Dersin Amacı: |
Elektrik-Elektronik Mühendisliği Bölümünde eğitim almaya başlayan öğrencilerin, mühendislik eğitimleri boyunca alacakları dersleri tanıtmak amacını taşır. Bu sayede, öğrenci, ilgi alanı dahilinde konulara erkenden yönelme fırsatı bulur. Yine bu ders kapsamında öğrenci şu konularda bilgi edinir: mühendislik pratiklerinin sağlık, çevre ve güvenlik konuları üzerinde etkileri; proje, risk ve değişim yönetimi; sürdürülebilir gelişme. Şu Farkındalıkları kazanır: mühendislikte etik ilkeler ve etik sorumluluklar; girişimcilik, inovasyon, mühendislik çözümlerinin hukuki sonuçları |
Dersin İçeriği: |
Elektrik ve Elektronik Mühendisliği’nde kullanılan temel birimler, elektrik sistemlerinde kullanılan devre elemanlarının tanıtılması, Ohm Kanunu, Maksimum Güç Transfer Teoremi, Kirchoff’un Akım ve Gerilimler yasası, yarıiletken aygıtlara giriş, Bilgisayar sistemlerinin tanıtılması ve sayı sistemleri |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Elektrik ve Elektronik Mühendisliği ve ilgi alanları, Uluslararası birim sistemleri |
Ders Kitabı - Blackboard Ders Sunuları |
2) |
Elektrik sistemlerinde kullanılan temel elemanlar, Elektrik enerji kaynakları, İletken, yalıtkan ve yarıiletkenler |
Ders Kitabı - Blackboard Ders Sunuları |
3) |
Akım, gerilim, enerji, güç ve elektrik yükü gibi kavramlar |
Ders Kitabı - Blackboard Ders Sunuları |
4) |
Ohm Kanunu, Direnç elemanı ve uygulama alanları |
Ders Kitabı - Blackboard Ders Sunuları |
5) |
Kirchoff’un akımlar ve gerilimler yasası. DC devrelerin analiz |
Ders Kitabı - Blackboard Ders Sunuları |
6) |
ac işaretler, alternatif akım, peryot, frekans, genlik, RMS kavramları |
Ders Kitabı - Blackboard Ders Sunuları |
7) |
Kondansatörler. Endüktans ve bobinler |
Ders Kitabı - Blackboard Ders Sunuları |
8) |
Ara sınav |
Ders Kitabı - Blackboard Ders Sunuları |
9) |
Elektrik Devreleri analizinde kullanılan diğer teoremler, maksimum güç transferi, akım bölücüler, gerilim bölücüler |
Ders Kitabı - Blackboard Ders Sunuları |
10) |
Yarıiletken aygıtlara giriş, diyot ve basit diyot devreleri |
Ders Kitabı - Blackboard Ders Sunuları |
11) |
Basit diyot devrelerinin kullanım alanları |
Ders Kitabı - Blackboard Ders Sunuları |
12) |
Bilgisayar Sistemleri ve kullanılan Sayı sistemleri |
Ders Kitabı - Blackboard Ders Sunuları |
13) |
Lojik Kapılar ve bazı basit uygulamalar |
Ders Kitabı - Blackboard Ders Sunuları |
14) |
Baskı devre tasarımı ve üretimi |
Blackboard Ders Sunuları |
15) |
Elektrik - Elektronik Mühendisliği mevzuatı ve iş güvenliği |
Blackboard Ders Sunuları |
16) |
Final Sınavı |
Ders Kitabı - Blackboard Ders Sunuları |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik, fizik ve elektrik-elektronik mühendisliği alanlarına özgü bilgi birikimi ile yeterli kuramsal ve uygulama bilgisine sahip olarak bu bilgileri karmaşık problemlerin çözümünde kullanabilme becerisine sahip olma. |
|
2) |
Karmaşık mühendislik problemlerini belirleme, tanımlama, formüle etme ve çözmek için veriyi analiz edebilme, yazılım geliştirme, uygun analiz ve modelleme yöntemlerini belirleme ve uygulama. |
|
3) |
Bir sistem, model, cihaz, bileşen ya da ürün tasarımını gerçek sınırlar ve koşullar altında gerekli ihtiyaçları karşılayacak şekilde tasarlama, bu amaç için modern tasarım yöntemlerini uygulama. |
|
4) |
Bireysel ve bağımsız çalışma yeteneğinin yanında interdisipliner ya da multidisipliner projelerde üye ya da lider görevini başarılı şekilde yerine getirme. |
|
5) |
Alana özgü ya da genel karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme, deney tasarlama ve yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama yeteneği edinme. |
|
6) |
Mühendislikte kullanılan ulusal ve uluslararası standartlar ve mevzuatı hakkında bilgi sahibi olma, profesyonel ve etik sorumluluklar hakkında bilgi edinme ve bu ilkelere uygun davranma. |
|
7) |
En az bir yabancı dilde etkili bir şekilde sözlü ve yazılı iletişim kurma yeteneği edinme, rapor yazma ve yazılan raporu anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkili sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi edinme. |
|
8) |
Mühendislik kararlarının küresel, ekonomik, sağlık, güvenlik, çevresel ve toplumsal boyutta etkisini kabul etmek için kapsamlı bir eğitime duyulan ihtiyacın farkında olma. |
|
9) |
Yaşam boyu öğrenmeye olan gereksinimin ve yeteneğin bilincinin tanınması, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
|
10) |
Günümüze ait sorunlar ve küresel problemleri anlama ve mühendislik çözümlerinin yasal sonuçlarının farkında olma. |
|
11) |
Teknikleri, uygulamaları, yurt içinde ve yurtdışındaki mühendislik pratiği için gerekli modern mühendislik araçlarını kullanma ve belirleme yeteneği edinme. |
|
12) |
Yenilikçilik ve girişimcilikte farkındalık, mühendislik projelerinde gerekli proje yönetim teknikleri, değişim ve riski kullanabilme yeteneği edinme, sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibi olma. |
|