Yönetim Bilişim Sistemleri (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MIS206
Ders İsmi: E-commerce
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. Fazlı YILDIRIM
Dersi Veren(ler):



Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Elektronik pazardaki yeni işletmecilik anlayış ve uygulamalarını incelemek, internette pazarlama uygulamalarını, pazar türlerini, marka geliştirmeyi, sosyal medyanın etkisini, işletme dinamiklerini, internette pazarlama karmasının oluşturulması ve pazarlama araştırması süreci konusunda bilgilendirerek, bu konuda son yıllarda yapılmış ampirik çalışmaları değerlendirmektir.
Dersin İçeriği: E-ticaretin stratejik anlamda kullanımı, farklı sektörlerde e- ticaretin rolünün analiz edilmesi ve e-ticaretin sürecinde elektronik işlemler, tedarik zinciri aşamalarında karar alma ve iş süreçlerine olan etkisi incelenmektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) E- ticaretin temelini ve önemini gösterebilir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Küresel e-ticaret konularını tartışır.
Öğrenme Yetkinliği
1) E-ticaretin iş modelleri ve stratejileri üzerine etkilerini bilir.
2) İş - müşteri,kurum içi organizasyonu içeren Internet ticaret ilişkilerini tanımlar.
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) İletişim ve haberleşmenin ticarete etkisi E-commerce 2020-2021, Business, Technology and Society 16Th Edition Global Edition by Carol Guercio Traver Kenneth C. Laudon | Jan 1, 2020.
2) İnternet tarihçesi E-commerce 2020-2021, Business, Technology and Society 16Th Edition Global Edition by Carol Guercio Traver Kenneth C. Laudon | Jan 1, 2020.
3) Ağ ve internet kavramları E-commerce 2020-2021, Business, Technology and Society 16Th Edition Global Edition by Carol Guercio Traver Kenneth C. Laudon | Jan 1, 2020.
4) E-ticarete ilişkin kavramlar E-commerce 2020-2021, Business, Technology and Society 16Th Edition Global Edition by Carol Guercio Traver Kenneth C. Laudon | Jan 1, 2020.
5) E-iş modelleri E-commerce 2020-2021, Business, Technology and Society 16Th Edition Global Edition by Carol Guercio Traver Kenneth C. Laudon | Jan 1, 2020.
6) E-pazarlama ve reklamcılık E-commerce 2020-2021, Business, Technology and Society 16Th Edition Global Edition by Carol Guercio Traver Kenneth C. Laudon | Jan 1, 2020.
7) E-ticaretin faydaları ve sorunları E-commerce 2020-2021, Business, Technology and Society 16Th Edition Global Edition by Carol Guercio Traver Kenneth C. Laudon | Jan 1, 2020.
8) Vize Sınavı
9) E-ticarette hukuksal konular E-commerce 2020-2021, Business, Technology and Society 16Th Edition Global Edition by Carol Guercio Traver Kenneth C. Laudon | Jan 1, 2020.
10) DNS ve çalışma sistemi E-commerce 2020-2021, Business, Technology and Society 16Th Edition Global Edition by Carol Guercio Traver Kenneth C. Laudon | Jan 1, 2020.
11) E-ticarette güvenlik E-commerce 2020-2021, Business, Technology and Society 16Th Edition Global Edition by Carol Guercio Traver Kenneth C. Laudon | Jan 1, 2020.
12) Elektronik ortamda markalaşma E-commerce 2020-2021, Business, Technology and Society 16Th Edition Global Edition by Carol Guercio Traver Kenneth C. Laudon | Jan 1, 2020.
13) Müşteri ilişkileri yönetimi E-commerce 2020-2021, Business, Technology and Society 16Th Edition Global Edition by Carol Guercio Traver Kenneth C. Laudon | Jan 1, 2020.
14) Elektronik müşteri ilişkileri yönetimi E-commerce 2020-2021, Business, Technology and Society 16Th Edition Global Edition by Carol Guercio Traver Kenneth C. Laudon | Jan 1, 2020.
15) E-ticarette güvenlik E-commerce 2020-2021, Business, Technology and Society 16Th Edition Global Edition by Carol Guercio Traver Kenneth C. Laudon | Jan 1, 2020.
16) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: E-commerce 2020-2021, Business, Technology and Society 16Th Edition Global Edition by Carol Guercio Traver Kenneth C. Laudon | Jan 1, 2020.
Diğer Kaynaklar: E-commerce 2020-2021, Business, Technology and Society 16Th Edition Global Edition by Carol Guercio Traver Kenneth C. Laudon | Jan 1, 2020.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Bilgi Teknolojileri ve İşletme Bilimi alanlarında elde ettiği bilgileri karar verme amacıyla uygun araçlarla kullanabilmek.
2) Bilgisayar donanımını tanıyabilmek, parçaların teknik özelliklerini ayırt edebilmek, karşılaştırmak, sınıflandırmak ve uygun donanım seçimini yapabilmek.
3) Yazılım türleri, yazılım seçimi ve temini konularında bilgi sahibi olmak ve yazılım geliştirme süreçlerini planlayıp yönetebilmek.
4) Uygulamalar için gerekli olan veritabanı tasarımını gerçekleştirmek.
5) Bilgisayar ağ sistemi kurabilmek, ağlara ve donanıma yönelik karşılaşılan sorunları çözebilmek.
6) Farklı disiplinlerin Yönetim Bilişim Sistemleri (YBS) tabanlı problem çözümünde veri ihtiyaçlarını belirleyebilmek, bu verileri temin edebilmek ve verileri derleyerek bilgi üretme ve kullanıma hazır hale getirebilmek.
7) Bilgi sistemi gereksinimlerini belirleyebilmek, sistem analizi yapabilmek ve tasarımını gerçekleştirebilmek.
8) Bir YBS veya sosyal problemin çözümüne yönelik olarak proje tasarlayabilmek ve farklı çözüm yöntemleri önerebilmek.
9) Projelerde YBS uzmanı olarak tasarım yapabilmek, projeye gerek yönetici gerekse çalışan olarak katkı sağlayabilmek ve yenilikçi fikirler üretebilmek.
10) Bir bilişim sistemi probleminin takım halinde çözülmesi durumlarında, problemin her aşamasında bireysel sorumluluk alabilmek, takıma katkı verebilmek ve gerektiğinde takıma liderlik edebilmek.
11) Türkçe ve İngilizce dillerini kullanaak mesleki, güncel ve gelişen eğilimleri takip edebilmek, gerekli bilgileri yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek.
12) Alanında edindiği bilgi ve becerileri farklı disiplinlerle entegre ederek eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilmek.
13) Mesleki çalışmalarda toplumsal etik değerlere göre hareket edebilmek.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Bilgi Teknolojileri ve İşletme Bilimi alanlarında elde ettiği bilgileri karar verme amacıyla uygun araçlarla kullanabilmek. 3
2) Bilgisayar donanımını tanıyabilmek, parçaların teknik özelliklerini ayırt edebilmek, karşılaştırmak, sınıflandırmak ve uygun donanım seçimini yapabilmek. 2
3) Yazılım türleri, yazılım seçimi ve temini konularında bilgi sahibi olmak ve yazılım geliştirme süreçlerini planlayıp yönetebilmek. 2
4) Uygulamalar için gerekli olan veritabanı tasarımını gerçekleştirmek. 3
5) Bilgisayar ağ sistemi kurabilmek, ağlara ve donanıma yönelik karşılaşılan sorunları çözebilmek. 4
6) Farklı disiplinlerin Yönetim Bilişim Sistemleri (YBS) tabanlı problem çözümünde veri ihtiyaçlarını belirleyebilmek, bu verileri temin edebilmek ve verileri derleyerek bilgi üretme ve kullanıma hazır hale getirebilmek. 4
7) Bilgi sistemi gereksinimlerini belirleyebilmek, sistem analizi yapabilmek ve tasarımını gerçekleştirebilmek. 3
8) Bir YBS veya sosyal problemin çözümüne yönelik olarak proje tasarlayabilmek ve farklı çözüm yöntemleri önerebilmek. 3
9) Projelerde YBS uzmanı olarak tasarım yapabilmek, projeye gerek yönetici gerekse çalışan olarak katkı sağlayabilmek ve yenilikçi fikirler üretebilmek. 3
10) Bir bilişim sistemi probleminin takım halinde çözülmesi durumlarında, problemin her aşamasında bireysel sorumluluk alabilmek, takıma katkı verebilmek ve gerektiğinde takıma liderlik edebilmek. 4
11) Türkçe ve İngilizce dillerini kullanaak mesleki, güncel ve gelişen eğilimleri takip edebilmek, gerekli bilgileri yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek. 4
12) Alanında edindiği bilgi ve becerileri farklı disiplinlerle entegre ederek eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilmek. 4
13) Mesleki çalışmalarda toplumsal etik değerlere göre hareket edebilmek. 4

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Ödev
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 15 3 45
Ara Sınavlar 1 45 45
Final 1 55 55
Toplam İş Yükü 145