ENG102 İngilizce IIKurumsal BilgilerAkademik Programlar Halkla İlişkiler ve ReklamcılıkÖğrenciler İçin Bilgiler
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ENG102
Ders İsmi: İngilizce II
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 2
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. Hannaneh GHASSEMI
Dersi Veren(ler): Öğretim Elemanı
Öğr.Gör. Hannaneh GHASSEMI
Derya IŞIK
Öğr.Gör. Zeynep Nihan OKURKILIÇ
Öğr.Gör. Salih ŞAHİN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders, öğrencilerin okuma yazma, dinleme ve konuşma konularında İngilizce dil becerilerini geliştirmelerini ve edinmelerini sağlar.

Buna ek olarak, her beceriye dayalı dersi, öğrencilere kelime bilgisi ve dilbilgisi edinme ve uygulama fırsatı vermek için tasarlanmış konuşma etkinlikleriyle destekler.

Avrupa Dil Çerçevesinde en az A2 düzeyinde İngilizce dilinde iletişim yetkinliği kazanır.
Dersin İçeriği: Beğeniler ve beğenmemeler
Geniş zaman; sıklık zarfları
Sürekli şimdiki zaman: şimdi ve şimdi
Geçmiş zaman
Mükemmel basitliği sunmak: deneyim
Sorular
Gelecek planları
Şimdiki süreklilik: gelecekteki düzenlemeler
İlgi cümleciklerini tanımlamak
Karşılaştırmalı sıfatlar
Üstün sıfatlar
Dolaylı sorular
Yapmalı, yapmalı, yapabilir: yükümlülük ve izin
Kusursuz basit sunum: ne zamandan beri
Eskiden alışkanlık
Tahmin kipleri
Sayılabilir ve sayılamayan isimler
Çok, çok / çok, (değil) yeterli
Birinci şartlı
Fiilimsiler ve mastarlar
Dur, dene, hatırla: ulaçlar ve mastarlar
Zaman edatları
Yapabilir, yapabilir, şunları yapabilir: yetenek
Niteleme zarfları
Pasif geçmiş zaman
Mükemmel basitliği şimdiden sunun: sadece, henüz, şimdiden
İki nesneli fiiller
Geçmiş mükemmel basit
Olur: geçmiş alışkanlıklar
Nesne
Olacak ve olacak: kararlar ve planlar
İkinci şartlı
Bildirilen konuşma
İkisi de, hiçbiri

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) aşina olduğunuz konularla ilgili ana fikirleri ve ayrıntıları anlamak
2) günlük konular hakkında sözlü olarak basit ve kısa açıklamalar sunmak
3) yarı hazırlıklı durumlarda basit gerekçeler sağlayarak desteklediğiniz fikirleri savunmak
4) basit kalıplar kullanarak soru sorup cevaplamak ve fikir alışverişinde bulunmak
5) yaygın günlük kelimeler kullanılarak yazılmış kısa ve basit metinleri okumak
6) aşina olduğunuz konularda bir dizi basit cümle ve cümle yazarak akıcı bir paragraf oluşturmak
7) hayali veya olası olmayan durumları tartışmak
8) gelecek için kararlar ve planlar hakkında konuşmak
9) birlikte çalışmayı, görev ve sorumluluk almayı bilmek, gerektiğinde ekibe liderlik yapmak
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Likes and dislikes Present simple; adverbs of frequency Present continuous: now and around now
2) Past simple Present perfect simple: experience Questions
3) Be going to : future plans Present continuous : future arrangements Defining relative clauses
4) Comparative adjectives Superlative adjectives Indirect questions
5) Should, have to, can: obligation and permission Present perfect simple: for and since Used to: past habit
6) Will, may, might: prediction Countable and uncountable nouns Too, too much/ many, (not) enough
7) First conditional Gerunds and infinitives Stop, try, remember: gerunds and infinitives
8) Mid-term Exam
9) Present simple passive Prepositions of time Past continuous and past simple
10) Can, could, be able to: ability Adverbs of manner Past simple passive
11) Present perfect simple: just, yet, already Verbs with two objects Past perfect simple
12) Would: past habits Articles Will and be going to : decisions and plans
13) Second conditional Reported speech Both, either, neither
14) General repetition
15) General repetition
16) Final Exam

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Speakout-Pre-Intermediate 2ND Edition
Diğer Kaynaklar: Speakout-Pre-Intermediate 2ND Edition

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

7

8

9

Program Kazanımları
1) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanına ilişkin temel kavram, kuram ve yöntemlerini bilir.
2) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanının ilişkili olduğu pazarlama, psikoloji, sosyoloji, felsefe, ekonomi gibi sosyal, kültürel ve siyasal alanlar hakkında bilgi sahibidir.
3) Kurum ve kuruluşların tanıtımları ile ilgili iletişim tekniklerini ve medya stratejilerini bilir.
4) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanındaki ulusal ve uluslararası meslek örgütlerinin standartları, etik kodları ve alanla ilgili hukuki düzenlemeler hakkında bilgi sahibidir.
5) Toplumsal gelişmeler ve hedef kitle davranışlarındaki değişimler hakkında bilgi sahibidir.
6) İş hayatındaki uygulamalar, kriz yönetim süreçleri, iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi sahibidir.
7) Geleneksel ve dijital iletişim ortamlarına yönelik yaratıcı ve eleştirel bir yaklaşımla, mesleki etik ilkelere uygun kampanya planlama, oluşturma, sunma ve uygulama becerilerine sahiptir.
8) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında, farklı hedef kitle gruplara ve farklı mecralara uygun medya planlaması yapabilir.
9) Halkla ilişkiler ve reklamcılık faaliyetleri hakkında raporlama yapabilir.
10) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ve ilişkili olduğu diğer alanlar ile disiplinler arası bilimsel araştırma yapabilir, verileri analiz edebilir, verilere uygun kampanya planlaması yapabilir.
11) Kurumların iletişim ihtiyaçlarına yönelik orijinal fikirler geliştirebilir, girişimci ve yenilikçi bir yaklaşımla yaratıcı süreçleri yönetebilir.
12) En az bir yabancı dilde, alanı ile ilgili sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilir.
13) Bireysel veya ekip üyesi olarak; halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ile ilgili sorunların, konuların, krizlerin yönetilmesi ve çözüme ulaştırılması yetkinliğine sahiptir.
14) Geleneksel ve dijital medya ortamlarına yönelik marka iletişim stratejisi geliştirebilir.
15) Geleneksel ve dijital mecralardaki tüketici davranışlarını bilimsel yöntemlerle analiz edebilir ve bu mecralara yönelik değerlendirmeler yapabilir.
16) Alanında gerçekleştirdiği projelerde; toplumsal gelişmeleri takip ederek, insan hakları, mesleki etik ilkeler, kültürel çeşitlilik, ekonomik dinamikler, çevre sorunları ve kamu yararı gibi konuları gözeterek, toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket eder.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanına ilişkin temel kavram, kuram ve yöntemlerini bilir. 1
2) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanının ilişkili olduğu pazarlama, psikoloji, sosyoloji, felsefe, ekonomi gibi sosyal, kültürel ve siyasal alanlar hakkında bilgi sahibidir. 1
3) Kurum ve kuruluşların tanıtımları ile ilgili iletişim tekniklerini ve medya stratejilerini bilir. 1
4) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanındaki ulusal ve uluslararası meslek örgütlerinin standartları, etik kodları ve alanla ilgili hukuki düzenlemeler hakkında bilgi sahibidir. 1
5) Toplumsal gelişmeler ve hedef kitle davranışlarındaki değişimler hakkında bilgi sahibidir. 1
6) İş hayatındaki uygulamalar, kriz yönetim süreçleri, iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi sahibidir. 1
7) Geleneksel ve dijital iletişim ortamlarına yönelik yaratıcı ve eleştirel bir yaklaşımla, mesleki etik ilkelere uygun kampanya planlama, oluşturma, sunma ve uygulama becerilerine sahiptir. 1
8) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında, farklı hedef kitle gruplara ve farklı mecralara uygun medya planlaması yapabilir. 1
9) Halkla ilişkiler ve reklamcılık faaliyetleri hakkında raporlama yapabilir. 1
10) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ve ilişkili olduğu diğer alanlar ile disiplinler arası bilimsel araştırma yapabilir, verileri analiz edebilir, verilere uygun kampanya planlaması yapabilir. 1
11) Kurumların iletişim ihtiyaçlarına yönelik orijinal fikirler geliştirebilir, girişimci ve yenilikçi bir yaklaşımla yaratıcı süreçleri yönetebilir. 1
12) En az bir yabancı dilde, alanı ile ilgili sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilir. 2
13) Bireysel veya ekip üyesi olarak; halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ile ilgili sorunların, konuların, krizlerin yönetilmesi ve çözüme ulaştırılması yetkinliğine sahiptir. 1
14) Geleneksel ve dijital medya ortamlarına yönelik marka iletişim stratejisi geliştirebilir. 1
15) Geleneksel ve dijital mecralardaki tüketici davranışlarını bilimsel yöntemlerle analiz edebilir ve bu mecralara yönelik değerlendirmeler yapabilir. 1
16) Alanında gerçekleştirdiği projelerde; toplumsal gelişmeleri takip ederek, insan hakları, mesleki etik ilkeler, kültürel çeşitlilik, ekonomik dinamikler, çevre sorunları ve kamu yararı gibi konuları gözeterek, toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket eder. 1

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Akran Değerlendirmesi
Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Grup çalışması ve ödevi
Rol oynama
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Bireysel Proje

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 2 % 60
Final 2 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 10 2 20
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 50