Dersin Amacı: |
Bu dersin amacı hastane bilgi işlem sistemleri, hastane otomasyon sistemleri, teletıp ve ICD-10 kodları hakkında uygulama düzeyinde bilgilerin öğrenilmesidir. |
Dersin İçeriği: |
Hastane bilgi işlem sistemleri, hastane bilgi sistemi türleri: programlama, muhasebe ve finansal yönetim, malzeme yönetimi, ofis otomasyonu, karar destek, klinik karar destek sistemleri; üst yönetim, yönetim, insan kaynakları klinik, laboratuvar, eczane, radyoloji, hemşirelik bilgi sistemleri, bilgisayar destekli hasta takip, klinik iletişim sistemleri; sağlık sistemi otomasyon modülleri, teletıp, küresel PACS, tıbbi dökümantasyon, sağlık kayıtlarının içeriği, uluslararası tanı sınıflaması ICD, ICD-10 kodları, hastane bilgi işlem sistemi örnekleri: 3C med, MARS, probel, unipa, prognoz, meddata, karmed, hipokrat, sarus, metasoft, alpdata, intermedia, fonet, AviCenna. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Hastane bilgi işlem sistemlerine giriş |
Öğretim üyesi ders notları |
2) |
Hastane bilgi işlem sistemleri |
Öğretim üyesi ders notları |
3) |
Hastane bilgi sistemi türleri |
Öğretim üyesi ders notları |
4) |
Sağlık sistemi otomasyon modülleri |
Öğretim üyesi ders notları |
5) |
Teletıp |
Öğretim üyesi ders notları |
6) |
Küresel PACS |
Öğretim üyesi ders notları |
7) |
Tıbbi dökümantasyon |
Öğretim üyesi ders notları |
8) |
Yarıyıl içi sınavları
|
Öğretim üyesi ders notları |
9) |
Sağlık kayıtlarının içeriği |
Öğretim üyesi ders notları |
10) |
ICD, uluslararası tanı sınıflaması |
Öğretim üyesi ders notları |
11) |
ICD-10 kodları |
Öğretim üyesi ders notları |
12) |
Hastane bilgi işlem sistemi örnekleri: 3C med, MARS, probel, unipa, prognoz, meddata, karmed, hipokrat, sarus, metasoft, alpdata, intermedia, fonet, AviCenna. |
Öğretim üyesi ders notları |
13) |
AviCenna detaylı incelemesi |
Öğretim üyesi ders notları |
14) |
AviCenna detaylı incelemesi |
Öğretim üyesi ders notları |
15) |
Genel Tekrar |
Öğretim üyesi ders notları |
16) |
Yarıyıl sonu sınavı |
Öğretim üyesi ders notları |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Hücrelerin, dokuların ve sistemlerin normal yapı ve işlevleriyle ilgili temel bilgiye sahiptir. |
|
2) |
Mesleğinin gerektirdiği temel tıp bilimleri bilgisi ve terminolojisiyle birlikte hastalıkları ve patolojisini bilir. |
|
3) |
Patoloji laboratuvar teknikerinin yönetmelikteki görev ve sorumluluklarını bilir. |
|
4) |
Patoloji laboratuvarındaki cihaz ve ekipmanların bakımını, temizliğini ve kalibrasyon takibini yapar, cihazları kurallarına uygun kullanır. |
|
5) |
Patoloji laboratuvarına numune kabul ve ret kriterlerini bilir ve uygular, blokların, preparatların ve raporların arşivlemesini yapar. |
|
6) |
Fiksasyon, dekalsifikasyon, dehidratasyon, bloklama, kesit alma ve ışık mikroskobik inceleme için boyama işlemlerini yapar. |
|
7) |
Sıvı örnekleri uygun şekilde mikroskobik inceleme için hazır hale getirir. |
|
8) |
Sarf malzeme ve kimyasalların envanterini tutar, çözelti hazırlar. |
|
9) |
Taze doku ile çalışılan alanda; enfeksiyon kontrolünü yapabilir. Taze doku örneklerinden uygun şekilde preparat hazırlamayı bilir. |
|
10) |
İmmünohistokimyasal boyama yapar, boyamada hata varsa sorunu çözer. |
|
11) |
İş sağlığı ve güvenliği kurallarını uygular, oluşan tıbbi atıkları yönetmeliğe uygun şekilde imha eder. |
|
12) |
Moleküler patoloji tekniklerini ve bu tekniklerde kullanılan cihaz ve ekipmanları bilir. |
|
13) |
Yazılı, sözlü, görsel iletişim ve etkileşimin farkındadır, çevresiyle etkili iletişim yürütür. |
4 |
14) |
Sorunları çözümleme, değerlendirme, eleştirme, görüş ve çözüm önerme yetkinliği kazanır. |
4 |
15) |
Bağımsız çalışma yürütebilir, sorumluluk ve karar almaya yatkınlık kazanır. |
5 |
16) |
Birlikte çalışmayı bilir, ekip üyesi olarak görev ve sorumluluk almaya yatkınlık kazanır. |
5 |
17) |
Dijital dönüşümü takip eder, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
5 |
18) |
Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanır, kişisel ve sosyal öğrenmesini yönetir. |
5 |
19) |
Alanında edindiği bilgi ve becerileri girişimci anlayışla değerlendirir. |
4 |
20) |
Sosyal haklar, etik ve sosyal sorumluluk konusunda bilinç kazanır. |
|
21) |
Avrupa Dil Çerçevesinde en az A2 düzeyinde İngilizce dilinde iletişim yetkinliği kazanır. |
|
22) |
Kültürel çeşitliliği evrensel değer olarak kabul eder. |
|