INTF383 Financial LiteracyKurumsal BilgilerAkademik Programlar Yazılım Mühendisliği (İngilizce)Öğrenciler İçin Bilgiler
Yazılım Mühendisliği (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: INTF383
Ders İsmi: Financial Literacy
Ders Yarıyılı: Güz
Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 4
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Genel Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. Ayşe Dilara ALTIOK YILMAZ
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin öncelikli amacı, öğrencileri finansın temel kavramları hakkında bilgilendirmek ve finansla ilgili konularda farkındalık kazandırmaktır. Ayrıca, öğrencilere hem özel hem de çalışma hayatlarında harcama, tasarruf, finansman ve yatırım gibi konularda sağlıklı kararlar almaları için gerekli bilgi ve becerilerin kazandırılması da hedeflenmektedir.
Dersin İçeriği:
Finansal okuryazarlık kavramı, finans ve ekonomiye ilişkin temel kavramlar, faiz hesaplamaları, finansal sistem, para ve sermaye piyasaları, finansal araçlar, nakit bütçesi, başabaş analizi, alternatif finans kaynakları, yatırım kararları.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) İşletmelerde finans yönetiminin amaçları ve fonksiyonları
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Finans ve ekonomi ile ilgili temel kavramları tanıyabilme.
2) Finansal sistemi tanımak, finansal piyasalar, finansal aracılar ve finansal araçlar hakkında bilgi sahibi olmak.
3) Finansman kaynaklarını öğrenmek, alternatif finans kaynaklarını kıyaslayabilmek.
4) Yatırım kararı verirken dikkate alınması gereken hususları bilmek, yatırım kararlarını alırken kullanılan yöntemleri öğrenmek.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Finansal okuryazarlık kavramı, tanımı ve kapsamı
2) Mali tabloların tanınması, bu mali tabloların okunması ve yorumlanması.
3) Paranın zaman değerini algılama ve faiz hesaplarını yapabilme.
4) Varlık ve yatırım kavramları, nakit ve diğer varlıkların yönetimi konularını kavramak.
5) Finansal planlamanın önemini kavramak ve bu konuda kullanılan bütçeleme ve diğer yöntemleri tanımak.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Finansal okuryazarlık kavramı, tanımı ve kapsamı, Finansal Piyasalar: Para Piyasası, Sermaye Piyasası ve Türev Piyasalar Gökmen, Habil (2012) Finansal Okuryazarlık, Hiperlink Yayınları, İstanbul; Temizel Fatih (2010)
2) Finans ve Ekonomi ile İlgili Temel Kavramları
3) İşletme Finansı ve Finansal Yönetim
4) Muhasebe Sistemi, Muhasebe Sisteminin Çıktısı Mali Tablolar
5) Mali Tabloların Okunması ve Yorumlanması
6) Paranın Zaman Değeri, Bugünkü ve Gelecekteki Değer Kavramları ve Faiz Hesapları
7) Finansal Sistem ve Finansal Aracı Kurumlar
8) Vize
9) Finansal Araçlar (Menkul Kıymetler), Finansman Kaynakları ve Finansman Kararları
10) Varlık ve Yatırım Kavramları, Nakit ve Diğer Varlıkların Yönetimi
11) Yatırım Kararları ve Yatırım Kararlarında Kullanılan Yöntemler
12) Finansal Planlama
13) Bütçeler ve Başabaş Analizi
14) Genel Tekrar
15) Final

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Gökmen, Habil (2012) Finansal Okuryazarlık, Hiperlink Yayınları, İstanbul
Temizel Fatih (2010), Mavi Yakalılıarda Finansal Okuryazarlık, Beta Basım Yayım, İstanbul
Akgüç, Öztin (1998) Finansal Yönetim, Avcıol Basım Yayım, İstanbul
Ergül, Nuray (2004), Herkes İçin Finans, Literatür Yayıncılık, İstanbul
Aydın, Nurhan (2005) Finansal Yönetim, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir
Diğer Kaynaklar: Ceylan, Ali (2003) İşletmelerde Finansal Yönetim, Ekin Kitabevi, Bursa
Sarıkamış, Cevat(2000), Sermaye Pazarları, Alfa Yayınları, İstanbul
Karabınar, Selahattin (2007), Genel Muhasebe, Sakarya Yayıncılık, Sakarya
Aktaş, Ramazan ve Diğerleri (2013), Finansal Yönetim, SAÜSEM Yayını, Sakarya
Özdemir, Muharrem (1997), Finansal Yönetim, Gazi Kitabevi, Ankara
Parasız, İlker (2013), Para Banka ve Finansal Piyasalar, Ezgi Kitabevi Yayınları, Bursa

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

4

5

8

10

2

6

7

9

3

Program Kazanımları
1) Yazılım Mühendisliği alanında güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
2) Sahip olduğu uygulamalı ve kuramsal bilgi ile karmaşık mühendislik problemlerine çözüm bulabilir.
3) Karmaşık bir sistemi, süreci, veya yazılımı, gereksinimleri karşılar şekilde tasarlar
4) Yazılım geliştirmenin her safhasında, bir önceki safhanın girdisini anlayıp, bir sonraki safhaya düzgün bir çıktı akrarır.
5) Problemin çözümü için en uygun aracı belirler ve kullanır.
6) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya Yazılım Mühendisliğine özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlar, deney yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar
7) Sözlü ve yazılı olarak kendini ifade etmek için somut verileri uygun araçları kullanarak yorumlar.
8) Yazılım Mühendisliği ile ilgili konularda, gerekli durumlarda doğru kurumlara uygun şekilde bildirimde bulunur.
9) Yazılım Mühendisliği ile ilgili konularda düşüncelerini alan içi ve alan dışı kişilerle, verilerle destekleyerek paylaşır.
10) Öğrenimi sırasında donandığı bilgiler ışığında, güncel literatürü takip eder, kendini sürekli geliştirir.
11) Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde, alanındaki İngilizce bilgileri izleyebilir ve meslektaşları ile iletişim kurar.
12) Bilişim ve iletişim sistemlerini ileri seviyede kullanır
13) Bulunduğu konum ya da çözülmesi gereken problemin gerektiği bilgiye sahip olmadığını anlar ve gereken bilgiye ulaşır.
14) Proje yönetim ve girişimcilik yeteneklerine sahiptir.
15) Toplumsal, bilimsel ve kültürel etik değerler ışığında çözüm üretir.
16) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri hakkında bilgi sahibidir
17) Görev alanına giren bir çalışmayı destek almaksızın tamamlayabilir.
18) Yeterli veri ile karar alacak ve aldığı kararların sorumluğunu taşıyacak yeterliktedir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Yazılım Mühendisliği alanında güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
2) Sahip olduğu uygulamalı ve kuramsal bilgi ile karmaşık mühendislik problemlerine çözüm bulabilir.
3) Karmaşık bir sistemi, süreci, veya yazılımı, gereksinimleri karşılar şekilde tasarlar
4) Yazılım geliştirmenin her safhasında, bir önceki safhanın girdisini anlayıp, bir sonraki safhaya düzgün bir çıktı akrarır.
5) Problemin çözümü için en uygun aracı belirler ve kullanır.
6) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya Yazılım Mühendisliğine özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlar, deney yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar
7) Sözlü ve yazılı olarak kendini ifade etmek için somut verileri uygun araçları kullanarak yorumlar.
8) Yazılım Mühendisliği ile ilgili konularda, gerekli durumlarda doğru kurumlara uygun şekilde bildirimde bulunur.
9) Yazılım Mühendisliği ile ilgili konularda düşüncelerini alan içi ve alan dışı kişilerle, verilerle destekleyerek paylaşır.
10) Öğrenimi sırasında donandığı bilgiler ışığında, güncel literatürü takip eder, kendini sürekli geliştirir.
11) Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde, alanındaki İngilizce bilgileri izleyebilir ve meslektaşları ile iletişim kurar.
12) Bilişim ve iletişim sistemlerini ileri seviyede kullanır
13) Bulunduğu konum ya da çözülmesi gereken problemin gerektiği bilgiye sahip olmadığını anlar ve gereken bilgiye ulaşır.
14) Proje yönetim ve girişimcilik yeteneklerine sahiptir.
15) Toplumsal, bilimsel ve kültürel etik değerler ışığında çözüm üretir.
16) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri hakkında bilgi sahibidir
17) Görev alanına giren bir çalışmayı destek almaksızın tamamlayabilir.
18) Yeterli veri ile karar alacak ve aldığı kararların sorumluğunu taşıyacak yeterliktedir.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Grup çalışması ve ödevi
Okuma
Ödev
Problem Çözme
Proje Hazırlama
Rapor Yazma
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Uygulama
Bireysel Proje

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 2 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 15 47
Ödevler 3 9
Ara Sınavlar 1 3
Final 1 3
Toplam İş Yükü 104