Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dijitalleşme ve Dijital İşletme |
Odabaşı.K.(2019) Dijital Pazarlama Stratejileri, Cinius Yayınevi. |
2) |
Dijital Pazarlama Kavramının Tanımı ve Gelişimi |
Özmen,Ş. (2009). E- Ticaret Ağ Ekonomisinde Yeni Ticaret Yolu, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları.
Deniz, R.B. (2001). İşletmeden Tüketiciye İnternette Pazarlama ve Türkiye'deki Boyutları, Beta Yayınları.
Odabaşı.K.(2019) Dijital Pazarlama Stratejileri, Cinius Yayınevi.
|
3) |
Dijital Pazarlama Adımları |
Deniz, R.B. (2001). İşletmeden Tüketiciye İnternette Pazarlama ve Türkiye'deki Boyutları, Beta Yayınları.
Odabaşı.K.(2019) Dijital Pazarlama Stratejileri, Cinius Yayınevi
|
4) |
Dijital Pazarlama Faaliyetleri |
Deniz, R.B. (2001). İşletmeden Tüketiciye İnternette Pazarlama ve Türkiye'deki Boyutları, Beta Yayınları.
Odabaşı.K.(2019) Dijital Pazarlama Stratejileri, Cinius Yayınevi
|
5) |
Dijital Pazarlama Araçları: Sosyal Medya Pazarlaması |
Özmen,Ş. (2009). E- Ticaret Ağ Ekonomisinde Yeni Ticaret Yolu, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları.
Deniz, R.B. (2001). İşletmeden Tüketiciye İnternette Pazarlama ve Türkiye'deki Boyutları, Beta Yayınları.
Odabaşı.K.(2019) Dijital Pazarlama Stratejileri, Cinius Yayınevi.
|
6) |
Mobil ve E-posta pazarlaması ve stratejileri. |
Özmen,Ş. (2009). E- Ticaret Ağ Ekonomisinde Yeni Ticaret Yolu, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları.
Deniz, R.B. (2001). İşletmeden Tüketiciye İnternette Pazarlama ve Türkiye'deki Boyutları, Beta Yayınları.
Odabaşı.K.(2019) Dijital Pazarlama Stratejileri, Cinius Yayınevi.
|
7) |
Arama Motoru Pazarlaması (SEM) |
Özmen,Ş. (2009). E- Ticaret Ağ Ekonomisinde Yeni Ticaret Yolu, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları.
Deniz, R.B. (2001). İşletmeden Tüketiciye İnternette Pazarlama ve Türkiye'deki Boyutları, Beta Yayınları.
Odabaşı.K.(2019) Dijital Pazarlama Stratejileri, Cinius Yayınevi.
|
8) |
Yarıyıl içi sınavı |
- |
9) |
Dijital Reklamcılık |
The Future of Advertising, Joe Cappo. McGraw Hill, 1st. Edition. F. V. Dyck, Yeni Nesil Reklamcılık, The Kitap, İstanbul, 2014 |
10) |
İçerik Pazarlaması ve Diğer Dijital Pazarlama Araçları |
Odabaşı.K.(2019) Dijital Pazarlama Stratejileri, Cinius Yayınevi. |
11) |
Mobil pazarlamanın dinamikleri ve eğilimler, Sosyal medya dinamikleri |
Philip Kotler, Hermawan Kartajaya, Iwan Setiawan, Meta Pazarlama (2024), EAE Yayınları.
|
12) |
Dijital Pazarlamada Yeni Trendler |
Philip Kotler, Hermawan Kartajaya, Iwan Setiawan, Meta Pazarlama (2024), EAE Yayınları.
|
13) |
Dijital Pazarlama Kampanyalarına İlişkin Örnek Olaylar |
- |
14) |
Öğrenci sunumları |
- |
15) |
Öğrenci sunumları |
- |
16) |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
- |
Ders Notları / Kitaplar: |
Özmen,Ş. (2009). E- Ticaret Ağ Ekonomisinde Yeni Ticaret Yolu, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları.
Deniz, R.B. (2001). İşletmeden Tüketiciye İnternette Pazarlama ve Türkiye'deki Boyutları, Beta Yayınları.
Odabaşı.K.(2019) Dijital Pazarlama Stratejileri, Cinius Yayınevi.
The Future of Advertising, Joe Cappo. McGraw Hill, 1st. Edition. F. V. Dyck, Yeni Nesil Reklamcılık, The Kitap, İstanbul, 2014
Philip Kotler, Hermawan Kartajaya, Iwan Setiawan, Meta Pazarlama (2024), EAE Yayınları. |
Diğer Kaynaklar: |
Özmen,Ş. (2009). E- Ticaret Ağ Ekonomisinde Yeni Ticaret Yolu, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları.
Deniz, R.B. (2001). İşletmeden Tüketiciye İnternette Pazarlama ve Türkiye'deki Boyutları, Beta Yayınları.
Odabaşı.K.(2019) Dijital Pazarlama Stratejileri, Cinius Yayınevi.
The Future of Advertising, Joe Cappo. McGraw Hill, 1st. Edition. F. V. Dyck, Yeni Nesil Reklamcılık, The Kitap, İstanbul, 2014
Philip Kotler, Hermawan Kartajaya, Iwan Setiawan, Meta Pazarlama (2024), EAE Yayınları. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanına ilişkin temel kavram, kuram ve yöntemlerini bilir. |
|
2) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanının ilişkili olduğu pazarlama, psikoloji, sosyoloji, felsefe, ekonomi gibi sosyal, kültürel ve siyasal alanlar hakkında bilgi sahibidir. |
|
3) |
Kurum ve kuruluşların tanıtımları ile ilgili iletişim tekniklerini ve medya stratejilerini bilir. |
|
4) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanındaki ulusal ve uluslararası meslek örgütlerinin standartları, etik kodları ve alanla ilgili hukuki düzenlemeler hakkında bilgi sahibidir. |
|
5) |
Toplumsal gelişmeler ve hedef kitle davranışlarındaki değişimler hakkında bilgi sahibidir. |
|
6) |
İş hayatındaki uygulamalar, kriz yönetim süreçleri, iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi sahibidir. |
|
7) |
Geleneksel ve dijital iletişim ortamlarına yönelik yaratıcı ve eleştirel bir yaklaşımla, mesleki etik ilkelere uygun kampanya planlama, oluşturma, sunma ve uygulama becerilerine sahiptir. |
|
8) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında, farklı hedef kitle gruplara ve farklı mecralara uygun medya planlaması yapabilir. |
|
9) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık faaliyetleri hakkında raporlama yapabilir. |
|
10) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ve ilişkili olduğu diğer alanlar ile disiplinler arası bilimsel araştırma yapabilir, verileri analiz edebilir, verilere uygun kampanya planlaması yapabilir. |
|
11) |
Kurumların iletişim ihtiyaçlarına yönelik orijinal fikirler geliştirebilir, girişimci ve yenilikçi bir yaklaşımla yaratıcı süreçleri yönetebilir. |
|
12) |
En az bir yabancı dilde, alanı ile ilgili sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilir. |
|
13) |
Bireysel veya ekip üyesi olarak; halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ile ilgili sorunların, konuların, krizlerin yönetilmesi ve çözüme ulaştırılması yetkinliğine sahiptir. |
|
14) |
Geleneksel ve dijital medya ortamlarına yönelik marka iletişim stratejisi geliştirebilir. |
|
15) |
Geleneksel ve dijital mecralardaki tüketici davranışlarını bilimsel yöntemlerle analiz edebilir ve bu mecralara yönelik değerlendirmeler yapabilir. |
|
16) |
Alanında gerçekleştirdiği projelerde; toplumsal gelişmeleri takip ederek, insan hakları, mesleki etik ilkeler, kültürel çeşitlilik, ekonomik dinamikler, çevre sorunları ve kamu yararı gibi konuları gözeterek, toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket eder. |
|