Radyo, Televizyon ve Sinema | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | PRA369 | ||||||||
Ders İsmi: | Halkla İlişkiler Metin Yazarlığı | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Alan Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi Dilhan APAK | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Halkla ilişkiler disiplininde medya ilişkileri bağlamında kullanılacak metinlerin yazım tekniklerinin öğrenilmesi amaçlanmaktadır. Ders kapsamında geleneksel medya için basın bülteni, davet mektubu, konuşma metinleri, sosyal medya için basın bülteni yazımı gibi halkla ilişkiler kapsamında gerekli olan metinlerin yazım süreçlerinin ve türlerinin öğretilmesi hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği: | Halkla ilişkiler metin yazarlığı ile ilgili kuralların öğretilmesi ve uygulanması, medya ilişkilerinde kullanılan yazım dilinin, metin türlerinin ve önemlerinin anlatılması. Basın bülteni, basın daveti, iç iletişim türleri, kurumsal duyurular gibi farklı metin türlerinin detaylı olarak anlatılması. Faklı iletişim kanallarına yönelik halkla ilişkiler metinlerinin nasıl oluşturulacağının öğrenilmesi. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Halkla İlişkiler ve medya ilişkilerine giriş. | Aydemir Okay, Ayla Okay, Halkla İlişkiler ve Medya, Der Yayınları, 2013. |
Ders Notları / Kitaplar: | Ferah Onat, "Dijital Çağda Halkla İlişkiler Yazarlığı", Nobel Yayıncılık, 2014. Selma Serdaroğlu, "Örneklerle Halkla İlişkilerde Metin Yazarlığı", Der Yayınları, 2022. Gonca Yıldırım, "İkna Odaklı Halkla İlişkiler Yazarlığı" Beta Yayınevi, 2018. |
Diğer Kaynaklar: | Ferah Onat, "Dijital Çağda Halkla İlişkiler Yazarlığı", Nobel Yayıncılık, 2014. Selma Serdaroğlu, "Örneklerle Halkla İlişkilerde Metin Yazarlığı", Der Yayınları, 2022. Gonca Yıldırım, "İkna Odaklı Halkla İlişkiler Yazarlığı" Beta Yayınevi, 2018. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
|||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Radyo ve televizyon alanındaki kuram ve uygulamaları; film türlerini, sinema akımlarını ve kuramlarını bilir. | ||||||||||||||
2) Radyo, televizyon ve sinema alanının ilişkili olduğu psikoloji, sosyoloji, felsefe, sanat, ekonomi gibi sosyal, kültürel ve siyasal alanlar hakkında bilgi sahibidir. | ||||||||||||||
3) Radyo, televizyon ve sinema alanının; ulusal ve uluslararası tarihsel gelişimini, mesleki etik ilkelerini, alanla ilişkili hukuki düzenlemelerini ve uygulamalarını bilir. | ||||||||||||||
4) Görsel-işitsel ortamlardaki medya içeriklerinin analiz süreçleri hakkında bilgi sahibidir. | ||||||||||||||
5) Radyo ve televizyon yayıncılığındaki program türlerini bilir. | ||||||||||||||
6) Profesyonel iş yaşamındaki uygulamalar, iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi sahibidir. | ||||||||||||||
7) Bireysel veya ekip üyesi olarak yapım öncesi, yapım ve yapım sonrası süreçlerde girişimci ve yaratıcı bir bakış açısıyla, etik ilkelere uygun şekilde proje üretme ve uygulama becerisine sahiptir. | ||||||||||||||
8) Senaryo yazabilir ve çekim senaryosu hazırlayabilir. | ||||||||||||||
9) Uzun veya kısa metrajlı film, reklam ve tanıtım filmi ve belgesel film gibi farklı türlerde üretim yapabilir ve yönetebilir. | ||||||||||||||
10) Ses ve görüntü kurgusu yapabilir, görüntü tasarlayabilir. | ||||||||||||||
11) Radyo, televizyon ve sinema alanı ile ilişkili diğer alanlarda disiplinlerarası bilimsel araştırmalar yapabilir ve verileri analiz edebilir. | ||||||||||||||
12) En az bir yabancı dilde, alanı ile ilgili sözlü ve yazılı etkili iletişim kurabilir. | ||||||||||||||
13) Sinema ve televizyon alanlarında görsel tasarım ilkelerini kullanarak görüntü oluşturur. | ||||||||||||||
14) Görüntü estetiği, sinematografik anlatım ve kompozisyonun temel ilkelerine uygun şekilde görsel ve işitsel teknik ekipmanları kullanır, medya içerikleri oluşturur. | ||||||||||||||
15) Radyo, televizyon ve sinema alanında üretilen ürünlerin insan hakları, kültürel çeşitlilik, çevre sorunları, kamu yararı gibi evrensel ve toplumsal boyuttaki etkileri konusunda bilinçli ve duyarlı şekilde hareket eder. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Radyo ve televizyon alanındaki kuram ve uygulamaları; film türlerini, sinema akımlarını ve kuramlarını bilir. | |
2) | Radyo, televizyon ve sinema alanının ilişkili olduğu psikoloji, sosyoloji, felsefe, sanat, ekonomi gibi sosyal, kültürel ve siyasal alanlar hakkında bilgi sahibidir. | |
3) | Radyo, televizyon ve sinema alanının; ulusal ve uluslararası tarihsel gelişimini, mesleki etik ilkelerini, alanla ilişkili hukuki düzenlemelerini ve uygulamalarını bilir. | |
4) | Görsel-işitsel ortamlardaki medya içeriklerinin analiz süreçleri hakkında bilgi sahibidir. | |
5) | Radyo ve televizyon yayıncılığındaki program türlerini bilir. | |
6) | Profesyonel iş yaşamındaki uygulamalar, iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi sahibidir. | |
7) | Bireysel veya ekip üyesi olarak yapım öncesi, yapım ve yapım sonrası süreçlerde girişimci ve yaratıcı bir bakış açısıyla, etik ilkelere uygun şekilde proje üretme ve uygulama becerisine sahiptir. | |
8) | Senaryo yazabilir ve çekim senaryosu hazırlayabilir. | |
9) | Uzun veya kısa metrajlı film, reklam ve tanıtım filmi ve belgesel film gibi farklı türlerde üretim yapabilir ve yönetebilir. | |
10) | Ses ve görüntü kurgusu yapabilir, görüntü tasarlayabilir. | |
11) | Radyo, televizyon ve sinema alanı ile ilişkili diğer alanlarda disiplinlerarası bilimsel araştırmalar yapabilir ve verileri analiz edebilir. | |
12) | En az bir yabancı dilde, alanı ile ilgili sözlü ve yazılı etkili iletişim kurabilir. | |
13) | Sinema ve televizyon alanlarında görsel tasarım ilkelerini kullanarak görüntü oluşturur. | |
14) | Görüntü estetiği, sinematografik anlatım ve kompozisyonun temel ilkelerine uygun şekilde görsel ve işitsel teknik ekipmanları kullanır, medya içerikleri oluşturur. | |
15) | Radyo, televizyon ve sinema alanında üretilen ürünlerin insan hakları, kültürel çeşitlilik, çevre sorunları, kamu yararı gibi evrensel ve toplumsal boyuttaki etkileri konusunda bilinçli ve duyarlı şekilde hareket eder. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Kurul-Committee | 14 | % 0 |
Ödev | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |