Fizyoterapi ve Rehabilitasyon | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | GER201 | ||||||||
Ders İsmi: | German I | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Genel Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi Gülşah KISABACAK BAŞGÜRBOĞA | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrencilere Almanca dilini Avrupa Birliği standartlarında başlangıç seviyesinde kullanabilmelerini sağlayacak temel bilgi ve becerileri kazandırmaktır. Bu seviyede kullanılacak kelimeler, dilbilgisi kuralları ve bunlara bağlı iletişim becerileri öğrencilere sunulacaktır. |
Dersin İçeriği: | Kelime, dilbilgisi, ülkeler, meslekler, aile, duygular, yiyecek ve içecekler, günlük rutinler. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş- tanışma | ders kitabı |
2) | ders 1- selamlama | ders kitabı |
3) | ders 2- meslek ve kişisel konular | ders kitabı |
4) | ders 3- aile | ders kitabı |
5) | ders 4- para ile ilgili konuşma | ders kitabı |
6) | ders 5- soru ve tanımlamalar | ders kitabı |
7) | ders 6- telefon görüşmeleri | ders kitabı |
8) | ara sınav | |
9) | ders 7- boş zaman etkinlikleri | ders kitabı |
10) | ders 8- davet ve öneriler | ders kitabı |
11) | ders 9- yemek tercihleri | ders kitabı |
12) | ders 10- seyahat | ders kitabı |
13) | ders 11- geçmiş zaman | ders kitabı |
14) | ders 12-kutlamalar | ders kitabı |
15) | final sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Menschen A1.1 /Kursbuch Arbeitsbuch |
Diğer Kaynaklar: | ekstra materyaller |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
|||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon kapsamında özelleşmiş alanlarla ilgili hastalıklara yönelik klinik bilgiyi tanımlayabilir. | ||||||||||||||
2) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında değerlendirme yapabilmek için gerekli olan bilgi altyapısına sahip olur. | ||||||||||||||
3) Alanı için gerekli olan temel bilimler ilgili bilgi donanımına sahip olur. | ||||||||||||||
4) Güncel ve güvenilir veri tabanlarını ve dijital platformları kullanarak mesleki gelişimi için bilgiye ulaşabilir. Gerektiğinde etkin iletişim becerisi kullanarak bu bilgiyle nitelikli sunumlar da gerçekleştirebilir. | ||||||||||||||
5) Tedavi planlaması yapmak için olguyu biyopsikososyal olarak çok yönlü değerlendirebilir. Bu süreçte normal ve anormal durumları belirleyerek uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini seçebilir. | ||||||||||||||
6) Tedavi planlaması yapmak için olguyu çok yönlü olarak değerlendirebilir. Bu süreçte uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini seçebilir. | ||||||||||||||
7) Subjektif ve objektif değerlendirmeleri yaparak, eğitim ve klinik ortamlarda ortaya çıkan normal ve anormal durumları belirler. | ||||||||||||||
8) ICF (İşlevsellik, Engellilik ve Sağlık Üzerine Uluslararası Sınıflandırma) modelini kullanarak fizyoterapi rehabilitasyon sürecine kapsamlı bir yaklaşım sunar. | ||||||||||||||
9) Hastaya yönelik tüm değerlendirme ve tedavi süreçlerinde mahremiyeti gözetir; hastayı açık ve anlaşılır şekilde bilgilendirerek onamını alır; etik ilkelere, hasta haklarına ve ilgili yasal düzenlemelere uygun hareket eder. | ||||||||||||||
10) Profesyonel yaşam ile özel yaşam arasındaki dengeyi yönetebilir. | ||||||||||||||
11) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında etik davranışlar sergileyerek toplum yararına çalışmalar içinde olma konusunda sosyal sorumluluk bilinciyle hareket eder. | ||||||||||||||
12) Ekip içinde oluşan problemleri çözümleme, değerlendirme, yönetme, görüş bildirme ve çözüm önerme yetkinliği kazanır. | ||||||||||||||
13) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanıyla ilgili gelişmeleri yaşam boyu öğrenme prensibi ile takip ederek uygulamalarına yansıtır. | ||||||||||||||
14) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında bireye özgü kişiselleştirilmiş fizyoterapi programlarını, güncel bilgiler ışığında ve kanıta dayalı yaklaşımlar ile planlar, bireylerin bu programları doğru şekilde uygulamasını destekler ve tedavi sürecinde gerekli rehberliği yapar. | ||||||||||||||
15) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında bağımsız çalışabilir, inisiyatif kullanabilir, sorumluluk alabilir ve etkili karar verebilir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon kapsamında özelleşmiş alanlarla ilgili hastalıklara yönelik klinik bilgiyi tanımlayabilir. | |
2) | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında değerlendirme yapabilmek için gerekli olan bilgi altyapısına sahip olur. | |
3) | Alanı için gerekli olan temel bilimler ilgili bilgi donanımına sahip olur. | 4 |
4) | Güncel ve güvenilir veri tabanlarını ve dijital platformları kullanarak mesleki gelişimi için bilgiye ulaşabilir. Gerektiğinde etkin iletişim becerisi kullanarak bu bilgiyle nitelikli sunumlar da gerçekleştirebilir. | |
5) | Tedavi planlaması yapmak için olguyu biyopsikososyal olarak çok yönlü değerlendirebilir. Bu süreçte normal ve anormal durumları belirleyerek uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini seçebilir. | 4 |
6) | Tedavi planlaması yapmak için olguyu çok yönlü olarak değerlendirebilir. Bu süreçte uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini seçebilir. | |
7) | Subjektif ve objektif değerlendirmeleri yaparak, eğitim ve klinik ortamlarda ortaya çıkan normal ve anormal durumları belirler. | |
8) | ICF (İşlevsellik, Engellilik ve Sağlık Üzerine Uluslararası Sınıflandırma) modelini kullanarak fizyoterapi rehabilitasyon sürecine kapsamlı bir yaklaşım sunar. | |
9) | Hastaya yönelik tüm değerlendirme ve tedavi süreçlerinde mahremiyeti gözetir; hastayı açık ve anlaşılır şekilde bilgilendirerek onamını alır; etik ilkelere, hasta haklarına ve ilgili yasal düzenlemelere uygun hareket eder. | |
10) | Profesyonel yaşam ile özel yaşam arasındaki dengeyi yönetebilir. | |
11) | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında etik davranışlar sergileyerek toplum yararına çalışmalar içinde olma konusunda sosyal sorumluluk bilinciyle hareket eder. | 3 |
12) | Ekip içinde oluşan problemleri çözümleme, değerlendirme, yönetme, görüş bildirme ve çözüm önerme yetkinliği kazanır. | 2 |
13) | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanıyla ilgili gelişmeleri yaşam boyu öğrenme prensibi ile takip ederek uygulamalarına yansıtır. | 2 |
14) | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında bireye özgü kişiselleştirilmiş fizyoterapi programlarını, güncel bilgiler ışığında ve kanıta dayalı yaklaşımlar ile planlar, bireylerin bu programları doğru şekilde uygulamasını destekler ve tedavi sürecinde gerekli rehberliği yapar. | |
15) | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında bağımsız çalışabilir, inisiyatif kullanabilir, sorumluluk alabilir ve etkili karar verebilir. | 2 |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Grup çalışması ve ödevi |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Ödev |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 15 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Yazma Ödev Dosyası | 1 | % 15 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 1 | 14 |
Küçük Sınavlar | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 106 |