Elektrik-Elektronik Mühendisliği (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ELEC1001
Ders İsmi: Introduction to Electrical and Electronics Engineering
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 2 3 3
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi Rıfat BENVENİSTE
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Elektrik-Elektronik Mühendisliği Bölümünde eğitim almaya başlayan öğrencilerin, mühendislik eğitimleri boyunca alacakları dersleri tanıtmak amacını taşır. Bu sayede, öğrenci, ilgi alanı dahilinde konulara erkenden yönelme fırsatı bulur. Yine bu ders kapsamında öğrenci şu konularda bilgi edinir: mühendislik pratiklerinin sağlık, çevre ve güvenlik konuları üzerinde etkileri; proje, risk ve değişim yönetimi; sürdürülebilir gelişme. Şu Farkındalıkları kazanır: mühendislikte etik ilkeler ve etik sorumluluklar; girişimcilik, inovasyon, mühendislik çözümlerinin hukuki sonuçları
Dersin İçeriği: Elektrik ve Elektronik Mühendisliği’nde kullanılan temel birimler, elektrik sistemlerinde kullanılan devre elemanlarının tanıtılması, Ohm Kanunu, Maksimum Güç Transfer Teoremi, Kirchoff’un Akım ve Gerilimler yasası, yarıiletken aygıtlara giriş, Bilgisayar sistemlerinin tanıtılması ve sayı sistemleri

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Elektrik ve Elektronik Mühendisliğinin alt disiplinlerini tanımlayabilme
2) Elektrik ve Elektronik Mühendisliğinde kullanılan birim ve sembolleri tanımlayabilir
3) Elektrik Devre analizinde kullanılan bazı temel teoremleri tanımlayabilir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Basit elektrik devrelerini oluşturabilir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Mühendislik uygulamalarının sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkilerini kavrayabilir.
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Elektrik devrelerinde yer alan devre elemanlarının kullanım alanlarını tanımlayabilir
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Elektrik ve Elektronik Mühendisliği ve ilgi alanları, Uluslararası birim sistemleri Ders Kitabı - Blackboard Ders Sunuları
2) Elektrik sistemlerinde kullanılan temel elemanlar, Elektrik enerji kaynakları, İletken, yalıtkan ve yarıiletkenler Ders Kitabı - Blackboard Ders Sunuları
3) Akım, gerilim, enerji, güç ve elektrik yükü gibi kavramlar Ders Kitabı - Blackboard Ders Sunuları
4) Ohm Kanunu, Direnç elemanı ve uygulama alanları Ders Kitabı - Blackboard Ders Sunuları
5) Kirchoff’un akımlar ve gerilimler yasası. DC devrelerin analiz Ders Kitabı - Blackboard Ders Sunuları
6) ac işaretler, alternatif akım, peryot, frekans, genlik, RMS kavramları Ders Kitabı - Blackboard Ders Sunuları
7) Kondansatörler. Endüktans ve bobinler Ders Kitabı - Blackboard Ders Sunuları
8) Ara sınav Ders Kitabı - Blackboard Ders Sunuları
9) Elektrik Devreleri analizinde kullanılan diğer teoremler, maksimum güç transferi, akım bölücüler, gerilim bölücüler Ders Kitabı - Blackboard Ders Sunuları
10) Yarıiletken aygıtlara giriş, diyot ve basit diyot devreleri Ders Kitabı - Blackboard Ders Sunuları
11) Basit diyot devrelerinin kullanım alanları Ders Kitabı - Blackboard Ders Sunuları
12) Bilgisayar Sistemleri ve kullanılan Sayı sistemleri Ders Kitabı - Blackboard Ders Sunuları
13) Lojik Kapılar ve bazı basit uygulamalar Ders Kitabı - Blackboard Ders Sunuları
14) Baskı devre tasarımı ve üretimi Blackboard Ders Sunuları
15) Elektrik - Elektronik Mühendisliği mevzuatı ve iş güvenliği Blackboard Ders Sunuları
16) Final Sınavı Ders Kitabı - Blackboard Ders Sunuları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Hughes – Electrical and Electronic Technology, Twelfth Edition, John Hiley, Keith Brown, Ian McKenzie Smith, Pearson Education Limited, 2016
Diğer Kaynaklar: Fundamentals of Electrical and Electronic principles, Third edition, Christopher R. Robertson Newnes 2001,

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

4

3

5

6

Program Kazanımları
1) Matematik, fizik ve elektrik-elektronik mühendisliği alanlarına özgü bilgi birikimi ile yeterli kuramsal ve uygulama bilgisine sahip olarak bu bilgileri karmaşık problemlerin çözümünde kullanabilme becerisine sahip olma.
2) Karmaşık mühendislik problemlerini belirleme, tanımlama, formüle etme ve çözmek için veriyi analiz edebilme, yazılım geliştirme, uygun analiz ve modelleme yöntemlerini belirleme ve uygulama.
3) Bir sistem, model, cihaz, bileşen ya da ürün tasarımını gerçek sınırlar ve koşullar altında gerekli ihtiyaçları karşılayacak şekilde tasarlama, bu amaç için modern tasarım yöntemlerini uygulama.
4) Bireysel ve bağımsız çalışma yeteneğinin yanında interdisipliner ya da multidisipliner projelerde üye ya da lider görevini başarılı şekilde yerine getirme.
5) Alana özgü ya da genel karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme, deney tasarlama ve yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama yeteneği edinme.
6) Mühendislikte kullanılan ulusal ve uluslararası standartlar ve mevzuatı hakkında bilgi sahibi olma, profesyonel ve etik sorumluluklar hakkında bilgi edinme ve bu ilkelere uygun davranma.
7) En az bir yabancı dilde etkili bir şekilde sözlü ve yazılı iletişim kurma yeteneği edinme, rapor yazma ve yazılan raporu anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkili sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi edinme.
8) Mühendislik kararlarının küresel, ekonomik, sağlık, güvenlik, çevresel ve toplumsal boyutta etkisini kabul etmek için kapsamlı bir eğitime duyulan ihtiyacın farkında olma.
9) Yaşam boyu öğrenmeye olan gereksinimin ve yeteneğin bilincinin tanınması, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
10) Günümüze ait sorunlar ve küresel problemleri anlama ve mühendislik çözümlerinin yasal sonuçlarının farkında olma.
11) Teknikleri, uygulamaları, yurt içinde ve yurtdışındaki mühendislik pratiği için gerekli modern mühendislik araçlarını kullanma ve belirleme yeteneği edinme.
12) Yenilikçilik ve girişimcilikte farkındalık, mühendislik projelerinde gerekli proje yönetim teknikleri, değişim ve riski kullanabilme yeteneği edinme, sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibi olma.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik, fizik ve elektrik-elektronik mühendisliği alanlarına özgü bilgi birikimi ile yeterli kuramsal ve uygulama bilgisine sahip olarak bu bilgileri karmaşık problemlerin çözümünde kullanabilme becerisine sahip olma.
2) Karmaşık mühendislik problemlerini belirleme, tanımlama, formüle etme ve çözmek için veriyi analiz edebilme, yazılım geliştirme, uygun analiz ve modelleme yöntemlerini belirleme ve uygulama.
3) Bir sistem, model, cihaz, bileşen ya da ürün tasarımını gerçek sınırlar ve koşullar altında gerekli ihtiyaçları karşılayacak şekilde tasarlama, bu amaç için modern tasarım yöntemlerini uygulama.
4) Bireysel ve bağımsız çalışma yeteneğinin yanında interdisipliner ya da multidisipliner projelerde üye ya da lider görevini başarılı şekilde yerine getirme.
5) Alana özgü ya da genel karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme, deney tasarlama ve yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama yeteneği edinme.
6) Mühendislikte kullanılan ulusal ve uluslararası standartlar ve mevzuatı hakkında bilgi sahibi olma, profesyonel ve etik sorumluluklar hakkında bilgi edinme ve bu ilkelere uygun davranma.
7) En az bir yabancı dilde etkili bir şekilde sözlü ve yazılı iletişim kurma yeteneği edinme, rapor yazma ve yazılan raporu anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkili sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi edinme.
8) Mühendislik kararlarının küresel, ekonomik, sağlık, güvenlik, çevresel ve toplumsal boyutta etkisini kabul etmek için kapsamlı bir eğitime duyulan ihtiyacın farkında olma.
9) Yaşam boyu öğrenmeye olan gereksinimin ve yeteneğin bilincinin tanınması, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
10) Günümüze ait sorunlar ve küresel problemleri anlama ve mühendislik çözümlerinin yasal sonuçlarının farkında olma.
11) Teknikleri, uygulamaları, yurt içinde ve yurtdışındaki mühendislik pratiği için gerekli modern mühendislik araçlarını kullanma ve belirleme yeteneği edinme.
12) Yenilikçilik ve girişimcilikte farkındalık, mühendislik projelerinde gerekli proje yönetim teknikleri, değişim ve riski kullanabilme yeteneği edinme, sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibi olma.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Grup çalışması ve ödevi
Laboratuvar
Okuma
Problem Çözme
Soru cevap/ Tartışma
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Örnek olay çalışması
Web Tabanlı Öğrenme

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Laboratuar 7 % 20
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Laboratuvar 7 2 14
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 2 32
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 77