COMM206 Mesleki İngilizce IIKurumsal BilgilerAkademik Programlar Halkla İlişkiler ve ReklamcılıkÖğrenciler İçin Bilgiler
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: COMM206
Ders İsmi: Mesleki İngilizce II
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
1 2 2 2
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Ar.Gör. Kübra ÇORAPSIZ
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, çeşitli metin çevirilerinin yapılabilmesi, konuyla ilgili bilimsel ve teknik kelime bilgisinin geliştirilmesi ve bilimsel yayınlardaki cümle yapılarının öğrenilmesidir.
Dersin İçeriği: 1. Mesleki yabancı dil yeterliklerine temel teşkil edecek genel İngilizce
bilgilerinin güncelleştirilerek tekrarı
2. Çeşitli mesleki terimlerin kazandırılması
3. Kapsamlı mesleki çevirilerin yaptırılması
4. Teknik terimlerle çeviri yapma usul ve yöntemlerinin kazandırılması
5. Farklı öğrenim teknikleri ve uygulamaları aracılığıyla öğrenenlerin dinleme, konuşma, okuma, yazma becerileri edinmelerine yardımcı olunması
6.İngilizce konuşma deneyiminin güçlendirilmesi
7. Mesleki Özgeçmiş hazırlama teknikleri
8. Kariyerlerinde yararlanabilecekleri iş başvuru ve formları ile iletişimlerinin geliştirilmesi amacıyla için kullanabilecekleri çeşitli formatlar ve içerikler

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Burada öğrencinin mesleki terim, kavram ve terminoloji konusunda yetkinliğinin arttırılması hedeflenmektedir.
2) Öğrenci kendi mesleki alanı ile ilgili İngilizce sunum yapma becerisine erişir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Öğrenciler, gerçek yaşamda karşılaşılan durumlar içinde kullanılan diyaloglar ve metinler kullanarak temel dil bilgisi kalıpları ve sözcükleri öğrenirler. Bu ders sonunda öğrenenler İngilizce başlangıç seviyesinden orta başlangıç düzeye ilerlemek üzere hazırlanırlar.
Öğrenme Yetkinliği
1) Bu ders İngilizce‘ ye yeni başlayan öğrenenler için düzenlenmiş olup temel dil becerilerini geliştirmeyi hedefler. Farklı öğretim teknikleri ve uygulama çalışmaları aracılığı ile öğrenenlerin dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerileri edinmelerine yardımcı olur.
2) Mesleki bağlamda etkili dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerini geliştirebilme. İş hayatında sık kullanılan İngilizce terminolojiyi tanımlayabilme ve kullanabilme. İş görüşmeleri, toplantılar ve müzakereler gibi mesleki iletişim durumlarında İngilizceyi kullanabilme. İş başvuru dokümanlarını (özgeçmiş, İngilizce kapak mektubu, vb.) hazırlayabilme.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Öğrenciler mesleki alanları ile İngilizce akademik ve sektörel dergileri takip etmeye ve buradaki verileri kullanma becerisine erişirler.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Mesleki ingilizcenin tanımı, Temel iş terimleri ve ifadeler Mesleklerle ilgili temel kelime bilgisi (örneğin: iş pozisyonları, ofis araçları) Tanışma ve profesyonel iletişim Öğrencilerin meslekleri ve hedefleri hakkında kısa konuşmaların gerçekleştirilmesi. Özer S, Yılmaz E. MESLEKİ YABANCI DİL (İNGİLİZCE) DERSİNE YÖNELİK NİTEL BİR ARAŞTIRMA. INES Journal. 2017(11):
2) Mesleki ingilizcenin iletişim alanındaki önemi Telefonla teknik, mesleki konuşmalar ile ilgili bilgiler E-posta yazışmalarıyla ilgili olarak (tanışma, bilgi isteme, randevu talebi) önemli bilgilendirmeler İş yerinde konuşma üslubunun önemi, resmi ve gayri resmi dil farklarının iletişime olan etkileri Hutchinsons, T. ve A. Waters. (1991). English for Specific Purposes. Great Britain: Cambridge University Press.
3) İş yazışmalarının formatında (iş teklifleri, şikayet mektupları, cevap yazıları gibi) dikkat edilmesi gereken unsurlar Yazılı dilde doğru ifade kullanımının önemi Örnek çalışma Hutchinsons, T. ve A. Waters. (1991). English for Specific Purposes. Great Britain: Cambridge University Press.
4) Toplantı terim ve ifadelerinin kullanımı Mesleki bir toplantıda katılımcıların konuşma sırasını yönetme Fikir beyanında dikkat edilmesi gereken hususlar Hutchinsons, T. ve A. Waters. (1991). English for Specific Purposes. Great Britain: Cambridge University Press.
5) Sunum yaparken kullanılacak mesleki terminoloji ve teknikler Hutchinsons, T. ve A. Waters. (1991). English for Specific Purposes. Great Britain: Cambridge University Press.
6) Sosyal etkinliklerde uygun dil kullanımı Hutchinsons, T. ve A. Waters. (1991). English for Specific Purposes. Great Britain: Cambridge University Press.
7) Halka ilişkiler ve reklamcılıkta mesleki ingilizcenin önemi Hutchinsons, T. ve A. Waters. (1991). English for Specific Purposes. Great Britain: Cambridge University Press.
8) YARIYIL İÇİ SINAV -
9) Dijital dünyanın analizi ve dijitalleşmeye bağlı toplumsal sorunların açılımı Dijital dünyada kültürlerararası iletişimin önemi r hazırlama ve sunum yapma Hutchinsons, T. ve A. Waters. (1991). English for Specific Purposes. Great Britain: Cambridge University Press.
10) Çevre sorunları ve sürdürülebilirlikle ilgili toplumsal meselelere duyarlı bir bakış açısı kazanır. Hutchinsons, T. ve A. Waters. (1991). English for Specific Purposes. Great Britain: Cambridge University Press.
11) Kültürel farklılıkların iş dünyasına etkisi Kültürel normlar ve iş yapma biçimleri Uluslararası işyerinde etkili iletişim Grup çalışması: Farklı kültürlerden iş arkadaşlarıyla çalışma simülasyonu Hutchinsons, T. ve A. Waters. (1991). English for Specific Purposes. Great Britain: Cambridge University Press.
12) Proje yönetimi terimleri ve süreçleri Ekip içi iletişim ve koordinasyon Toplantı yönetimi ve proje raporlama Pratik: Bir proje planı hazırlama Hutchinsons, T. ve A. Waters. (1991). English for Specific Purposes. Great Britain: Cambridge University Press.
13) İş yerinde etik kurallar Yasal haklar ve sorumluluklar Çatışma çözümü ve işyerinde etik ikilemler Durum analizi: Etik bir durumu çözme Hutchinsons, T. ve A. Waters. (1991). English for Specific Purposes. Great Britain: Cambridge University Press.
14) Kriz yönetimi terimleri Acil durumlar ve çözüm yolları Kriz anında iletişim teknikleri Pratik: Kriz durumu senaryosu çözme Hutchinsons, T. ve A. Waters. (1991). English for Specific Purposes. Great Britain: Cambridge University Press.
15) Kişisel marka oluşturma CV yazımı ve portföy hazırlama İş dünyasında kendini tanıtma ve ağ kurma Kısa bir sunum: Kendi kariyer planını anlatma Hutchinsons, T. ve A. Waters. (1991). English for Specific Purposes. Great Britain: Cambridge University Press.
16) YIL SONU SINAVI -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Sözlük, yabancı dilde bilimsel yayınlar, gazeteler, dergiler ve İngilizce
dil bilgisi kitaplar
Diğer Kaynaklar: Dictionary, scientific publications in foreign languages, newspapers, magazines and English
grammar books

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

6

3

4

5

Program Kazanımları
1) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanına ilişkin temel kavram, kuram ve yöntemlerini bilir.
2) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanının ilişkili olduğu pazarlama, psikoloji, sosyoloji, felsefe, ekonomi gibi sosyal, kültürel ve siyasal alanlar hakkında bilgi sahibidir.
3) Kurum ve kuruluşların tanıtımları ile ilgili iletişim tekniklerini ve medya stratejilerini bilir.
4) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanındaki ulusal ve uluslararası meslek örgütlerinin standartları, etik kodları ve alanla ilgili hukuki düzenlemeler hakkında bilgi sahibidir.
5) Toplumsal gelişmeler ve hedef kitle davranışlarındaki değişimler hakkında bilgi sahibidir.
6) İş hayatındaki uygulamalar, kriz yönetim süreçleri, iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi sahibidir.
7) Geleneksel ve dijital iletişim ortamlarına yönelik yaratıcı ve eleştirel bir yaklaşımla, mesleki etik ilkelere uygun kampanya planlama, oluşturma, sunma ve uygulama becerilerine sahiptir.
8) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında, farklı hedef kitle gruplara ve farklı mecralara uygun medya planlaması yapabilir.
9) Halkla ilişkiler ve reklamcılık faaliyetleri hakkında raporlama yapabilir.
10) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ve ilişkili olduğu diğer alanlar ile disiplinler arası bilimsel araştırma yapabilir, verileri analiz edebilir, verilere uygun kampanya planlaması yapabilir.
11) Kurumların iletişim ihtiyaçlarına yönelik orijinal fikirler geliştirebilir, girişimci ve yenilikçi bir yaklaşımla yaratıcı süreçleri yönetebilir.
12) En az bir yabancı dilde, alanı ile ilgili sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilir.
13) Bireysel veya ekip üyesi olarak; halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ile ilgili sorunların, konuların, krizlerin yönetilmesi ve çözüme ulaştırılması yetkinliğine sahiptir.
14) Geleneksel ve dijital medya ortamlarına yönelik marka iletişim stratejisi geliştirebilir.
15) Geleneksel ve dijital mecralardaki tüketici davranışlarını bilimsel yöntemlerle analiz edebilir ve bu mecralara yönelik değerlendirmeler yapabilir.
16) Alanında gerçekleştirdiği projelerde; toplumsal gelişmeleri takip ederek, insan hakları, mesleki etik ilkeler, kültürel çeşitlilik, ekonomik dinamikler, çevre sorunları ve kamu yararı gibi konuları gözeterek, toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket eder.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanına ilişkin temel kavram, kuram ve yöntemlerini bilir. 4
2) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanının ilişkili olduğu pazarlama, psikoloji, sosyoloji, felsefe, ekonomi gibi sosyal, kültürel ve siyasal alanlar hakkında bilgi sahibidir. 1
3) Kurum ve kuruluşların tanıtımları ile ilgili iletişim tekniklerini ve medya stratejilerini bilir. 1
4) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanındaki ulusal ve uluslararası meslek örgütlerinin standartları, etik kodları ve alanla ilgili hukuki düzenlemeler hakkında bilgi sahibidir. 1
5) Toplumsal gelişmeler ve hedef kitle davranışlarındaki değişimler hakkında bilgi sahibidir. 1
6) İş hayatındaki uygulamalar, kriz yönetim süreçleri, iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi sahibidir. 1
7) Geleneksel ve dijital iletişim ortamlarına yönelik yaratıcı ve eleştirel bir yaklaşımla, mesleki etik ilkelere uygun kampanya planlama, oluşturma, sunma ve uygulama becerilerine sahiptir. 1
8) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında, farklı hedef kitle gruplara ve farklı mecralara uygun medya planlaması yapabilir. 3
9) Halkla ilişkiler ve reklamcılık faaliyetleri hakkında raporlama yapabilir. 4
10) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ve ilişkili olduğu diğer alanlar ile disiplinler arası bilimsel araştırma yapabilir, verileri analiz edebilir, verilere uygun kampanya planlaması yapabilir. 3
11) Kurumların iletişim ihtiyaçlarına yönelik orijinal fikirler geliştirebilir, girişimci ve yenilikçi bir yaklaşımla yaratıcı süreçleri yönetebilir. 1
12) En az bir yabancı dilde, alanı ile ilgili sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilir. 5
13) Bireysel veya ekip üyesi olarak; halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ile ilgili sorunların, konuların, krizlerin yönetilmesi ve çözüme ulaştırılması yetkinliğine sahiptir. 3
14) Geleneksel ve dijital medya ortamlarına yönelik marka iletişim stratejisi geliştirebilir. 1
15) Geleneksel ve dijital mecralardaki tüketici davranışlarını bilimsel yöntemlerle analiz edebilir ve bu mecralara yönelik değerlendirmeler yapabilir. 1
16) Alanında gerçekleştirdiği projelerde; toplumsal gelişmeleri takip ederek, insan hakları, mesleki etik ilkeler, kültürel çeşitlilik, ekonomik dinamikler, çevre sorunları ve kamu yararı gibi konuları gözeterek, toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket eder. 1

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Akran Değerlendirmesi
Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Ders
Okuma
Ödev
Web Tabanlı Öğrenme

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 50
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 10 2 20
Toplam İş Yükü 48