| Egzersiz ve Spor Bilimleri | |||||
| Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey | ||
| Ders Kodu: | SSF129 | ||||||||
| Ders İsmi: | Bisiklet | ||||||||
| Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
| Ders Kredileri: |
|
||||||||
| Öğretim Dili: | TR | ||||||||
| Ders Koşulu: | |||||||||
| Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
| Dersin Türü: | Alan Seçmeli | ||||||||
| Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
| Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
| Dersin Koordinatörü: | Ar.Gör. Fatih KOÇAK | ||||||||
| Dersi Veren(ler): | |||||||||
| Dersin Yardımcıları: |
| Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrencilere bisiklet sporunu temel düzeyde tanıtmak, bisiklet sürüş tekniklerini, güvenlik kurallarını ve sağlıklı yaşam için bisikletin faydalarını öğretmektir. Ayrıca, bisikletin bireysel ve çevresel yararlarını vurgulamaktır. |
| Dersin İçeriği: | Bisiklet sporunun tarihçesi ve sosyal önemi Bisiklet ekipmanlarının tanıtımı Temel sürüş teknikleri ve güvenlik kuralları Bisiklet ve çevre dostu ulaşım Bisikletin fiziksel ve mental sağlık üzerindeki etkileri |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
| 1) | Bisikletin tarihçesi ve günümüzdeki yeri | -- |
| 2) | Bisiklet türleri ve ekipmanların tanıtımı | -- |
| 3) | Güvenli sürüş için gerekli kurallar ve ekipman kullanımı | -- |
| 4) | Temel duruş ve sürüş teknikleri | -- |
| 5) | Pedal çevirme ve frenleme teknikleri | -- |
| 6) | Yol güvenliği ve trafik kurallarına uygun sürüş | -- |
| 7) | Çevre dostu ulaşım aracı olarak bisiklet | -- |
| 8) | Ara sınav | -- |
| 9) | Bisikletin fiziksel sağlığa etkisi | -- |
| 10) | Mental dayanıklılık ve bisikletin stres yönetimindeki rolü | -- |
| 11) | Farklı zeminlerde bisiklet sürüş deneyimi | -- |
| 12) | Grup sürüş dinamikleri ve iletişim | -- |
| 13) | Bisiklet bakım ve temel tamir becerileri | -- |
| 14) | Bisiklet sporu ile ilgili yarışlar ve etkinlikler | -- |
| 15) | Pratik sürüş değerlendirmesi ve geri bildirim | -- |
| 16) | Final | -- |
| Ders Notları / Kitaplar: | Friel, J. (2021). The cyclist's training bible (5th ed.). VeloPress. |
| Diğer Kaynaklar: | Hutchinson, M. (2018). Bisikletçiler: İki tekerlek üstünde geçen 200 yıl (Z. Şen, Çev.). Profil Kitap. Fukuda, D. H. (2018). Assessments for sport and athletic performance. Human Kinetics. Çeyiz, S. (2019). Bisiklet kullanımını nasıl yaygınlaştırabiliriz? Spor Yayınevi. Laursen, P., & Buchheit, M. (2018). Science and application of high-intensity interval training: Solutions to the programming puzzle. Human Kinetics. |
| Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
5 |
2 |
3 |
4 |
||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Program Kazanımları | |||||||||
| 1) Fiziksel, performans odaklı ve sağlıkla ilgili ihtiyaçları tanır. | |||||||||
| 2) Sporcuların bireysel özelliklerine uygun antrenman programı geliştirir. | |||||||||
| 3) Öz-düzenleme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanarak problem çözer. | |||||||||
| 4) Egzersiz ve sporla ilgili yasal düzenlemeleri bilir ve mesleki uygulamalarda uygular. | |||||||||
| 5) Türkiye’deki spor yönetim sistemini ve spor politikalarını tanır. | |||||||||
| 6) Sporcuların performans gelişimini değerlendirir. | |||||||||
| 7) Egzersiz ve spor bilimleri alanındaki bilgileri yazılı ve sözlü olarak etkili bir şekilde aktarır. | |||||||||
| 8) Spor bilimlerinde kullanılan bilişim ve performans analiz teknolojilerini kullanır. | |||||||||
| 9) Bilimsel yöntemlerle spor performansı, antrenman programları veya sağlık ilişkisini değerlendirir. | |||||||||
| 10) Sporcuları gelişim süreçlerine göre uygun branşlara yönlendirir. | |||||||||
| Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
| Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
| 1) | Fiziksel, performans odaklı ve sağlıkla ilgili ihtiyaçları tanır. | 4 |
| 2) | Sporcuların bireysel özelliklerine uygun antrenman programı geliştirir. | 4 |
| 3) | Öz-düzenleme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanarak problem çözer. | 4 |
| 4) | Egzersiz ve sporla ilgili yasal düzenlemeleri bilir ve mesleki uygulamalarda uygular. | 4 |
| 5) | Türkiye’deki spor yönetim sistemini ve spor politikalarını tanır. | 5 |
| 6) | Sporcuların performans gelişimini değerlendirir. | 5 |
| 7) | Egzersiz ve spor bilimleri alanındaki bilgileri yazılı ve sözlü olarak etkili bir şekilde aktarır. | 4 |
| 8) | Spor bilimlerinde kullanılan bilişim ve performans analiz teknolojilerini kullanır. | 4 |
| 9) | Bilimsel yöntemlerle spor performansı, antrenman programları veya sağlık ilişkisini değerlendirir. | 5 |
| 10) | Sporcuları gelişim süreçlerine göre uygun branşlara yönlendirir. | 4 |
| Anlatım | |
| Ders | |
| Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) |
| Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
| Uygulama |
| Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
| Ara Sınavlar | 1 | % 50 |
| Final | 1 | % 50 |
| Toplam | % 100 | |
| YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
| YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
| Toplam | % 100 | |
| Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
| Ders Saati | 14 | 4 | 56 |
| Ara Sınavlar | 1 | 22 | 22 |
| Final | 1 | 22 | 22 |
| Toplam İş Yükü | 100 | ||