Dersin Amacı: |
Bu ders, fotoğrafçılığın temel bileşenlerini, tekniklerini ve estetik yaklaşımlarını öğretmeyi amaçlamaktadır. Camera obscura’dan günümüze fotoğraf tarihini ele alarak, diyafram, enstantane, ISO, objektifler ve sensörler gibi temel kavramlar üzerinde durulacaktır. Işık kullanımı, kompozisyon teknikleri ve üç noktalı aydınlatma prensipleri gibi konular incelenerek, öğrencilerin fotoğraf çekiminde teknik becerilerini geliştirmeleri sağlanacaktır. Portre ve doğa fotoğrafçılığı gibi farklı türlerde uygulamalar yapılarak, etik yaklaşımlar da tartışılacaktır. Ders kapsamında, teorik bilgilerin pratiğe dökülmesi hedeflenerek öğrencilerin estetik ve teknik anlamda güçlü fotoğraflar üretmeleri teşvik edilecektir. |
Dersin İçeriği: |
Bu ders, fotoğrafçılığın temel kavramlarını, teknik bileşenlerini ve estetik yaklaşımlarını kapsamlı bir şekilde ele almaktadır. Fotoğrafın tarihçesi ve camera obscura’dan dijital fotoğrafa uzanan süreç incelenerek, kameranın diyafram, enstantane, ISO ve objektif gibi temel bileşenleri detaylandırılacaktır. Işığın fotoğraf üzerindeki etkisi, üç noktalı aydınlatma prensipleri ve kompozisyon oluşturma teknikleri gibi konular ele alınarak öğrencilerin fotoğraf çekiminde bilinçli ve yaratıcı kararlar vermeleri sağlanacaktır. Portre ve doğa fotoğrafçılığı gibi farklı türlerde çekim teknikleri öğretilerek, öğrenciler fotoğrafın anlatım gücünü keşfedeceklerdir. Ayrıca, fotoğrafta etik yaklaşımlar ve görsel anlatımda estetik unsurlar üzerine tartışmalar yapılacaktır. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Fotoğrafın tarihçesi, camera obscuradan günümüze fotoğrafın değerlendirilmesi |
İkizler, E. (2007). Filmden dijitale fotoğraf. Say Yayınları. |
2) |
Kameranın bileşenleri: diyafram, enstantane, iso, objektif gibi kavramlar |
İkizler, E. (2007). Filmden dijitale fotoğraf. Say Yayınları. |
3) |
Diyafram, enstantane ve iso kullanarak ışığın kontrolünün sağlanması |
İkizler, E. (2007). Filmden dijitale fotoğraf. Say Yayınları. |
4) |
Fotoğraf makinesinin bileşenleri, gövde, sensör ve objektifler |
İkizler, E. (2007). Filmden dijitale fotoğraf. Say Yayınları. |
5) |
Lensler: geniş açılı lens, normal lens, telephoto lens ve zoom lensin özelliklerinin ve kullanım alanlarının aktarılması |
İkizler, E. (2007). Filmden dijitale fotoğraf. Say Yayınları. |
6) |
Enstantane değerlerini kullanarak hareketli ve blur fotoğraf oluşturma |
İkizler, E. (2007). Filmden dijitale fotoğraf. Say Yayınları. |
7) |
RGB, piksel gibi kavramlar aracılığıyla görüntü oluşumunun değerlendirilmesi ve crop sensör ile full frame sensör kullanımlarının aktarılması |
İkizler, E. (2007). Filmden dijitale fotoğraf. Say Yayınları. |
8) |
Vize Sınavı |
- |
9) |
Işık ve form ilişkisi, ışığın etkin kullanımı, üç noktalı aydınlatma prensipleri |
İkizler, E. (2007). Filmden dijitale fotoğraf. Say Yayınları. |
10) |
Kompozisyon oluşturma teknikleri, üç birlik kuralı, bakış boşluğu, baş boşluğu, yönlendirici çizgiler, simetri, renk ve ton değerlendirmeleri |
İkizler, E. (2007). Filmden dijitale fotoğraf. Say Yayınları. |
11) |
Portre çekimi |
İkizler, E. (2007). Filmden dijitale fotoğraf. Say Yayınları. |
12) |
Doğa fotoğrafçılığı |
İkizler, E. (2007). Filmden dijitale fotoğraf. Say Yayınları. |
13) |
Fotoğraf ve etik yaklaşımlar |
İkizler, E. (2007). Filmden dijitale fotoğraf. Say Yayınları. |
14) |
Uygulamaların gerçekleştirilmesi |
- |
15) |
Öğrenci fotoğraflarının değerlendirilmesi |
- |
16) |
Final Sınavı |
- |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Beden Eğitimi öğretiminin gerekliliklerine uygun olarak etkili planlama yapabilirler, |
|
2) |
Sağlık davranışı geliştirici bilgi ve becerileri uygulayabilirler, |
|
3) |
Ritim müzik ve hareket odaklı beceriler sahip olabilirler, |
|
4) |
Sporcular ve takımlarla çalışırken sahip olduğu bilgi ve becerileri kullanabilirler, |
|
5) |
Bilimsel araştırma yetkinliklerine sahip olurlar, |
|
6) |
Farklı spor alanlarına yönelik edindikleri bilgi ve becerileri uygulayabilirler. |
|
7) |
Spora özgü olguları çeşitli bilimsel disiplinler perspektifinden yorumlayabilirler, |
|
8) |
Yetenekli bireyleri uygun spor alanlarına yönlendirme ve geliştirme becerisine sahip olabilirler. |
|
9) |
Sportif organizasyonları yönetme, düzenleme ve yaygınlaştırma yetkinliğine sahip olabilirler, |
|