| Egzersiz ve Spor Bilimleri | |||||
| Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey | ||
| Ders Kodu: | SSF125 | ||||||||
| Ders İsmi: | Dans Sporları | ||||||||
| Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
| Ders Kredileri: |
|
||||||||
| Öğretim Dili: | TR | ||||||||
| Ders Koşulu: | |||||||||
| Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
| Dersin Türü: | Alan Seçmeli | ||||||||
| Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
| Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
| Dersin Koordinatörü: | Öğretim Elemanı | ||||||||
| Dersi Veren(ler): | |||||||||
| Dersin Yardımcıları: |
| Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrencilere dans sporlarının temel tekniklerini, tarihsel ve kültürel bağlamlarını öğretmek, fiziksel ve zihinsel gelişimlerini desteklemektir. |
| Dersin İçeriği: | Dans Sporları dersi, öğrencilerin farklı dans türlerini öğrenmeleri, fiziksel kapasitelerini geliştirmeleri ve dansı bir sanat formu olarak ifade etmeleri için kapsamlı bir müfredat sunmaktadır. Ders içeriği, dansın teknik, estetik ve kültürel yönlerine odaklanarak öğrencilere teorik bilgiler ve pratik uygulamalar sağlar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
| 1) | Dansa Giriş ve Temel Kavramlar: Dansın tanımı, tarihi, çeşitleri, fiziksel ve zihinsel faydaları, temel ısınma egzersizleri ve pozisyonlar. | ... |
| 2) | Ritim ve Müzik Temelleri: Ritim, tempo, müzik türlerine genel bakış, adımların müzikle uyumu ve ritim tutma. | ... |
| 3) | Latin Dansları (Samba, Rumba): Samba ve Rumba'nın tarihçesi, temel adımlar ve figürler. | .... |
| 4) | Salsa ve Cha-Cha: Salsa ve Cha-Cha'nın kökenleri, temel adımlar, 2-3 adım ve 3-2 adım teknikleri. | ... |
| 5) | Salon Dansları (Vals, Foxtrot): Vals ve Foxtrot’un tarihi, temel adımlar, dans salonu kültürü. | ... |
| 6) | Tango: Tango'nun tarihçesi, temel adımlar, duygu ve estetik anlatımı. | .... |
| 7) | Modern Dans: Modern dansın kökenleri, temel teknikler, yaratıcı hareket çalışmaları. | ... |
| 8) | Vize Sınavı | ... |
| 9) | Hip-Hop ve Breakdance: Hip-Hop kültürünün başlangıcı, Breakdance’in temelleri, sokak dans teknikleri. | .... |
| 10) | Jazz Dansı: Jazz dansının tarihçesi, temel figürler ve akrobatik hareketler. | .... |
| 11) | Bale: Bale'nin temelleri, esneme, denge, duruş ve zemin hareketleri. | ... |
| 12) | Halk Dansları: Türk halk danslarının temelleri, yöresel dans figürleri, toplu dans çalışmaları. | ... |
| 13) | Partnerli Danslar: İki kişilik uyumlu dans çalışmaları, iletişim ve ritim üzerine partnerli çalışmalar. | .... |
| 14) | Yaratıcı Dans: Dans ile hikaye anlatımı, özgür hareket çalışmaları, improvizasyon teknikleri. | .... |
| 15) | Performans Hazırlığı: Derslerde öğrenilen dans stillerini birleştirerek mini gösteri için prova yapma. | .... |
| 16) | Final Sınavı | ... |
| Ders Notları / Kitaplar: | Haas, J. G. (2024). Dance anatomy (3rd ed.). Human Kinetics Publishers. |
| Diğer Kaynaklar: | Haas, J. G. (2024). Dance anatomy (3rd ed.). Human Kinetics Publishers. |
| Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Program Kazanımları | |||||||||
| 1) Fiziksel, performans odaklı ve sağlıkla ilgili ihtiyaçları tanır. | |||||||||
| 2) Sporcuların bireysel özelliklerine uygun antrenman programı geliştirir. | |||||||||
| 3) Öz-düzenleme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanarak problem çözer. | |||||||||
| 4) Egzersiz ve sporla ilgili yasal düzenlemeleri bilir ve mesleki uygulamalarda uygular. | |||||||||
| 5) Türkiye’deki spor yönetim sistemini ve spor politikalarını tanır. | |||||||||
| 6) Sporcuların performans gelişimini değerlendirir. | |||||||||
| 7) Egzersiz ve spor bilimleri alanındaki bilgileri yazılı ve sözlü olarak etkili bir şekilde aktarır. | |||||||||
| 8) Spor bilimlerinde kullanılan bilişim ve performans analiz teknolojilerini kullanır. | |||||||||
| 9) Bilimsel yöntemlerle spor performansı, antrenman programları veya sağlık ilişkisini değerlendirir. | |||||||||
| 10) Sporcuları gelişim süreçlerine göre uygun branşlara yönlendirir. | |||||||||
| Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
| Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
| 1) | Fiziksel, performans odaklı ve sağlıkla ilgili ihtiyaçları tanır. | 4 |
| 2) | Sporcuların bireysel özelliklerine uygun antrenman programı geliştirir. | 4 |
| 3) | Öz-düzenleme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanarak problem çözer. | 3 |
| 4) | Egzersiz ve sporla ilgili yasal düzenlemeleri bilir ve mesleki uygulamalarda uygular. | 3 |
| 5) | Türkiye’deki spor yönetim sistemini ve spor politikalarını tanır. | 3 |
| 6) | Sporcuların performans gelişimini değerlendirir. | 3 |
| 7) | Egzersiz ve spor bilimleri alanındaki bilgileri yazılı ve sözlü olarak etkili bir şekilde aktarır. | 3 |
| 8) | Spor bilimlerinde kullanılan bilişim ve performans analiz teknolojilerini kullanır. | 3 |
| 9) | Bilimsel yöntemlerle spor performansı, antrenman programları veya sağlık ilişkisini değerlendirir. | 3 |
| 10) | Sporcuları gelişim süreçlerine göre uygun branşlara yönlendirir. | 3 |
| Ders |
| Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
| Uygulama |
| Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
| Ara Sınavlar | 1 | % 50 |
| Final | 1 | % 50 |
| Toplam | % 100 | |
| YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
| YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
| Toplam | % 100 | |
| Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
| Ders Saati | 14 | 1 | 14 |
| Uygulama | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 4 | 48 |
| Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
| Final | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü | 92 | ||