Dersin Amacı: |
Bu derste öğrencilerin, biyoteknolojinin tanımı, kullanımı ve tarihçesinin öğrencilere aktarılması; geleneksel ve modern biyoteknoloji konusunda bilgi verilmesi. Biyoteknolojinin hizmet verdiği alanların bilinmesi konusunda teorik bilgiye sahip olunması. |
Dersin İçeriği: |
Biyoteknoloji hakkında genel bilgi biyoteknolojinin tarihçesi ve bugünü, rekombinant DNA teknolojisinin temel prensipler, mikrobiyal biyoteknoloji, hayvan biyoteknolojisi, tıbbi biyoteknoloji, bitki biyoteknolojisi, DNA profilleme, adli tıp ve diğer uygulamalar, genetik yapısı değiştirilmiş organizmalar, kök hücre teknolojisi, genetik mühendisliği, biyoteknoloji ürünleri hormonlar, enzimler, monoklonal antikorlar, farmasötik biyoteknoloji DNA’nın yapı ve fonksiyonları, genetik mühendisliği, biyoteknolojik proteinler, etik ve biyoteknoloji |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Biyoteknoloji hakkında genel bilgi biyoteknolojinin tarihçesi ve bugünü, |
Ders sunumu |
2) |
Rekombinant DNA teknolojisinin temel prensipler, |
ders sunumu |
3) |
mikrobiyal biyoteknoloji |
ders sunumu |
4) |
hayvan biyoteknolojisi |
ders sunumu |
5) |
tıbbi biyoteknoloji |
ders sunumu |
6) |
bitki biyoteknolojisi |
ders sunumu |
7) |
DNA profilleme, adli tıp ve diğer uygulamalar |
ders sunumu |
8) |
Ara Sınav |
yok |
9) |
genetik yapısı değiştirilmiş organizmalar |
ders sunumu |
9) |
kök hücre teknolojisi |
ders sunumu |
10) |
genetik mühendisliği |
ders sunumu |
11) |
Biyoteknoloji ürünleri hormonlar, enzimler, monoklonal antikorlar |
DERS SUNUMU |
12) |
farmasötik biyoteknoloji |
DERS SUNUMU |
13) |
DNA’nın yapı ve fonksiyonları |
ders sunumu |
14) |
biyoteknolojik proteinler |
ders sunumu |
15) |
etik ve biyoteknoloji |
ders sunumu |
16) |
Final |
yok |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Mesleki terminolojiyi bilir. |
|
2) |
Eczacı sorumluluğunda, reçeteli ve reçetesiz ilaç, tıbbı ürünler, kozmetik müstahzar, tıbbı malzeme ve sağlıkla ilgili diğer ürünlerin temininde, saklanmasında ve sunulmasında yer alır. |
|
3) |
Sağlık hizmetinin eksiksiz verilebilmesi için kodeks, farmakope ve formüler gibi mesleki başvuru kitaplarını bilir ve faydalanabilir. |
|
4) |
Reçete okumayı, hazırlamayı ve sunumunu eksiksiz yerine getirebilir. |
|
5) |
Alanıyla ilgili mesleki ve etik değerleri gözeterek meslektaşları, hastaları, hekimler ve diğer sağlık çalışanları ile etkin ve sağlıklı iletişim kurar. |
|
6) |
Ayrı tutulması gereken toksik ilaçları ve bu dolapların nasıl düzenlendiğini bilir. |
|
7) |
İlaçların eczanelerde raflara dizilme düzenlerini (alfabetik düzen, farmakolojik düzen gibi), ilaç ve diğer ürünlerin yerleşim sistematiğini bilir. |
|
8) |
Eczanelerin Sağlık Bakanlığı, Maliye Bakanlığı ve Sosyal Güvenlik Kurumu ile ilişkilerini bilir ve bu kurallara göre gerekli işlemlerin yapılmasını sağlar. |
|
9) |
Bilgisayar kullanımını, reçete giriş sistemlerini ve bilgisayar-destekli uygulamaları bilir. |
|
10) |
İlaç ve tıbbi malzemelerin stok ve son kullanma tarih kontrolünü yaparak kullanım süresi sonuna yaklaşan ilaçlarla ilgili önlemleri bilir. |
|
11) |
Birlikte çalışmayı bilir, ekip üyesi olarak görev ve sorumluluk almaya yatkınlık kazanır. |
|
12) |
Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanır, kişisel ve sosyal öğrenmesini yönetir. |
5 |
13) |
Özel reçetelere (mor, turuncu, kırmızı ve yeşil reçeteler gibi) yazılması gereken ilaçları ve bu reçetelerle ilgili işlemleri bilir. |
|
14) |
Acil durumlarda kullanılan ilaç, tıbbi malzeme ve antidotları bilir. |
|
15) |
Majistral preparat hazırlayabilir. |
|
16) |
Avrupa Dil Çerçevesinde en az A2 düzeyinde İngilizce dilinde iletişim yetkinliği kazanır (Öğretim dili İngilizce programlar için İngilizce dilinde iletişim yetkinliği en az B1 düzeyidir). |
|