Dersin Amacı: |
Bu dersin amacı, ağız ve diş sağlığı alanında çalışan tekniker adaylarına dental fotoğrafçılığın temel ilkelerini, doğru ekipman seçimini, çekim ve renk yönetim tekniklerini öğretmek; aynı zamanda etik, yasal konular ve dijital veri yönetimi hakkında bilgi kazandırmaktır. Öğrenciler, dental uygulamalarda fotoğrafçılığın nasıl etkili kullanılacağını teorik ve pratik olarak öğrenirler. |
Dersin İçeriği: |
Dental Fotoğrafçılığa Giriş, Fotoğrafçılığın Temel İlkeleri, Dental Fotoğrafçılık Ekipmanları, Fotoğraf ve Işık, Çekim Teknikleri, Pozlama ve Netlik, Diş ve Ağız Fotoğrafçılığı, Fotoğraf Düzenleme, Dijital Fotoğrafçılık ve Veri Yönetimi, Etik ve Yasal Konular, Vaka Çalışmaları. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dental Fotoğrafçılığa Giriş |
Öğretim Görevlisi Ders Notları |
2) |
Fotoğrafçılığın Tarihçesi |
Öğretim Görevlisi Ders Notları |
3) |
Diş Hekimliğinde Fotoğrafçılığın Yeri |
Öğretim Görevlisi Ders Notları |
4) |
Fotoğrafın Temel Bileşenleri |
Öğretim Görevlisi Ders Notları |
5) |
Fotoğraf ve Işık, Çekim Teknikleri |
Öğretim Görevlisi Ders Notları |
6) |
Pozlama ve Netlik |
Öğretim Görevlisi Ders Notları |
7) |
Dental Fotoğrafçılıkta Renk Yönetimi |
Öğretim Görevlisi Ders Notları |
8) |
Ara Sınavlar |
|
9) |
Diş ve Ağız Fotoğrafçılığı |
Öğretim Görevlisi Ders Notları |
10) |
Fotoğraf Düzenleme |
Öğretim Görevlisi Ders Notları |
11) |
Dijital Fotoğrafçılık ve Veri Yönetimi |
Öğretim Görevlisi Ders Notları |
12) |
Etik ve Yasal Konular |
Öğretim Görevlisi Ders Notları |
13) |
Vaka Çalışmaları |
Öğretim Görevlisi Ders Notları |
14) |
Uygulama Değerlendirmesi |
Öğretim Görevlisi Ders Notları |
15) |
Genel Tekrar |
Öğretim Görevlisi Ders Notları |
16) |
Yarıyıl Sonu Sınavları |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Mesleki terminolojiyi bilir. |
|
2) |
Eczacı sorumluluğunda, reçeteli ve reçetesiz ilaç, tıbbı ürünler, kozmetik müstahzar, tıbbı malzeme ve sağlıkla ilgili diğer ürünlerin temininde, saklanmasında ve sunulmasında yer alır. |
|
3) |
Sağlık hizmetinin eksiksiz verilebilmesi için kodeks, farmakope ve formüler gibi mesleki başvuru kitaplarını bilir ve faydalanabilir. |
|
4) |
Reçete okumayı, hazırlamayı ve sunumunu eksiksiz yerine getirebilir. |
|
5) |
Alanıyla ilgili mesleki ve etik değerleri gözeterek meslektaşları, hastaları, hekimler ve diğer sağlık çalışanları ile etkin ve sağlıklı iletişim kurar. |
|
6) |
Ayrı tutulması gereken toksik ilaçları ve bu dolapların nasıl düzenlendiğini bilir. |
|
7) |
İlaçların eczanelerde raflara dizilme düzenlerini (alfabetik düzen, farmakolojik düzen gibi), ilaç ve diğer ürünlerin yerleşim sistematiğini bilir. |
|
8) |
Eczanelerin Sağlık Bakanlığı, Maliye Bakanlığı ve Sosyal Güvenlik Kurumu ile ilişkilerini bilir ve bu kurallara göre gerekli işlemlerin yapılmasını sağlar. |
|
9) |
Bilgisayar kullanımını, reçete giriş sistemlerini ve bilgisayar-destekli uygulamaları bilir. |
|
10) |
İlaç ve tıbbi malzemelerin stok ve son kullanma tarih kontrolünü yaparak kullanım süresi sonuna yaklaşan ilaçlarla ilgili önlemleri bilir. |
|
11) |
Birlikte çalışmayı bilir, ekip üyesi olarak görev ve sorumluluk almaya yatkınlık kazanır. |
3 |
12) |
Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanır, kişisel ve sosyal öğrenmesini yönetir. |
3 |
13) |
Özel reçetelere (mor, turuncu, kırmızı ve yeşil reçeteler gibi) yazılması gereken ilaçları ve bu reçetelerle ilgili işlemleri bilir. |
|
14) |
Acil durumlarda kullanılan ilaç, tıbbi malzeme ve antidotları bilir. |
|
15) |
Majistral preparat hazırlayabilir. |
|
16) |
Avrupa Dil Çerçevesinde en az A2 düzeyinde İngilizce dilinde iletişim yetkinliği kazanır (Öğretim dili İngilizce programlar için İngilizce dilinde iletişim yetkinliği en az B1 düzeyidir). |
|