Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Bir Kavram Olarak İnsan Hakları |
R. Panikkar. (1982). Is the Notion of Human Rights a Western Concept? Diogenes. 30, 75. 75-102. |
2) |
Temel İnsan Hakları Şartları ve İlkeleri |
Charles R. Beitz. (2009). The Idea Of Human Rights. Oxford University Press.
Ilias Bantekas & Lutz Oette. (2020). International Human Rights Law and Practice. Cambridge University Press. |
3) |
İnsan Hakları Tarihi ve Teorileri |
David P. Forsythe. (2006). Human Rights in International Relations. Cambridge University Press.
Ilias Bantekas & Lutz Oette. (2020). International Human Rights Law and Practice. Cambridge University Press. |
4) |
AB'deki Temel İnsan Hakları Sözleşmeleri ve Koruma Mekanizmaları |
Sara Iglesias Sánchez & Maribel González Pascual. (2021). Fundamental Rights in the Area of Freedom, Security and Justice. Cambridge University Press. |
5) |
Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi, Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi ve Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi Kararlarının İcrası |
Steven Greer. (2006). The European Convention on Human Rights: Achievements, Problems and Prospects. Cambridge University Press.
Noreen O’Meara. (2011). “A More Secure Europe of Rights?” The European Court of Human Rights, the Court of Justice of the European Union and EU Accession to the ECHR. German Law Journal. 12,10. 1813-1832). |
6) |
Ayrımcılık Yasağı |
Rory O’Connel. (2009). Cinderella comes to the Ball: Art 14 and the right to non-discrimination in the ECHR. Legal Studies. 29,2. 211-229. |
7) |
Azınlık Hakları |
Bernd Rechel. (2008). Minority Rights in Central and Eastern Europe. Routledge. |
8) |
Ara Sınav |
|
9) |
Düşünce, vicdan ve din özgürlüğü |
A Commentary on the International Covenant on Civil and Political Rights. The UN Human Rights Committee's Monitoring of ICCPR Rights. 499-537. |
10) |
Toplanma ve örgütlenme özgürlüğü |
Larry Alexander. (2008). What is Freedom of Association, and What is its Denial? Social Philosophy and Policy. 25,2. 1-21. |
11) |
Kadın Hakları |
Patricia Grimshaw, Katie Holmes & Marilyn Lake. (2001). Women’s Rights and Human Rights: International Historical Perspectives. Palgrave. |
12) |
Kadına Yönelik Şiddet |
Patrizia Romito. (2008). A deafening silence. Hidden violence against women and children. The Policy Press. University of Bristol. |
13) |
Mülteci ve Göçmen Çocuklar |
Sara Iglesias Sánchez & Maribel González Pascual. (2021). Fundamental Rights in the Area of Freedom, Security and Justice. Cambridge University Press. |
14) |
Çocuk Hakları |
Sara Iglesias Sánchez & Maribel González Pascual. (2021). Fundamental Rights in the Area of Freedom, Security and Justice. Cambridge University Press. |
15) |
Öğrencilerin Poster Sunumları |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İlgili temel alanda, mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için yerel, bölgesel, ulusal ve küresel bağlamda, söylemsel, kuramsal, olgusal bilgi ile profesyonel hizmet duyarlılıklarını kapsayan çok boyutlu bilgileri, çok çeşitli ortamlardan kazanarak, akademik paylaşım ortamlarına yansıtabilmek için gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
|
2) |
İlgili alanda insan ve toplum odaklı, çevreye (doğal ve yapılı) duyarlı mimari tasarım / planlama / tasarım / araştırma yöntemleri konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
|
3) |
Mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için söylem, kuram ve pratik bütünlüğünü sağlama becerisine sahiptir. |
|
4) |
Alternatif mimari tasarım, planlama kurguları ve çözümleri geliştirebilme becerisine sahiptir. |
|
5) |
Tasarım ve planlama alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. Farklı mekan kurgularına bağlı, tasarım ve planlama konularında potansiyel sorunları belirleyebilme ve bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme yeteneğine sahiptir. |
|
6) |
Bir mimari tasarım / planlama / tasarım projesini bağımsız olarak yürütür, bu süreçler için araştırma projeleri planlar ve yürütür, yeni sentezler üretir. |
|
7) |
Bir mimari tasarım / planlama / tasarım projesinde ortak çalışmaları planlar, sorumluluk alır ve yürütür. |
|
8) |
Alanındaki bilgi ve becerileri eleştirel ve diyalektik (eleştirel, karşı tez ve sentez üretebilen) bir yaklaşımla değerlendirerek öğrenir. |
|
9) |
Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için projeler, işbirlikleri ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular. |
|
10) |
Alanının gerektirdiği en az bir bilgisayar destekli çizim programını yetkin olarak kullanabilme becerisine sahiptir. |
|
11) |
Mesleğinin, insan hakları ve toplum açısından yararının ve toplumsal hizmet ürettiğinin bilincinde olarak sosyal adalet, kalite kültürü, doğal ve kültürel değerlerin korunması, çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, profesyonel hizmet vermeye özgü yasal çerçeveler ile etik ilkeler konusunda gerekli duyarlılığı göstererek adil davranış konularında kişisel duyarlılığa sahiptir. |
|
12) |
Soyut ve somut kavramları kullanarak farklı mekan kurgularına bağlı yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün çözüm arayışları geliştirir. |
|
13) |
Alana özgü yetkinliklerini eleştirel bakış açısıyla değerlendirebilir. |
|
14) |
Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde kendisini yazılı, sözlü ve görsel olarak ifade edebilme yeteneğine sahiptir. |
|
15) |
Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır. |
|
16) |
Sanat ve tasarım konularında etik ve estetik farkındalığa sahiptir. |
|
17) |
Meslek alanındaki ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar konusunda bilgiye sahiptir. |
|
18) |
Yazılı, sözlü, görsel iletişim ve etkileşimi nicel ve nitel veriler ile destekleyerek bilinçli yönetir, çevresini etkileme becerisine sahiptir. |
|
19) |
Uyuşmazlıkları ve çatışmaları çözümleme, değerlendirme, eleştirme, barışçıl yöntemlerle yönetme, görüş ve çözüm önerme yetkinliği kazanır. |
|
20) |
Bağımsız çalışabilir, inisiyatif kullanabilir, sorumluluk ve karar alır. |
|
21) |
Birlikte çalışmayı, görev ve sorumluluk almayı bilir, gerektiğinde ekibe liderlik yapar. |
|
22) |
Dijital dönüşümü takip eder, bilişim ve iletişim teknolojilerini yetkin olarak kullanır. |
|
23) |
Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanır, kişisel ve sosyal öğrenmesini yönetir. |
|
24) |
Alanı ve çevresiyle ilişkisinde stratejik ve yenilikçi düşünür, girişimci anlayışla hareket eder. |
|
25) |
Sosyal haklar, etik ve sosyal sorumluluk konusunda bilinç kazanır. |
|
26) |
Kültürel çeşitliliği değer olarak kabul eder, toplumsal bilincin güçlenmesine destek olur. |
|
27) |
Avrupa Dil Çerçevesinde en az A2 düzeyinde İngilizce dilinde iletişim yetkinliği kazanır (Öğretim dili İngilizce programlar için İngilizce dilinde iletişim yetkinliği en az B1 düzeyidir). |
|