Spor Yöneticiliği | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | ECON236 | ||||||||
Ders İsmi: | Spor Ekonomisi | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi Serpil BAŞER | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders ile öğrencilerin sporun ekonomik boyutunu öğrenmeleri amaçlanmıştır. İktisadi düşünce içinde sporu, sporun toplumsal arz ve talebi ile genel özellikleri, sporda tüketim-yatırım kavramlarını, sporda işgücü piyasalarını öğrenmeleri amaçlanmıştır. |
Dersin İçeriği: | İktisadi düşünce içinde spor, sporun toplumsal arz ve talebi ile genel özellikleri, sporda tüketim-yatırım kavramları, spor yönetimlerinin iktisadi ve sosyal gelişmeye katkısı, spor yatırımlarının finansmanı, spor harcamaları ve maliyet-fayda analizi. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Spor Endüstrisi ve ekonomisi | . |
2) | Neden Spor ekonomisi? Taraftar ile müşteri-tüketici arasındaki farklar | . |
3) | Spor endüstrisinde bölümlendirme ve spor endüstrisinin ekonomik boyutları | . |
4) | Spor endüstrisinin bir ekonomi olarak gelişmesini etkileyen faktörler | . |
5) | Spor endüstrisinde arz ve talep | . |
6) | Rekabetçi denge. | . |
7) | Spor endüstrisinde tüketici davranışları teorisi ile talep ve arz esneklikleri | . |
8) | Vize sınavı | . |
9) | Oyuncu ücretleri, takımların gelir ve giderleri. | |
10) | Spor endüstrisinde düzenlemeler | . |
11) | Sporun ekonomik etkileri | . |
12) | Spor ekonomisinde emek piyasası. | . |
13) | Spor endüstrisinde düzenlemeler. | . |
14) | Spor endüstrisi ve piyasalar | . |
15) | Spor endüstrisinin uluslararası boyutu. | . |
16) | Final sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Çeşitli bilimsel kaynaklardan hazırlanan ders notu. |
Diğer Kaynaklar: | Ders notu. Downward, P., Dawson, A. ve Dejonghe, T. (2009). Sports Economics, Theory, Evidence an Leeds, M. ve Allmen, P. (2017). Spor Ekonomisi, Palme Yayınevi, Ankara. Saatçioğlu, C. (2013). Spor Ekonomisi Teori, Politika ve Uygulama, Gazi Kitabevi, Ankara. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||
1) Spor yönetiminin temel kuramsal bilgilerini edinir ve uygular. | |||||||
2) Spor kurumları, tesisleri ve organizasyonlarını planlar, yönetir ve değerlendirir. | |||||||
3) Ulusal ve uluslararası spor yönetimi yapıları ve politikalarını karşılaştırmalı analiz eder ve stratejik düşünür. | |||||||
4) Güncel bilgi teknolojilerini spor yönetiminde etkin kullanır; dijitalleşmeye uyum sağlar ve yenilikçi çözümler geliştirir. | |||||||
5) Etkili yazılı ve sözlü iletişim kurar; çok disiplinli konularda ekiplerde etkin çalışır. | |||||||
6) Etik değerlere, toplumsal ve kültürel duyarlılığa sahip olur; çevreye duyarlı ve sürdürülebilir spor politikaları geliştirir. | |||||||
7) Girişimcilik, yaratıcılık ve liderlik becerileri sergiler; değişen koşullarda çözüm üretir ve stratejik karar verir. | |||||||
8) Kuramsal bilgileri saha uygulamalarıyla ilişkilendirir, mesleki yetkinliğini artırır ve yaşam boyu öğrenme yetkinliği kazanır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Spor yönetiminin temel kuramsal bilgilerini edinir ve uygular. | 5 |
2) | Spor kurumları, tesisleri ve organizasyonlarını planlar, yönetir ve değerlendirir. | 5 |
3) | Ulusal ve uluslararası spor yönetimi yapıları ve politikalarını karşılaştırmalı analiz eder ve stratejik düşünür. | 5 |
4) | Güncel bilgi teknolojilerini spor yönetiminde etkin kullanır; dijitalleşmeye uyum sağlar ve yenilikçi çözümler geliştirir. | |
5) | Etkili yazılı ve sözlü iletişim kurar; çok disiplinli konularda ekiplerde etkin çalışır. | |
6) | Etik değerlere, toplumsal ve kültürel duyarlılığa sahip olur; çevreye duyarlı ve sürdürülebilir spor politikaları geliştirir. | |
7) | Girişimcilik, yaratıcılık ve liderlik becerileri sergiler; değişen koşullarda çözüm üretir ve stratejik karar verir. | 5 |
8) | Kuramsal bilgileri saha uygulamalarıyla ilişkilendirir, mesleki yetkinliğini artırır ve yaşam boyu öğrenme yetkinliği kazanır. | 5 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 50 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 130 |