Dersin Amacı: |
Hastane öncesi acil sağlık hizmetlerinde tıbbi ve travmatik vakalarda acil olgu yönetiminde algoritmaları öğrenmek. |
Dersin İçeriği: |
Şok algoritmaları, ileri yaşam desteği algoritması, krup-astım algoritması, ventriküler taşikardi algoritması, bradikardi ve kardiyojenik şok algoritmaları, spinal immobilizasyon, kafa travmalı hastaya yaklaşım algoritması, nöbet ve yanık algoritmaları, hipotermi ve inmeli hastaya yaklaşım algoritmaları, diyabetik acil ve akut koroner sendromlu hastaya yaklaşım algoritmaları, şoklanabilir ritim ve nabızsız vt algoritmaları, şoklamaz ritim ve NEA algoritmaları, Start triaj ve crush sendrom algoritmaları |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Tanışma ve ders içeriğinin tanıtılması |
Öğretim üyesi ders notları ve kaynakları |
2) |
Septik şok, anaflaktik şok ve hipovolemik şok algoritmaları |
Öğretim üyesi ders notları ve kaynakları |
3) |
İleri yaşam desteği algoritması |
Öğretim üyesi ders notları ve kaynakları |
4) |
Krup ve astım algoritmaları |
Öğretim üyesi ders notları ve kaynakları |
5) |
Ventriküler taşikardi, bradikardi ve kardiyojenik şok algoritmaları |
Öğretim üyesi ders notları ve kaynakları |
6) |
Spinal immobilizasyon ve kafa travmalı hastaya yaklaşım algoritmaları |
Öğretim üyesi ders notları ve kaynakları |
7) |
Nöbet ve yanık algoritmaları |
Öğretim üyesi ders notları ve kaynakları |
8) |
Vize sınavı |
Öğretim üyesi ders notları ve kaynakları |
9) |
Hipotermi ve inmeli hastaya yaklaşım algoritmaları |
Öğretim üyesi ders notları ve kaynakları |
10) |
Diabetik acil ve akut koroner sendromlu hastaya yaklaşım algoritmaları |
Öğretim üyesi ders notları ve kaynakları |
11) |
Şoklanır ritim ve Nabızsız VT algoritmaları |
Öğretim üyesi ders notları ve kaynakları |
12) |
Şoklanamaz ritim ve NEA algoritmaları |
Öğretim üyesi ders notları ve kaynakları |
13) |
Start triaj ve Crush Sendrom algoritmaları |
Öğretim üyesi ders notları ve kaynakları |
14) |
Vaka çalışması |
Öğretim üyesi ders notları ve kaynakları |
15) |
Vaka çalışması |
Öğretim üyesi ders notları ve kaynakları |
16) |
Final Sınavı |
Öğretim üyesi ders notları ve kaynakları |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Mesleki terminolojiyi bilir. |
|
2) |
Eczacı sorumluluğunda, reçeteli ve reçetesiz ilaç, tıbbı ürünler, kozmetik müstahzar, tıbbı malzeme ve sağlıkla ilgili diğer ürünlerin temininde, saklanmasında ve sunulmasında yer alır. |
|
3) |
Sağlık hizmetinin eksiksiz verilebilmesi için kodeks, farmakope ve formüler gibi mesleki başvuru kitaplarını bilir ve faydalanabilir. |
|
4) |
Reçete okumayı, hazırlamayı ve sunumunu eksiksiz yerine getirebilir. |
|
5) |
Alanıyla ilgili mesleki ve etik değerleri gözeterek meslektaşları, hastaları, hekimler ve diğer sağlık çalışanları ile etkin ve sağlıklı iletişim kurar. |
|
6) |
Ayrı tutulması gereken toksik ilaçları ve bu dolapların nasıl düzenlendiğini bilir. |
|
7) |
İlaçların eczanelerde raflara dizilme düzenlerini (alfabetik düzen, farmakolojik düzen gibi), ilaç ve diğer ürünlerin yerleşim sistematiğini bilir. |
|
8) |
Eczanelerin Sağlık Bakanlığı, Maliye Bakanlığı ve Sosyal Güvenlik Kurumu ile ilişkilerini bilir ve bu kurallara göre gerekli işlemlerin yapılmasını sağlar. |
|
9) |
Bilgisayar kullanımını, reçete giriş sistemlerini ve bilgisayar-destekli uygulamaları bilir. |
|
10) |
İlaç ve tıbbi malzemelerin stok ve son kullanma tarih kontrolünü yaparak kullanım süresi sonuna yaklaşan ilaçlarla ilgili önlemleri bilir. |
|
11) |
Birlikte çalışmayı bilir, ekip üyesi olarak görev ve sorumluluk almaya yatkınlık kazanır. |
|
12) |
Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanır, kişisel ve sosyal öğrenmesini yönetir. |
|
13) |
Özel reçetelere (mor, turuncu, kırmızı ve yeşil reçeteler gibi) yazılması gereken ilaçları ve bu reçetelerle ilgili işlemleri bilir. |
|
14) |
Acil durumlarda kullanılan ilaç, tıbbi malzeme ve antidotları bilir. |
|
15) |
Majistral preparat hazırlayabilir. |
|
16) |
Avrupa Dil Çerçevesinde en az A2 düzeyinde İngilizce dilinde iletişim yetkinliği kazanır (Öğretim dili İngilizce programlar için İngilizce dilinde iletişim yetkinliği en az B1 düzeyidir). |
|