INDR407 Bitirme Projesi IKurumsal BilgilerAkademik Programlar Endüstri MühendisliğiÖğrenciler İçin Bilgiler
Endüstri Mühendisliği
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: INDR407
Ders İsmi: Bitirme Projesi I
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 3
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi Cevahir PARLAK
Dersi Veren(ler):

Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bitirme Projesi bilgisayar bilimlerinin temel prensiplerini gerçek dünya problemlerine uygulayabilecek Bilgisayar Bilimleri öğrencisinin lisans deneyimini basarisini temsil eder. Öğrenciler sistematik bir şekilde proje geliştirmek için yazılım mühendisliği tekniklerini uygularlar. Bitirme Projesi I dersinden geçer not almanın temel koşulu donem sonunda uygun bir Proje Önerisi sunulmasıdır. Bu öneri sunumu, bu ders için geçme notu niteliğindedir.
Dersin İçeriği: Uygulama projesi bir öğretim elemanın danışmanlığında bireysel olarak veya ekip olarak yapılır. Projenin amacı öğrencilere Mühendislik tekniklerinin; gerçek hayat problemlerine uygulanması becerisini vermektir. Öğrencilerin her hafta danışmanları ile görüşmeleri ve fikir alışverişinde bulunmaları gerekir. Bir ilk rapor, bir ara rapor ve bir son rapor istenir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Öğrencilere araştırma becerisi kazandırmak
2) Öğrencilere planlama becerisi kazandırmak
3) Öğrencilere planlama yapma becerisi kazandırmak
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Öğrencilere problem çözme becerisi kazandırmak
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Öğrencilere değerlendirme ve yorum yapma becerisi kazandırmak
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Araştırmaya giriş Sağlanacaktır
2) Araştırmada Temel Kavramlar Notlar sağlanacaktır Olumsuz araştırma konusu örnekleri
3) Problem formulasyonu Notlar sağlanacaktır
4) Validity-Reliability Notlar sağlanacaktır
5) Bilimsel Araştırma Nasıl Yürütülür? notlar sağlanacaktır
6) Araştırma önerisi örnekleri Notlar sağlanacaktır
7) Araştırmada etik Notlar sağlanacaktır
8) Tekrar ve dönem projesinin aktarımı Uygulamalı
9) Öğrenci proje fikirlerinin tartışılması Uygulamalı
10) Öğrenci proje fikirlerinin tartışılması Uygulamalı
11) Akademik çalışma örnekleri Uygulamalı
12) Akademik çalışma örnekleri Uygulamalı
13) Akademik çalışma örnekleri Uygulamalı
14) Öğrenci proje sunumları Uygulamalı
15) Öğrenci proje sunumları Uygulamalı
16) Yarıyıl Sonu Sınavı Uygulamalı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders Notları
https://www.geophysik.uni-muenchen.de/~valerian/Scientific_Working/
Diğer Kaynaklar: Ders Notları
https://www.geophysik.uni-muenchen.de/~valerian/Scientific_Working/

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahiptir.
2) Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır
3) Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular.
4) Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular.
5) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır.
6) Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur ve çağın sorunları hakkında bilgiye sahiptir.
7) Teknik resim becerisini tasarım ve uygulamada etkin kullanır.
8) Teknoloji alanında güncel teknikleri ve araçları seçer ve kullanır.
9) Deney yapar, deney sonuçlarını analiz eder, yorumlar ve deneysel sonuçları iyileştirilmeye yönelik uygular.
10) Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır.
11) Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır.
12) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler
13) Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir.
14) Mesleki uygulamalarda çevre ve iş güvenliği konularını gözetir
15) Yazılı, sözlü, görsel iletişim ve etkileşimi nicel ve nitel veriler ile destekleyerek bilinçli yönetir, çevresini etkileme becerisine sahiptir.
16) Alanında edindiği bilgi ve becerileri, norm ve standartları eleştirel anlayışla değerlendirir.
17) Uyuşmazlıkları ve çatışmaları çözümleme, değerlendirme, eleştirme, barışçıl yöntemlerle yönetme, görüş ve çözüm önerme yetkinliği kazanır.
18) Bağımsız çalışabilir, inisiyatif kullanabilir, sorumluluk ve karar alır.
19) Birlikte çalışmayı, görev ve sorumluluk almayı bilir, gerektiğinde ekibe liderlik yapar.
20) Dijital dönüşümü takip eder, bilişim ve iletişim teknolojilerini yetkin olarak kullanır.
21) Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanır, kişisel ve sosyal öğrenmesini yönetir.
22) Alanı ve çevresiyle ilişkisinde stratejik ve yenilikçi düşünür, girişimci anlayışla hareket eder.
23) Sosyal haklar, etik ve sosyal sorumluluk konusunda bilinç kazanır.
24) Kültürel çeşitliliği değer olarak kabul eder, toplumsal bilincin güçlenmesine destek olur.
25) Avrupa Dil Çerçevesinde en az A2 düzeyinde İngilizce dilinde iletişim yetkinliği kazanır (Öğretim dili İngilizce programlar için İngilizce dilinde iletişim yetkinliği en az B1 düzeyidir).

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahiptir. 4
2) Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır 4
3) Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular. 4
4) Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. 3
5) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır. 5
6) Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur ve çağın sorunları hakkında bilgiye sahiptir. 5
7) Teknik resim becerisini tasarım ve uygulamada etkin kullanır. 5
8) Teknoloji alanında güncel teknikleri ve araçları seçer ve kullanır. 5
9) Deney yapar, deney sonuçlarını analiz eder, yorumlar ve deneysel sonuçları iyileştirilmeye yönelik uygular. 5
10) Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır.
11) Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. 5
12) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler 5
13) Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. 5
14) Mesleki uygulamalarda çevre ve iş güvenliği konularını gözetir
15) Yazılı, sözlü, görsel iletişim ve etkileşimi nicel ve nitel veriler ile destekleyerek bilinçli yönetir, çevresini etkileme becerisine sahiptir. 5
16) Alanında edindiği bilgi ve becerileri, norm ve standartları eleştirel anlayışla değerlendirir.
17) Uyuşmazlıkları ve çatışmaları çözümleme, değerlendirme, eleştirme, barışçıl yöntemlerle yönetme, görüş ve çözüm önerme yetkinliği kazanır. 5
18) Bağımsız çalışabilir, inisiyatif kullanabilir, sorumluluk ve karar alır.
19) Birlikte çalışmayı, görev ve sorumluluk almayı bilir, gerektiğinde ekibe liderlik yapar. 4
20) Dijital dönüşümü takip eder, bilişim ve iletişim teknolojilerini yetkin olarak kullanır. 4
21) Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanır, kişisel ve sosyal öğrenmesini yönetir. 5
22) Alanı ve çevresiyle ilişkisinde stratejik ve yenilikçi düşünür, girişimci anlayışla hareket eder.
23) Sosyal haklar, etik ve sosyal sorumluluk konusunda bilinç kazanır.
24) Kültürel çeşitliliği değer olarak kabul eder, toplumsal bilincin güçlenmesine destek olur. 5
25) Avrupa Dil Çerçevesinde en az A2 düzeyinde İngilizce dilinde iletişim yetkinliği kazanır (Öğretim dili İngilizce programlar için İngilizce dilinde iletişim yetkinliği en az B1 düzeyidir). 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Anlatım
Ders
Laboratuvar
Okuma
Rapor Yazma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav
Uygulama
Bireysel Proje
Grup Projesi
Sunum
Tez Sunma
Uzman / Jüri Değerlendirmesi

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Projeler 1 % 50
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Sunum / Seminer 1 40 40
Final 1 40 40
Toplam İş Yükü 80