| Egzersiz ve Spor Bilimleri | |||||
| Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey | ||
| Ders Kodu: | PRA482 | ||||||||
| Ders İsmi: | Duygusal Zeka Yönetimi ve Liderlik | ||||||||
| Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
| Ders Kredileri: |
|
||||||||
| Öğretim Dili: | TR | ||||||||
| Ders Koşulu: | |||||||||
| Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
| Dersin Türü: | Genel Seçmeli | ||||||||
| Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
| Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
| Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. Rukiye Gülay ÖZTÜRK | ||||||||
| Dersi Veren(ler): | |||||||||
| Dersin Yardımcıları: |
| Dersin Amacı: | Bu ders ile öğrencilere duygusal zeka yetkinlikleri ve liderlikte duygusal zekanın kullanımı bilgisi öğretilmesi amaçlanır. |
| Dersin İçeriği: | Duygu, duyguların tarihi, IQ, EQ, duygusal zeka yönetimi bileşenleri , kurumsal ve yönetsel alanda duygusal zeka yönetimi, mobbing ve duygusal zeka ilişkisi, duygusal zeka ölçekleri gibi konular dersin içeriğini oluşturmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
| 1) | Kavramsal olarak duygu, duygu türleri, duyguların tarihi. | Sunum, kitap |
| 2) | Kavramsal olarak duygusal zeka ve duygusal zeka yönetim süreci | Sunum, kitap |
| 3) | Duygusal zeka ve özellikleri, bileşenleri, yetkinlikleri, IQ_, EQ ve DQ farkı. | Sunum ve kitap |
| 4) | Kurumsal duygusal zeka ve özellikleri | Sunum ve kitap |
| 5) | Duygusal zeka ve cinsiyet ilişkisi | Sunum ve kitap |
| 6) | Duygusal zeka, mizah ve yaşam doyumu ilişkisi | Sunum ve kitap |
| 7) | Vize | - |
| 8) | Duygusal zeka, yönetici ve liderlik ilişkisi | Sunum ve kitap |
| 9) | Evlilikte duygusal zeka yönetimi | Sunum ve Kitap |
| 10) | Mobbing, Leyman Duygusal Taciz Tipolojisi ve duygusal zekanın mobbingteki rolü | Sunum ve kitap |
| 11) | Dijital duygusal zeka ve özellikleri | Sunum ve kitap |
| 12) | Yapay duygusal zeka ve özellikleri | Sunum ve kitap |
| 13) | Duygusal zeka ölçüm teknikleri | Sunum ve kitap |
| 14) | Duygusal zeka ölçüm teknikleri | Sunum ve kitap |
| 15) | Duygusal zeka yönetimi ve örnek çalışmalar | Sunum |
| 16) | Duygusal zeka yönetimi ve örnek çalışmalar | Sunum |
| Ders Notları / Kitaplar: | yok |
| Diğer Kaynaklar: | 1) Daniel Goleman Duygusal Zeka ve Liderlik,. 2) |
| Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
5 |
6 |
2 |
3 |
4 |
|||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Program Kazanımları | |||||||||
| 1) Fiziksel, performans odaklı ve sağlıkla ilgili ihtiyaçları tanır. | |||||||||
| 2) Sporcuların bireysel özelliklerine uygun antrenman programı geliştirir. | |||||||||
| 3) Öz-düzenleme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanarak problem çözer. | |||||||||
| 4) Egzersiz ve sporla ilgili yasal düzenlemeleri bilir ve mesleki uygulamalarda uygular. | |||||||||
| 5) Türkiye’deki spor yönetim sistemini ve spor politikalarını tanır. | |||||||||
| 6) Sporcuların performans gelişimini değerlendirir. | |||||||||
| 7) Egzersiz ve spor bilimleri alanındaki bilgileri yazılı ve sözlü olarak etkili bir şekilde aktarır. | |||||||||
| 8) Spor bilimlerinde kullanılan bilişim ve performans analiz teknolojilerini kullanır. | |||||||||
| 9) Bilimsel yöntemlerle spor performansı, antrenman programları veya sağlık ilişkisini değerlendirir. | |||||||||
| 10) Sporcuları gelişim süreçlerine göre uygun branşlara yönlendirir. | |||||||||
| Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
| Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
| 1) | Fiziksel, performans odaklı ve sağlıkla ilgili ihtiyaçları tanır. | |
| 2) | Sporcuların bireysel özelliklerine uygun antrenman programı geliştirir. | |
| 3) | Öz-düzenleme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanarak problem çözer. | |
| 4) | Egzersiz ve sporla ilgili yasal düzenlemeleri bilir ve mesleki uygulamalarda uygular. | |
| 5) | Türkiye’deki spor yönetim sistemini ve spor politikalarını tanır. | |
| 6) | Sporcuların performans gelişimini değerlendirir. | |
| 7) | Egzersiz ve spor bilimleri alanındaki bilgileri yazılı ve sözlü olarak etkili bir şekilde aktarır. | |
| 8) | Spor bilimlerinde kullanılan bilişim ve performans analiz teknolojilerini kullanır. | |
| 9) | Bilimsel yöntemlerle spor performansı, antrenman programları veya sağlık ilişkisini değerlendirir. | |
| 10) | Sporcuları gelişim süreçlerine göre uygun branşlara yönlendirir. |
| Ders | |
| Örnek olay çalışması |
| Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
| Uygulama |
| Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
| Ara Sınavlar | 1 | % 50 |
| Final | 1 | % 50 |
| Toplam | % 100 | |
| YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
| YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
| Toplam | % 100 | |
| Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
| Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
| Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
| Final | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü | 30 | ||