Halkla İlişkiler ve Reklamcılık
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: PRA110
Ders İsmi: Halkla İlişkiler Kampanya Yönetimi
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
1 2 2 3
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi Ece DOĞAN ERDİNÇ
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders, halkla ilişkilerin genel kavramları, kurumların iç ve dış halkla ilişkiler
mekanizmaları, halkla ilişkiler araçlarının etkin kullanımı, mesleğin etik ilkeleri ve
halkla ilişkiler alanında yeni bir mecra olan dijital halkla ilişkiler konusunda bilgi
aktarmayı hedeflemektedir.
Dersin İçeriği: Teori ve pratik arasındaki bağlantıyı anlamayı amaçlayan bu ders kapsamında stratejik iletişim yönetimi sürecinin planlama ve uygulama süreçleri ele alınacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Öğrenciler bu derste; halkla ilişkiler kampanya yönetim süreci hakkında bilgi sahibi olur.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Öğrenciler bu derste; mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilir, öğrendikleri kampanya aşamalarını uygulayabilir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Öğrenciler bu derste; halkla ilişkiler kampanya sürecinin araştırma, planlama, uygulama ve değerlendirme süreçlerini öğrenirler.
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Öğrenciler bu derste; çalıştıkları kurumların ilgi alanları doğrultusunda uygun halkla ilişkiler kampanyalarını geliştirme ve uygulama konusunda bireysel ya da takım halinde çalışabilir, sorumluluk alabilir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Halkla ilişkiler kampanya sürecinin tanımlanması Filiz Balta Peltekoğlu, (2014), Halkla İlişkiler Nedir? Beta Basım Yayın, İstanbul Ebru Özgen Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projeleri Rove Ayla Okay & Aydemir Okay Halkla İlişkiler Rove
2) Araştırma Aşaması - Durum Analizi - SWOT Analiz Filiz Balta Peltekoğlu, (2014), Halkla İlişkiler Nedir? Beta Basım Yayın, İstanbul Ebru Özgen Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projeleri Rove Ayla Okay & Aydemir Okay Halkla İlişkiler Rove
3) Araştırma Aşaması - PEST Analizi Filiz Balta Peltekoğlu, (2014), Halkla İlişkiler Nedir? Beta Basım Yayın, İstanbul Ebru Özgen Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projeleri Rove Ayla Okay & Aydemir Okay Halkla İlişkiler Rove
4) Araştırma Aşaması - Hedef Kitle Analizi Filiz Balta Peltekoğlu, (2014), Halkla İlişkiler Nedir? Beta Basım Yayın, İstanbul Ebru Özgen Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projeleri Rove Ayla Okay & Aydemir Okay Halkla İlişkiler Rove
5) Planlama Aşaması - Plan türleri, hedef kitle belirleme Filiz Balta Peltekoğlu, (2014), Halkla İlişkiler Nedir? Beta Basım Yayın, İstanbul Ebru Özgen Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projeleri Rove Ayla Okay & Aydemir Okay Halkla İlişkiler Rove
6) Planlama Aşaması - Amaçların belirlenmesi, İletişim stratejisinin seçilmesi, iletişim araçlarının belirlenmesi Filiz Balta Peltekoğlu, (2014), Halkla İlişkiler Nedir? Beta Basım Yayın, İstanbul Ebru Özgen Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projeleri Rove Ayla Okay & Aydemir Okay Halkla İlişkiler Rove
7) Planlama Aşaması - Bütçe Planlaması, Zaman Planlaması Filiz Balta Peltekoğlu, (2014), Halkla İlişkiler Nedir? Beta Basım Yayın, İstanbul Ebru Özgen Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projeleri Rove Ayla Okay & Aydemir Okay Halkla İlişkiler Rove
8) Yarıyıl içi sınavları
9) Uygulama Aşaması - Ödül Almış Kampanyalar Filiz Balta Peltekoğlu, (2014), Halkla İlişkiler Nedir? Beta Basım Yayın, İstanbul Ebru Özgen Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projeleri Rove Ayla Okay & Aydemir Okay Halkla İlişkiler Rove https://www.altinpusula.org/arsiv/kazanan-projeler-126.html
10) Değerlendirme Aşaması - Kampanya Çıktılarının Belirlenmesi Filiz Balta Peltekoğlu, (2014), Halkla İlişkiler Nedir? Beta Basım Yayın, İstanbul Ebru Özgen Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projeleri Rove Ayla Okay & Aydemir Okay Halkla İlişkiler Rove
11) Değerlendirme Aşaması - Planlama ve uygulama aşamalarında hedeflenen amaçların değerlendirilmesi, raporlanması Filiz Balta Peltekoğlu, (2014), Halkla İlişkiler Nedir? Beta Basım Yayın, İstanbul Ebru Özgen Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projeleri Rove Ayla Okay & Aydemir Okay Halkla İlişkiler Rove
12) Değerlendirme Aşaması - IPRA Değerlendirme Ölçütleri Filiz Balta Peltekoğlu, (2014), Halkla İlişkiler Nedir? Beta Basım Yayın, İstanbul Ebru Özgen Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projeleri Rove Ayla Okay & Aydemir Okay Halkla İlişkiler Rove
13) Öğrenci Sunumları
14) Öğrenci Sunumları
15) Öğrenci sunumları
16) Yarıyıl sonu sınavları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Filiz Balta Peltekoğlu, (2014), Halkla İlişkiler Nedir? Beta Basım Yayın, İstanbul
Ebru Özgen Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projeleri Rove
Ayla Okay & Aydemir Okay Halkla İlişkiler Rove
Diğer Kaynaklar: Filiz Balta Peltekoğlu, (2014), Halkla İlişkiler Nedir? Beta Basım Yayın, İstanbul
Ebru Özgen Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projeleri Rove
Ayla Okay & Aydemir Okay Halkla İlişkiler Rove

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanına ilişkin temel kavram, kuram ve yöntemlerini bilir.
2) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanının ilişkili olduğu pazarlama, psikoloji, sosyoloji, felsefe, ekonomi gibi sosyal, kültürel ve siyasal alanlar hakkında bilgi sahibidir.
3) Kurum ve kuruluşların tanıtımları ile ilgili iletişim tekniklerini ve medya stratejilerini bilir.
4) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanındaki ulusal ve uluslararası meslek örgütlerinin standartları, etik kodları ve alanla ilgili hukuki düzenlemeler hakkında bilgi sahibidir.
5) Toplumsal gelişmeler ve hedef kitle davranışlarındaki değişimler hakkında bilgi sahibidir.
6) İş hayatındaki uygulamalar, kriz yönetim süreçleri, iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi sahibidir.
7) Geleneksel ve dijital iletişim ortamlarına yönelik yaratıcı ve eleştirel bir yaklaşımla, mesleki etik ilkelere uygun kampanya planlama, oluşturma, sunma ve uygulama becerilerine sahiptir.
8) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında, farklı hedef kitle gruplara ve farklı mecralara uygun medya planlaması yapabilir.
9) Halkla ilişkiler ve reklamcılık faaliyetleri hakkında raporlama yapabilir.
10) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ve ilişkili olduğu diğer alanlar ile disiplinler arası bilimsel araştırma yapabilir, verileri analiz edebilir, verilere uygun kampanya planlaması yapabilir.
11) Kurumların iletişim ihtiyaçlarına yönelik orijinal fikirler geliştirebilir, girişimci ve yenilikçi bir yaklaşımla yaratıcı süreçleri yönetebilir.
12) En az bir yabancı dilde, alanı ile ilgili sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilir.
13) Bireysel veya ekip üyesi olarak; halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ile ilgili sorunların, konuların, krizlerin yönetilmesi ve çözüme ulaştırılması yetkinliğine sahiptir.
14) Geleneksel ve dijital medya ortamlarına yönelik marka iletişim stratejisi geliştirebilir.
15) Geleneksel ve dijital mecralardaki tüketici davranışlarını bilimsel yöntemlerle analiz edebilir ve bu mecralara yönelik değerlendirmeler yapabilir.
16) Alanında gerçekleştirdiği projelerde; toplumsal gelişmeleri takip ederek, insan hakları, mesleki etik ilkeler, kültürel çeşitlilik, ekonomik dinamikler, çevre sorunları ve kamu yararı gibi konuları gözeterek, toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket eder.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanına ilişkin temel kavram, kuram ve yöntemlerini bilir. 5
2) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanının ilişkili olduğu pazarlama, psikoloji, sosyoloji, felsefe, ekonomi gibi sosyal, kültürel ve siyasal alanlar hakkında bilgi sahibidir. 3
3) Kurum ve kuruluşların tanıtımları ile ilgili iletişim tekniklerini ve medya stratejilerini bilir. 3
4) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanındaki ulusal ve uluslararası meslek örgütlerinin standartları, etik kodları ve alanla ilgili hukuki düzenlemeler hakkında bilgi sahibidir. 5
5) Toplumsal gelişmeler ve hedef kitle davranışlarındaki değişimler hakkında bilgi sahibidir. 5
6) İş hayatındaki uygulamalar, kriz yönetim süreçleri, iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi sahibidir. 2
7) Geleneksel ve dijital iletişim ortamlarına yönelik yaratıcı ve eleştirel bir yaklaşımla, mesleki etik ilkelere uygun kampanya planlama, oluşturma, sunma ve uygulama becerilerine sahiptir. 5
8) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında, farklı hedef kitle gruplara ve farklı mecralara uygun medya planlaması yapabilir. 4
9) Halkla ilişkiler ve reklamcılık faaliyetleri hakkında raporlama yapabilir. 5
10) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ve ilişkili olduğu diğer alanlar ile disiplinler arası bilimsel araştırma yapabilir, verileri analiz edebilir, verilere uygun kampanya planlaması yapabilir. 3
11) Kurumların iletişim ihtiyaçlarına yönelik orijinal fikirler geliştirebilir, girişimci ve yenilikçi bir yaklaşımla yaratıcı süreçleri yönetebilir. 3
12) En az bir yabancı dilde, alanı ile ilgili sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilir. 1
13) Bireysel veya ekip üyesi olarak; halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ile ilgili sorunların, konuların, krizlerin yönetilmesi ve çözüme ulaştırılması yetkinliğine sahiptir. 3
14) Geleneksel ve dijital medya ortamlarına yönelik marka iletişim stratejisi geliştirebilir. 5
15) Geleneksel ve dijital mecralardaki tüketici davranışlarını bilimsel yöntemlerle analiz edebilir ve bu mecralara yönelik değerlendirmeler yapabilir. 3
16) Alanında gerçekleştirdiği projelerde; toplumsal gelişmeleri takip ederek, insan hakları, mesleki etik ilkeler, kültürel çeşitlilik, ekonomik dinamikler, çevre sorunları ve kamu yararı gibi konuları gözeterek, toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket eder. 4

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Grup çalışması ve ödevi

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Grup Projesi

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sunum / Seminer 1 10 10
Ara Sınavlar 1 15 15
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 87