SPE302 Eğitimde Ölçme ve DeğerlendirmeKurumsal BilgilerAkademik Programlar Beden Eğitimi ve Spor ÖğretmenliğiÖğrenciler İçin Bilgiler
Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: SPE302
Ders İsmi: Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 3
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. Nurcan ŞENER
Dersi Veren(ler):



Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Yüz yüze. Konu anlatım, Soru-yanıt, örnek çözümler.
Derse hazırlık aşamasında, öğrenciler ders kaynaklarından ve ders
sunumlarından her haftanın konusuna hazırlanacak, ders sonunda
örnek sorular cevaplanacak
Dersin İçeriği: Bu dersin amacı eğitim ve öğretim etkinliklerinde ölçme ve
değerlendirmenin yeri ve önemini tartışmak, ölçme ve değerlendirme
türlerine göre ölçme ve değerlendirmenin nasıl yapılması gerektiğine
ilişkin gerekli bilgi ve becerileri kazandırmaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Bu dersin amacı eğitim ve öğretim etkinliklerinde ölçme ve
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Ölçme aracında bulunması gereken özellikleri sıralayabilecek
Alana Özgü Yetkinlik
1) Eğitimde ölçülebilen farklı özelliklere uygun ölçme araçları hazırlar
2) . Ölçme sonuçları üzerinde istatistiksel işlemleri uygular.
3) Ölçme sonuçlarına uygun şekilde değerlendirme yapar.
4) Bloom taksonomisine göre hedef ve kazanım yazma Sınıf öğretmenliği müfredat programında bulunan konulara göre hedef ve kazanım yazma
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ölçmenin Temel Kavramları
2) Ölçme Araçlarında Bulunması Gereken Nitelikler-Güvenirlik
3) Ölçme Araçlarında Bulunması Gereken Nitelikler-Geçerlik
4) Ölçme Araçlarında Bulunması Gereken Nitelikler Kullanışlılık
5) Davranışların Ölçülmesi-Kısa Sınav
6) Ölçme Araçlarının Sınıflandırılması
7) Ölçme Araçlarının Sınıflandırılması
8) Ara sınav
9) Eğitimde Kullanılan Ölçme Araçları-Çoktan Seçmeli Testler
10) Eğitimde Kullanılan Ölçme Araçları-Sözlü Sınavlar
11) Madde İstatistikleri
12) Test İstatistikleri
13) Madde ve Test İstatistiklerin Hesaplanması ve Yorumlanması
14) Madde ve Test İstatistiklerin Hesaplanması ve Yorumlanması
15) Tekrar
16) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Güler, N. (2014). Eğitimde ölçme ve değerlendirme. Ankara: Pegem
Akademi Yayıncılık
Diğer Kaynaklar: Güler, N. (2014). Eğitimde ölçme ve değerlendirme. Ankara: Pegem
Akademi Yayıncılık

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Beden Eğitimi öğretiminin gerekliliklerine uygun olarak etkili planlama yapabilirler,
2) Sağlık davranışı geliştirici bilgi ve becerileri uygulayabilirler,
3) Ritim müzik ve hareket odaklı beceriler sahip olabilirler,
4) Sporcular ve takımlarla çalışırken sahip olduğu bilgi ve becerileri kullanabilirler,
5) Bilimsel araştırma yetkinliklerine sahip olurlar,
6) Türk dilini doğru ve etkili bir şekilde kullanabilirler,
7) Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili bir şekilde kullanma becerisine sahip olabilirler
8) Farklı spor alanlarına yönelik edindikleri bilgi ve becerileri uygulayabilirler.
9) Spora özgü olguları çeşitli bilimsel disiplinler perspektifinden yorumlayabilirler,
10) Yetenekli bireyleri uygun spor alanlarına yönlendirme ve geliştirme becerisine sahip olabilirler.
11) Sportif organizasyonları yönetme, düzenleme ve yaygınlaştırma yetkinliğine sahip olabilirler,

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Beden Eğitimi öğretiminin gerekliliklerine uygun olarak etkili planlama yapabilirler,
2) Sağlık davranışı geliştirici bilgi ve becerileri uygulayabilirler,
3) Ritim müzik ve hareket odaklı beceriler sahip olabilirler, 3
4) Sporcular ve takımlarla çalışırken sahip olduğu bilgi ve becerileri kullanabilirler, 3
5) Bilimsel araştırma yetkinliklerine sahip olurlar, 3
6) Türk dilini doğru ve etkili bir şekilde kullanabilirler, 3
7) Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili bir şekilde kullanma becerisine sahip olabilirler 2
8) Farklı spor alanlarına yönelik edindikleri bilgi ve becerileri uygulayabilirler. 3
9) Spora özgü olguları çeşitli bilimsel disiplinler perspektifinden yorumlayabilirler, 3
10) Yetenekli bireyleri uygun spor alanlarına yönlendirme ve geliştirme becerisine sahip olabilirler. 3
11) Sportif organizasyonları yönetme, düzenleme ve yaygınlaştırma yetkinliğine sahip olabilirler, 3

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 2 % 35
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 35
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 65
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 35
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Ödevler 1 10 10
Ara Sınavlar 1 20 20
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 78