Dersin Amacı: |
Bu dersin amacı, cerrahi alanında yenilikçi yaklaşımların ve teknolojilerin tanıtılmasıdır. Öğrenciler, modern cerrahi tekniklerin ve uygulamaların yanı sıra, yapay zeka, robotik cerrahi, kişiselleştirilmiş tıp ve yenilikçi malzeme kullanımı gibi konularda bilgi sahibi olacaklardır. Ayrıca, cerrahi süreçlerde karşılaşılan zorlukları ele alarak, problem çözme ve eleştirel düşünme becerilerini geliştirmeyi hedeflemektedir. |
Dersin İçeriği: |
İnovasyonun Tanımı ve Sağlıkta İnovasyon, Cerrahi Bilimlerde İnovasyon, Tarihsel Perspektif ve İnovasyon Sorumluluğu, Transplantasyon, Laparoskopi ve Soft Robotik, Robotik Cerrahi, Elektrocerrahi, Yapay Zeka, Sanal Gerçeklik ve Artırılmış Gerçeklik Uygulamaları, Bariatrik Cerrahi, Tele Sağlık, Dersin Değerlendirilmesi |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dersin Tanıtımı |
Öğretim Elemanı ders notları |
2) |
İnovasyon Tanımı ve Sağlıkta İnovasyon |
Öğretim elemanı ders notları |
3) |
Cerrahi Bilimlerde İnovasyon |
Öğretim elemanı ders notları |
4) |
Tarihsel Perspektif ve İnovasyon Sorumluluğu |
Öğretim elemanı ders notları |
5) |
Transplantasyon (Nakil) |
Öğretim elemanı ders notları |
6) |
Laparoskopi ve Yumuşak Robotik (Soft Robotıc) |
Öğretim elemanı ders notları |
7) |
Robotik Cerrahi |
Öğretim elemanı ders notları |
8) |
Ara Sınav |
|
9) |
Yapay Zeka |
Öğretim elemanı ders notları |
10) |
Sanal Gerçeklik ve Arttırılmış Gerçeklik Uygulamaları |
Öğretim elemanı ders notları |
11) |
Bariatrik Cerrahi |
Öğretim elemanı ders notları |
12) |
Tele sağlık |
Öğretim elemanı ders notları |
13) |
İleri Malzeme Teknolojileri ve Nanoteknoloji |
Öğretim elemanı ders notları |
14) |
Uzay ve Ekstrem Koşullarda Cerrahi |
Öğretim elemanı ders notları |
15) |
Dersin Değerlendirmesi |
|
16) |
Yarıyıl Sonu Sınavları |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Mesleki terminolojiyi bilir. |
|
2) |
Eczacı sorumluluğunda, reçeteli ve reçetesiz ilaç, tıbbı ürünler, kozmetik müstahzar, tıbbı malzeme ve sağlıkla ilgili diğer ürünlerin temininde, saklanmasında ve sunulmasında yer alır. |
|
3) |
Sağlık hizmetinin eksiksiz verilebilmesi için kodeks, farmakope ve formüler gibi mesleki başvuru kitaplarını bilir ve faydalanabilir. |
|
4) |
Reçete okumayı, hazırlamayı ve sunumunu eksiksiz yerine getirebilir. |
|
5) |
Alanıyla ilgili mesleki ve etik değerleri gözeterek meslektaşları, hastaları, hekimler ve diğer sağlık çalışanları ile etkin ve sağlıklı iletişim kurar. |
|
6) |
Ayrı tutulması gereken toksik ilaçları ve bu dolapların nasıl düzenlendiğini bilir. |
|
7) |
İlaçların eczanelerde raflara dizilme düzenlerini (alfabetik düzen, farmakolojik düzen gibi), ilaç ve diğer ürünlerin yerleşim sistematiğini bilir. |
|
8) |
Eczanelerin Sağlık Bakanlığı, Maliye Bakanlığı ve Sosyal Güvenlik Kurumu ile ilişkilerini bilir ve bu kurallara göre gerekli işlemlerin yapılmasını sağlar. |
|
9) |
Bilgisayar kullanımını, reçete giriş sistemlerini ve bilgisayar-destekli uygulamaları bilir. |
|
10) |
İlaç ve tıbbi malzemelerin stok ve son kullanma tarih kontrolünü yaparak kullanım süresi sonuna yaklaşan ilaçlarla ilgili önlemleri bilir. |
|
11) |
Birlikte çalışmayı bilir, ekip üyesi olarak görev ve sorumluluk almaya yatkınlık kazanır. |
|
12) |
Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanır, kişisel ve sosyal öğrenmesini yönetir. |
4 |
13) |
Özel reçetelere (mor, turuncu, kırmızı ve yeşil reçeteler gibi) yazılması gereken ilaçları ve bu reçetelerle ilgili işlemleri bilir. |
|
14) |
Acil durumlarda kullanılan ilaç, tıbbi malzeme ve antidotları bilir. |
|
15) |
Majistral preparat hazırlayabilir. |
|
16) |
Avrupa Dil Çerçevesinde en az A2 düzeyinde İngilizce dilinde iletişim yetkinliği kazanır (Öğretim dili İngilizce programlar için İngilizce dilinde iletişim yetkinliği en az B1 düzeyidir). |
|