Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: RTC395
Ders İsmi: Fotoğraf Uygulamaları
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
1 2 2 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Genel Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi Türkay Türkan ÜNLÜ
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders, fotoğrafçılığın temel bileşenlerini, tekniklerini ve estetik yaklaşımlarını öğretmeyi amaçlamaktadır. Camera obscura’dan günümüze fotoğraf tarihini ele alarak, diyafram, enstantane, ISO, objektifler ve sensörler gibi temel kavramlar üzerinde durulacaktır. Işık kullanımı, kompozisyon teknikleri ve üç noktalı aydınlatma prensipleri gibi konular incelenerek, öğrencilerin fotoğraf çekiminde teknik becerilerini geliştirmeleri sağlanacaktır. Portre ve doğa fotoğrafçılığı gibi farklı türlerde uygulamalar yapılarak, etik yaklaşımlar da tartışılacaktır. Ders kapsamında, teorik bilgilerin pratiğe dökülmesi hedeflenerek öğrencilerin estetik ve teknik anlamda güçlü fotoğraflar üretmeleri teşvik edilecektir.
Dersin İçeriği: Bu ders, fotoğrafçılığın temel kavramlarını, teknik bileşenlerini ve estetik yaklaşımlarını kapsamlı bir şekilde ele almaktadır. Fotoğrafın tarihçesi ve camera obscura’dan dijital fotoğrafa uzanan süreç incelenerek, kameranın diyafram, enstantane, ISO ve objektif gibi temel bileşenleri detaylandırılacaktır. Işığın fotoğraf üzerindeki etkisi, üç noktalı aydınlatma prensipleri ve kompozisyon oluşturma teknikleri gibi konular ele alınarak öğrencilerin fotoğraf çekiminde bilinçli ve yaratıcı kararlar vermeleri sağlanacaktır. Portre ve doğa fotoğrafçılığı gibi farklı türlerde çekim teknikleri öğretilerek, öğrenciler fotoğrafın anlatım gücünü keşfedeceklerdir. Ayrıca, fotoğrafta etik yaklaşımlar ve görsel anlatımda estetik unsurlar üzerine tartışmalar yapılacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Fotoğrafın tarihçesini, temel bileşenlerini ve ışıkla olan ilişkisini kavrayarak teknik bilgi edinir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Diyafram, enstantane, ISO gibi temel ayarları kullanarak ışığı kontrol etmeyi ve farklı çekim koşullarına uygun fotoğraflar üretmeyi öğrenir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Üç birlik kuralı, bakış boşluğu, yönlendirici çizgiler gibi kompozisyon prensiplerini ve üç noktalı aydınlatma gibi ışık tekniklerini fotoğraf çekimlerinde kullanır.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Fotoğrafın anlatım gücünü, etik kurallar çerçevesinde değerlendirme becerisi kazanarak bilinçli bir görsel üretim anlayışı geliştirir.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Fotoğrafın tarihçesi, camera obscuradan günümüze fotoğrafın değerlendirilmesi İkizler, E. (2007). Filmden dijitale fotoğraf. Say Yayınları.
2) Kameranın bileşenleri: diyafram, enstantane, iso, objektif gibi kavramlar İkizler, E. (2007). Filmden dijitale fotoğraf. Say Yayınları.
3) Diyafram, enstantane ve iso kullanarak ışığın kontrolünün sağlanması İkizler, E. (2007). Filmden dijitale fotoğraf. Say Yayınları.
4) Fotoğraf makinesinin bileşenleri, gövde, sensör ve objektifler İkizler, E. (2007). Filmden dijitale fotoğraf. Say Yayınları.
5) Lensler: geniş açılı lens, normal lens, telephoto lens ve zoom lensin özelliklerinin ve kullanım alanlarının aktarılması İkizler, E. (2007). Filmden dijitale fotoğraf. Say Yayınları.
6) Enstantane değerlerini kullanarak hareketli ve blur fotoğraf oluşturma İkizler, E. (2007). Filmden dijitale fotoğraf. Say Yayınları.
7) RGB, piksel gibi kavramlar aracılığıyla görüntü oluşumunun değerlendirilmesi ve crop sensör ile full frame sensör kullanımlarının aktarılması İkizler, E. (2007). Filmden dijitale fotoğraf. Say Yayınları.
8) Vize Sınavı -
9) Işık ve form ilişkisi, ışığın etkin kullanımı, üç noktalı aydınlatma prensipleri İkizler, E. (2007). Filmden dijitale fotoğraf. Say Yayınları.
10) Kompozisyon oluşturma teknikleri, üç birlik kuralı, bakış boşluğu, baş boşluğu, yönlendirici çizgiler, simetri, renk ve ton değerlendirmeleri İkizler, E. (2007). Filmden dijitale fotoğraf. Say Yayınları.
11) Portre çekimi İkizler, E. (2007). Filmden dijitale fotoğraf. Say Yayınları.
12) Doğa fotoğrafçılığı İkizler, E. (2007). Filmden dijitale fotoğraf. Say Yayınları.
13) Fotoğraf ve etik yaklaşımlar İkizler, E. (2007). Filmden dijitale fotoğraf. Say Yayınları.
14) Uygulamaların gerçekleştirilmesi -
15) Öğrenci fotoğraflarının değerlendirilmesi -
16) Final Sınavı -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: İkizler, E. (2007). Filmden dijitale fotoğraf. Say Yayınları.
Diğer Kaynaklar: İkizler, E. (2007). Filmden dijitale fotoğraf. Say Yayınları.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Beden Eğitimi öğretiminin gerekliliklerine uygun olarak etkili planlama yapabilirler,
2) Sağlık davranışı geliştirici bilgi ve becerileri uygulayabilirler,
3) Ritim müzik ve hareket odaklı beceriler sahip olabilirler,
4) Sporcular ve takımlarla çalışırken sahip olduğu bilgi ve becerileri kullanabilirler,
5) Bilimsel araştırma yetkinliklerine sahip olurlar,
6) Farklı spor alanlarına yönelik edindikleri bilgi ve becerileri uygulayabilirler.
7) Spora özgü olguları çeşitli bilimsel disiplinler perspektifinden yorumlayabilirler,
8) Yetenekli bireyleri uygun spor alanlarına yönlendirme ve geliştirme becerisine sahip olabilirler.
9) Sportif organizasyonları yönetme, düzenleme ve yaygınlaştırma yetkinliğine sahip olabilirler,

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Beden Eğitimi öğretiminin gerekliliklerine uygun olarak etkili planlama yapabilirler,
2) Sağlık davranışı geliştirici bilgi ve becerileri uygulayabilirler,
3) Ritim müzik ve hareket odaklı beceriler sahip olabilirler,
4) Sporcular ve takımlarla çalışırken sahip olduğu bilgi ve becerileri kullanabilirler,
5) Bilimsel araştırma yetkinliklerine sahip olurlar,
6) Farklı spor alanlarına yönelik edindikleri bilgi ve becerileri uygulayabilirler.
7) Spora özgü olguları çeşitli bilimsel disiplinler perspektifinden yorumlayabilirler,
8) Yetenekli bireyleri uygun spor alanlarına yönlendirme ve geliştirme becerisine sahip olabilirler.
9) Sportif organizasyonları yönetme, düzenleme ve yaygınlaştırma yetkinliğine sahip olabilirler,

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Grup çalışması ve ödevi
Ödev
Soru cevap/ Tartışma
Teknik gezi
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Uygulama
Grup Projesi
Yarışma

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 2 10 20
Ödevler 1 10 10
Ara Sınavlar 1 20 20
Final 1 30 30
Toplam İş Yükü 108