar Türklerde spor anlayışı ve Kırkpınar ruhu. BKY.
Uyanıker, N. (2019). Türklerde güreş kültürü ve Kırkpınar güreşleri. Gece Akademi

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Fiziksel, performans odaklı ve sağlıkla ilgili ihtiyaçları tanır.
2) Sporcuların bireysel özelliklerine uygun antrenman programı geliştirir.
3) Öz-düzenleme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanarak problem çözer.
4) Egzersiz ve sporla ilgili yasal düzenlemeleri bilir ve mesleki uygulamalarda uygular.
5) Türkiye’deki spor yönetim sistemini ve spor politikalarını tanır.
6) Sporcuların performans gelişimini değerlendirir.
7) Egzersiz ve spor bilimleri alanındaki bilgileri yazılı ve sözlü olarak etkili bir şekilde aktarır.
8) Spor bilimlerinde kullanılan bilişim ve performans analiz teknolojilerini kullanır.
9) Bilimsel yöntemlerle spor performansı, antrenman programları veya sağlık ilişkisini değerlendirir.
10) Sporcuları gelişim süreçlerine göre uygun branşlara yönlendirir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Fiziksel, performans odaklı ve sağlıkla ilgili ihtiyaçları tanır. 4
2) Sporcuların bireysel özelliklerine uygun antrenman programı geliştirir. 4
3) Öz-düzenleme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanarak problem çözer. 4
4) Egzersiz ve sporla ilgili yasal düzenlemeleri bilir ve mesleki uygulamalarda uygular. 4
5) Türkiye’deki spor yönetim sistemini ve spor politikalarını tanır. 4
6) Sporcuların performans gelişimini değerlendirir. 4
7) Egzersiz ve spor bilimleri alanındaki bilgileri yazılı ve sözlü olarak etkili bir şekilde aktarır. 4
8) Spor bilimlerinde kullanılan bilişim ve performans analiz teknolojilerini kullanır. 4
9) Bilimsel yöntemlerle spor performansı, antrenman programları veya sağlık ilişkisini değerlendirir. 4
10) Sporcuları gelişim süreçlerine göre uygun branşlara yönlendirir. 4

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ders

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 50
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 1 14
Uygulama 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 12 4 48
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 92