Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Üriner sistem acilleri ve hastane öncesi acil bakım 1 (üriner sisteminin anatomisi, fizyopatolojisi, fizik muayenesi, birincil ve ikincil değerlendirmesi vb.) |
Öğretim görevlisi ders notları |
2) |
Üriner sistem acilleri ve hastane öncesi acil bakım 2 ( üriner sistem acillerinde tedavi ve uygulama yaklaşımları, vaka sunumu vb.) |
Öğretim görevlisi ders notları |
3) |
Genital sistem acilleri ve hastane öncesi acil bakım 1 (genital sisteminin anatomisi, fizyopatolojisi, fizik muayenesi, birincil ve ikincil değerlendirmesi vb.) |
Öğretim görevlisi ders notları |
4) |
Genital sistem acilleri ve hastane öncesi acil bakım 2 ( genital sistem acillerinde tedavi ve uygulama yaklaşımları, vaka sunumu vb.) |
Öğretim görevlisi ders notları |
5) |
Endokrin sistem acilleri ve hastane öncesi acil bakım 1 ( endokrin sistem anatomisi, fizyopatolojisi, fizik muayenesi, birincil ve ikincil değerlendirmesi vb.) |
Öğretim görevlisi ders notları |
6) |
Endokrin sistem acilleri ve hastane öncesi acil bakım 2 ( endokrin sistem acillerinde tedavi ve uygulama yaklaşımları, vaka sunumu vb.) |
Öğretim görevlisi ders notları |
7) |
Sıvı- elektrolit dengesizlikleri ve hastane öncesi acil bakım |
|
8) |
Yarıyıl için sınavları |
|
9) |
Nörolojik sistem(sinir sistemi) acilleri ve hastane öncesi acil bakım 1 ( nörolojik sisteminin anatomisi, fizyopatolojisi, fizik muayenesi, birincil ve ikincil değerlendirmesi vb.) |
Öğretim görevlisi ders notları |
10) |
Nörolojik sistem(sinir sistemi) acilleri ve hastane öncesi acil bakım 2 ( nörolojik sistem acillerinde tedavi ve uygulama yaklaşımları, vaka sunumu vb.) |
Öğretim görevlisi ders notları |
11) |
İmmün sistem acilleri ve hastane öncesi acil bakım 1 ( immün sisteminin anatomisi, fizyopatolojisi, fizik muayenesi, birincil ve ikincil değerlendirmesi vb.) |
Öğretim görevlisi ders notları |
12) |
İmmün sistem acilleri ve hastane öncesi acil bakım 2 ( immün sistemi acillerinde tedavi ve uygulama yaklaşımları, vaka sunumu vb.) |
Öğretim görevlisi ders notları |
13) |
Enfeksiyon ve bulaşıcı hastalıklar acilleri ve hastane öncesi acil bakım 1 ( enfeksiyon ve bulaşıcı hastalıkların fizyopatolojisi, fizik muayenesi, birincil ve ikincil değerlendirmesi vb.) |
Öğretim görevlisi ders notları |
14) |
Enfeksiyon ve bulaşıcı hastalıklar acilleri ve hastane öncesi acil bakım 2 ( enfeksiyon ve bulaşıcı hastalıklar acillerinde tedavi ve uygulama yaklaşımları, vaka sunumu vb.) |
Öğretim görevlisi ders notları |
15) |
Genel tekrar ( sınava hazırlık, soru cevap, değerlendirme) |
Öğretim görevlisi ders notları |
16) |
Final sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Acil durumlarda olay yerine hızla ulaşarak, olay yerini, hastayı ve/veya travmalı bireyi değerlendirir, ilk müdahaleyi yapar ve hastanın naklini sağlar. |
3 |
2) |
Alanına ait yasal mevzuattaki görev-yetki-sorumluluklarını, güncel gelişmeleri, bilişim teknolojilerini ve uygulamalarını bilir, etkin şekilde uygular. |
4 |
3) |
Ambulansın mekanik ve teknik donanımını bilir, hasta nakilleri ve acil çağrılar için ambulansı hazırlar. |
2 |
4) |
İş sağlığı ve güvenliği ile çevre güvenliği bilinci konularında bilgi ve farkındalığa sahip olur. |
4 |
5) |
Erişkin, pediatrik ve yenidoğan hastalarda EKG ritim analizi ile ritimlere uygun acil bakımı yapar, temel ve ileri yaşam desteğini bilir ve uygular. |
3 |
6) |
İnsan vücudunun anatomik yapısını, fizyolojik fonksiyonlarını bilir ve sağlık alanına özgü terminolojiyi etkin kullanır. |
5 |
7) |
Mesleğini etik ilkelere bağlı ve yasal düzenlemelere uygun bir şekilde gerçekleştirir. |
5 |
8) |
İletişim ve etkileşimin farkındadır, çevresiyle etkili iletişim yürütür. |
5 |
9) |
Hasta ve yaralının sağlık sorunları çözümleme, değerlendirme, görüş ve çözüm geliştirme yetkinliği kazanır. |
5 |
10) |
Bağımlı ve bağımsız çalışmaları yürütür, ekip üyesi olarak görev ve sorumluluk almaya yetkinlik kazanır. |
4 |
11) |
Programa özgü bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunar ve anlaşılır biçimde ifade eder. |
4 |
12) |
Yaşam boyu öğrenme ve sosyal sorumluluk konularında bilinç kazanır. |
3 |