Dersin Amacı: |
Bu ders sağlık iletişiminin kuramsal temelini açıklayarak öğrencilere alanın disiplinler arası özelliğine uygun bir öngörü ve sağlık iletişimi faaliyetleri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme becerisi kazandırmayı amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği: |
İletişim Öğeleri, Mail Yazma Kuralları, İletişim Çeşitleri, İletişim Şekilleri, Kişiler Arası İletişim Engelleri, İletişim Engellerini Aşma Yolları, Etkin İletişim, Hasta ile İletişim (Çeşitli Hasta Gruplarına Ait), Hasta Yakınları İle İletişim, Engelli Bireyler İle İletişim, Özel Durumlarda İletişim, Toplumsal İletişim |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Derse genel bakış ve öğrencilerle tanışma |
Yok |
2) |
İletişim Öğeleri |
Öğretim üyesi ders notları ve kaynakları |
3) |
Mail Yazma Kuralları |
Öğretim üyesi ders notları ve kaynakları |
4) |
İletişim Çeşitleri |
Öğretim üyesi ders notları ve kaynakları |
5) |
İletişim Şekilleri |
Öğretim üyesi ders notları ve kaynakları |
6) |
Kişiler Arası İletişim Engelleri |
Öğretim üyesi ders notları ve kaynakları |
7) |
29 Ekim resmi tatil |
Öğretim üyesi ders notları ve kaynakları |
8) |
Arasınav |
Öğretim üyesi ders notları ve kaynakları |
9) |
Etkin İletişim |
Öğretim üyesi ders notları ve kaynakları |
10) |
Hasta ile İletişim (Çeşitli Hasta Gruplarına Ait)
|
Öğretim üyesi ders notları ve kaynakları |
11) |
Hasta Yakınları İle İletişim |
Öğretim üyesi ders notları ve kaynakları |
12) |
Engelli Bireyler İle İletişim |
Öğretim üyesi ders notları ve kaynakları |
13) |
Toplumsal İletişim |
Öğretim üyesi ders notları ve kaynakları |
14) |
iletişim engellerini aşma yolları |
Öğretim üyesi ders notları ve kaynakları |
15) |
Grup Çalışması |
Öğretim üyesi ders notları ve kaynakları |
16) |
Final sınavı |
Öğretim üyesi ders notları ve kaynakları |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Mesleki terminolojiyi bilir. |
|
2) |
Eczacı sorumluluğunda, reçeteli ve reçetesiz ilaç, tıbbı ürünler, kozmetik müstahzar, tıbbı malzeme ve sağlıkla ilgili diğer ürünlerin temininde, saklanmasında ve sunulmasında yer alır. |
|
3) |
Sağlık hizmetinin eksiksiz verilebilmesi için kodeks, farmakope ve formüler gibi mesleki başvuru kitaplarını bilir ve faydalanabilir. |
|
4) |
Reçete okumayı, hazırlamayı ve sunumunu eksiksiz yerine getirebilir. |
|
5) |
Alanıyla ilgili mesleki ve etik değerleri gözeterek meslektaşları, hastaları, hekimler ve diğer sağlık çalışanları ile etkin ve sağlıklı iletişim kurar. |
|
6) |
Ayrı tutulması gereken toksik ilaçları ve bu dolapların nasıl düzenlendiğini bilir. |
|
7) |
İlaçların eczanelerde raflara dizilme düzenlerini (alfabetik düzen, farmakolojik düzen gibi), ilaç ve diğer ürünlerin yerleşim sistematiğini bilir. |
|
8) |
Eczanelerin Sağlık Bakanlığı, Maliye Bakanlığı ve Sosyal Güvenlik Kurumu ile ilişkilerini bilir ve bu kurallara göre gerekli işlemlerin yapılmasını sağlar. |
|
9) |
Bilgisayar kullanımını, reçete giriş sistemlerini ve bilgisayar-destekli uygulamaları bilir. |
|
10) |
İlaç ve tıbbi malzemelerin stok ve son kullanma tarih kontrolünü yaparak kullanım süresi sonuna yaklaşan ilaçlarla ilgili önlemleri bilir. |
|
11) |
Birlikte çalışmayı bilir, ekip üyesi olarak görev ve sorumluluk almaya yatkınlık kazanır. |
|
12) |
Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanır, kişisel ve sosyal öğrenmesini yönetir. |
|
13) |
Özel reçetelere (mor, turuncu, kırmızı ve yeşil reçeteler gibi) yazılması gereken ilaçları ve bu reçetelerle ilgili işlemleri bilir. |
|
14) |
Acil durumlarda kullanılan ilaç, tıbbi malzeme ve antidotları bilir. |
|
15) |
Majistral preparat hazırlayabilir. |
|
16) |
Avrupa Dil Çerçevesinde en az A2 düzeyinde İngilizce dilinde iletişim yetkinliği kazanır (Öğretim dili İngilizce programlar için İngilizce dilinde iletişim yetkinliği en az B1 düzeyidir). |
|