Dersin Amacı: |
Fizyoterapide iş-uğraşı tedavisi temel değerlendirme ve temel uygulama yaklaşımlarının planlanması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: |
Bu ders; Ergoterapi (İş Uğraşı Tedavisi) Tanım, Tarihçe ve Teorileri,Ergoterapistin Görevleri, Fizyoterapi ve Ergoterapi Arasındaki Farklar ve Benzerlikler,Günlük Yaşam Aktiviteleri Değerlendirme Yöntemleri ve Tedavisi,El Değerlendirme ve Tedavisi,Kendine Yardım Aletleri,Çalışma Postürü ve Aktivite Analizi,İşyeri Düzenlemelerinde Ergonomik Yaklaşımlar,Ev Düzenlemesinde Ergonomik Prensipler,Geriatride İş ve Uğraşı Tedavisi ve Aktivite Terapisi,Hemiplejide Evrelere Göre Ergoterapi,Çevre Bilimi ve Sağlık,Kognitif Değerlendirme ve Eğitim,Duyu Bütünlüğü Tanım ve Tedavisi,Pediatride İş ve Uğraşı Tedavisi; konularını içermektedir. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Ergoterapi (İş Uğraşı Tedavisi) Tanım, Tarihçe ve Teorileri |
Ders notları |
2) |
Ergoterapistin Görevleri, Fizyoterapi ve Ergoterapi Arasındaki Farklar ve Benzerlikler |
Ders notları |
3) |
Günlük Yaşam Aktiviteleri Değerlendirme Yöntemleri ve Tedavisi |
Ders notları |
4) |
El Değerlendirme ve Tedavisi |
Ders notları |
5) |
Kendine Yardım Aletleri |
Ders notları |
6) |
Çalışma Postürü ve Aktivite Analizi |
Ders notları |
7) |
İşyeri Düzenlemelerinde Ergonomik Yaklaşımlar |
Ders notları |
8) |
Ara sınavlar |
|
9) |
Ev Düzenlemesinde Ergonomik Prensipler |
Ders notları |
10) |
Geriatride İş ve Uğraşı Tedavisi ve Aktivite Terapisi |
Ders notları |
11) |
Hemiplejide Evrelere Göre Ergoterapi |
Ders notları |
12) |
Çevre Bilimi ve Sağlık |
Ders notları |
13) |
Kognitif Değerlendirme ve Eğitim |
Ders notları |
14) |
Duyu Bütünlüğü Tanım ve Tedavisi |
Ders notları |
15) |
Pediatride İş ve Uğraşı Tedavisi |
Ders notları |
16) |
Final sınavları |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Mesleki terminolojiyi bilir. |
|
2) |
Eczacı sorumluluğunda, reçeteli ve reçetesiz ilaç, tıbbı ürünler, kozmetik müstahzar, tıbbı malzeme ve sağlıkla ilgili diğer ürünlerin temininde, saklanmasında ve sunulmasında yer alır. |
|
3) |
Sağlık hizmetinin eksiksiz verilebilmesi için kodeks, farmakope ve formüler gibi mesleki başvuru kitaplarını bilir ve faydalanabilir. |
|
4) |
Reçete okumayı, hazırlamayı ve sunumunu eksiksiz yerine getirebilir. |
|
5) |
Alanıyla ilgili mesleki ve etik değerleri gözeterek meslektaşları, hastaları, hekimler ve diğer sağlık çalışanları ile etkin ve sağlıklı iletişim kurar. |
|
6) |
Ayrı tutulması gereken toksik ilaçları ve bu dolapların nasıl düzenlendiğini bilir. |
|
7) |
İlaçların eczanelerde raflara dizilme düzenlerini (alfabetik düzen, farmakolojik düzen gibi), ilaç ve diğer ürünlerin yerleşim sistematiğini bilir. |
|
8) |
Eczanelerin Sağlık Bakanlığı, Maliye Bakanlığı ve Sosyal Güvenlik Kurumu ile ilişkilerini bilir ve bu kurallara göre gerekli işlemlerin yapılmasını sağlar. |
|
9) |
Bilgisayar kullanımını, reçete giriş sistemlerini ve bilgisayar-destekli uygulamaları bilir. |
|
10) |
İlaç ve tıbbi malzemelerin stok ve son kullanma tarih kontrolünü yaparak kullanım süresi sonuna yaklaşan ilaçlarla ilgili önlemleri bilir. |
|
11) |
Birlikte çalışmayı bilir, ekip üyesi olarak görev ve sorumluluk almaya yatkınlık kazanır. |
|
12) |
Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanır, kişisel ve sosyal öğrenmesini yönetir. |
|
13) |
Özel reçetelere (mor, turuncu, kırmızı ve yeşil reçeteler gibi) yazılması gereken ilaçları ve bu reçetelerle ilgili işlemleri bilir. |
|
14) |
Acil durumlarda kullanılan ilaç, tıbbi malzeme ve antidotları bilir. |
|
15) |
Majistral preparat hazırlayabilir. |
|
16) |
Avrupa Dil Çerçevesinde en az A2 düzeyinde İngilizce dilinde iletişim yetkinliği kazanır (Öğretim dili İngilizce programlar için İngilizce dilinde iletişim yetkinliği en az B1 düzeyidir). |
|