Egzersiz ve Spor Bilimleri
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: PRA482
Ders İsmi: Duygusal Zeka Yönetimi ve Liderlik
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Genel Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. Rukiye Gülay ÖZTÜRK
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders ile öğrencilere duygusal zeka yetkinlikleri ve liderlikte duygusal zekanın kullanımı bilgisi öğretilmesi amaçlanır.
Dersin İçeriği: Duygu, duyguların tarihi, IQ, EQ, duygusal zeka yönetimi bileşenleri
, kurumsal ve yönetsel alanda duygusal zeka yönetimi, mobbing ve duygusal zeka ilişkisi, duygusal zeka ölçekleri gibi konular dersin içeriğini oluşturmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Bu ders ile öğrenciler duygu, duygusal zeka tanımı ve bileşenleri, IQ, EQ ve DQ arasındaki farkları bilir.
2) Bu dersle öğrenciler mobbing, duygusal zeka ve mobbing ilişkisi, mobbing karşısında kendini koruma süreçlerini öğrenirler.
3) Bu ders ile öğrenciler dijital zeka ve yapay duygusal zeka kavramlarını bilir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Öğrencilere uygulanan duygusal zeka anketleriyle , öğrenciler kendi duygusal zeka düzeylerini fark ederler ve eksik kalan tarafları için ne yapmaları gerektiğini öğrenirler.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Bu dersle öğrencileri duygusal zeka , iletişim ve sosyal yetkinlik arasındaki bağlantıyı kavrar. Çevresiyle buna göre bir iletişim kurmaya çalışır.
Öğrenme Yetkinliği
1) Bu dersle öğrenciler duygusal zeka yönetimi, duygularını yönetme, kurumsal duygusal zeka ve mobbing ile duygusal zeka ilişkisi gibi konularda kendilerine sunulan vaka örneklemini doğru analiz etme ve değerlendirme yetkinliğine ulaşır.
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Kavramsal olarak duygu, duygu türleri, duyguların tarihi. Sunum, kitap
2) Kavramsal olarak duygusal zeka ve duygusal zeka yönetim süreci Sunum, kitap
3) Duygusal zeka ve özellikleri, bileşenleri, yetkinlikleri, IQ_, EQ ve DQ farkı. Sunum ve kitap
4) Kurumsal duygusal zeka ve özellikleri Sunum ve kitap
5) Duygusal zeka ve cinsiyet ilişkisi Sunum ve kitap
6) Duygusal zeka, mizah ve yaşam doyumu ilişkisi Sunum ve kitap
7) Vize -
8) Duygusal zeka, yönetici ve liderlik ilişkisi Sunum ve kitap
9) Evlilikte duygusal zeka yönetimi Sunum ve Kitap
10) Mobbing, Leyman Duygusal Taciz Tipolojisi ve duygusal zekanın mobbingteki rolü Sunum ve kitap
11) Dijital duygusal zeka ve özellikleri Sunum ve kitap
12) Yapay duygusal zeka ve özellikleri Sunum ve kitap
13) Duygusal zeka ölçüm teknikleri Sunum ve kitap
14) Duygusal zeka ölçüm teknikleri Sunum ve kitap
15) Duygusal zeka yönetimi ve örnek çalışmalar Sunum
16) Duygusal zeka yönetimi ve örnek çalışmalar Sunum

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: yok
Diğer Kaynaklar: 1) Daniel Goleman Duygusal Zeka ve Liderlik,.
2)

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

5

6

2

3

4

Program Kazanımları
1) Fiziksel, performans odaklı ve sağlıkla ilgili ihtiyaçları tanır.
2) Sporcuların bireysel özelliklerine uygun antrenman programı geliştirir.
3) Öz-düzenleme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanarak problem çözer.
4) Egzersiz ve sporla ilgili yasal düzenlemeleri bilir ve mesleki uygulamalarda uygular.
5) Türkiye’deki spor yönetim sistemini ve spor politikalarını tanır.
6) Sporcuların performans gelişimini değerlendirir.
7) Egzersiz ve spor bilimleri alanındaki bilgileri yazılı ve sözlü olarak etkili bir şekilde aktarır.
8) Spor bilimlerinde kullanılan bilişim ve performans analiz teknolojilerini kullanır.
9) Bilimsel yöntemlerle spor performansı, antrenman programları veya sağlık ilişkisini değerlendirir.
10) Sporcuları gelişim süreçlerine göre uygun branşlara yönlendirir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Fiziksel, performans odaklı ve sağlıkla ilgili ihtiyaçları tanır.
2) Sporcuların bireysel özelliklerine uygun antrenman programı geliştirir.
3) Öz-düzenleme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanarak problem çözer.
4) Egzersiz ve sporla ilgili yasal düzenlemeleri bilir ve mesleki uygulamalarda uygular.
5) Türkiye’deki spor yönetim sistemini ve spor politikalarını tanır.
6) Sporcuların performans gelişimini değerlendirir.
7) Egzersiz ve spor bilimleri alanındaki bilgileri yazılı ve sözlü olarak etkili bir şekilde aktarır.
8) Spor bilimlerinde kullanılan bilişim ve performans analiz teknolojilerini kullanır.
9) Bilimsel yöntemlerle spor performansı, antrenman programları veya sağlık ilişkisini değerlendirir.
10) Sporcuları gelişim süreçlerine göre uygun branşlara yönlendirir.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ders
Örnek olay çalışması

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 50
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 30