Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Yazı Türleri |
Anadolu Üniversitesi – Türk Dili II (e-kitap)
Atatürk Üniversitesi – Türk Dili I (e-kitap)
İstanbul Üniversitesi – Türk Dili II (e-kitap)
|
2) |
Resmî Yazılar: Dilekçe, Tutanak, Rapor, Öz Geçmiş, Eposta |
Anadolu Üniversitesi – Türk Dili II (e-kitap)
Atatürk Üniversitesi – Türk Dili I (e-kitap)
İstanbul Üniversitesi – Türk Dili II (e-kitap)
|
3) |
Dil ve Kültür |
Mehmet Kaplan – Kültür ve Dil
Nihad Sâmi Banarlı – Türkçenin Sırları
|
4) |
Türk Dilinin Dünya Dilleri Arasındaki Yeri ve Tarihsel Gelişimi |
Ahmet Bican Ercilasun – Türk Dili Tarihi
Mustafa Altun – Alfabe Değişiminin Tarihsel Gelişimi Üzerine Bir Değerlendirme
|
5) |
Dünya Dilleri Arasındaki İlişkiler ve Türkçenin Dünya Dilleri ile Etkileşimi |
Johann Strauss – Osmanlıda Kimler Neleri Okurdu? (Makale)
Günay Karaağaç – Türkçenin Dünya Dillerine Etkisi
|
6) |
Türkiye Türkçesi |
Geoffey Lewis – Trajik Başarı / Türk Dil Reformu
Ömer Seyfeddin – Yeni Lisan
Zeynep Korkmaz – Cumhuriyet Devrinde Türk Dilinin Kültürümüzdeki Yeri
Zeynep Korkmaz – Atatürk’ün Düşünce Sisteminde Türk Dilinin Yeri
|
7) |
Türkçenin Söz Varlığı |
Anadolu Üniversitesi-Türk Dili I (e-kitap),
İstanbul Üniversitesi Türk Dili I (e-kitap),
Doğan Aksan-Türkçenin Söz Varlığı,
Ali Özgün Öztürk-Dil İnkılabının Türkçenin Söz Varlığına Etkileri |
8) |
Yarıyıl İçi Sınavı |
|
9) |
Türkçenin Güncel Sorunları ve Çözüm Önerileri |
Yusuf Akçay – Peyami Safa’ya Göre Türk Dili (Türkçenin Sorunları / Çözüm Önerileri)
Zeynep Korkmaz – Türk Dilinin Bugünkü Sorunları
|
10) |
Okuma Kültürü |
İbrahim Tüzer & Muhammed Hüküm - Edebiyat Sosyolojisi |
11) |
Yazım Kuralları – İmlâ ve Noktalama |
TDK Yazım Kılavuzu
www.sozluk.gov.tr
www.tdk.gov.tr
|
12) |
Yazım Kuralları – İmlâ ve Noktalama (Uygulama) |
TDK Yazım Kılavuzu
www.sozluk.gov.tr
www.tdk.gov.tr
|
13) |
Bilimsel Yazılar II : Kavramlar |
Anadolu Üniversitesi – Türk Dili II (e-kitap)
Atatürk Üniversitesi – Türk Dili I (e-kitap)
İstanbul Üniversitesi – Türk Dili II (e-kitap)
|
14) |
Bilimsel Yazılar III : Örnekler |
Anadolu Üniversitesi – Türk Dili II (e-kitap)
Atatürk Üniversitesi – Türk Dili I (e-kitap)
İstanbul Üniversitesi – Türk Dili II (e-kitap)
|
15) |
Bilimsel Yazılar I : Özellikler |
Anadolu Üniversitesi – Türk Dili II (e-kitap)
Atatürk Üniversitesi – Türk Dili I (e-kitap)
İstanbul Üniversitesi – Türk Dili II (e-kitap)
|
16) |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanına ilişkin temel kavram, kuram ve yöntemlerini bilir. |
1 |
2) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanının ilişkili olduğu pazarlama, psikoloji, sosyoloji, felsefe, ekonomi gibi sosyal, kültürel ve siyasal alanlar hakkında bilgi sahibidir. |
5 |
3) |
Kurum ve kuruluşların tanıtımları ile ilgili iletişim tekniklerini ve medya stratejilerini bilir. |
1 |
4) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanındaki ulusal ve uluslararası meslek örgütlerinin standartları, etik kodları ve alanla ilgili hukuki düzenlemeler hakkında bilgi sahibidir. |
4 |
5) |
Toplumsal gelişmeler ve hedef kitle davranışlarındaki değişimler hakkında bilgi sahibidir. |
3 |
6) |
İş hayatındaki uygulamalar, kriz yönetim süreçleri, iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi sahibidir. |
1 |
7) |
Geleneksel ve dijital iletişim ortamlarına yönelik yaratıcı ve eleştirel bir yaklaşımla, mesleki etik ilkelere uygun kampanya planlama, oluşturma, sunma ve uygulama becerilerine sahiptir. |
5 |
8) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında, farklı hedef kitle gruplara ve farklı mecralara uygun medya planlaması yapabilir. |
1 |
9) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık faaliyetleri hakkında raporlama yapabilir. |
5 |
10) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ve ilişkili olduğu diğer alanlar ile disiplinler arası bilimsel araştırma yapabilir, verileri analiz edebilir, verilere uygun kampanya planlaması yapabilir. |
5 |
11) |
Kurumların iletişim ihtiyaçlarına yönelik orijinal fikirler geliştirebilir, girişimci ve yenilikçi bir yaklaşımla yaratıcı süreçleri yönetebilir. |
1 |
12) |
En az bir yabancı dilde, alanı ile ilgili sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilir. |
1 |
13) |
Bireysel veya ekip üyesi olarak; halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ile ilgili sorunların, konuların, krizlerin yönetilmesi ve çözüme ulaştırılması yetkinliğine sahiptir. |
1 |
14) |
Geleneksel ve dijital medya ortamlarına yönelik marka iletişim stratejisi geliştirebilir. |
1 |
15) |
Geleneksel ve dijital mecralardaki tüketici davranışlarını bilimsel yöntemlerle analiz edebilir ve bu mecralara yönelik değerlendirmeler yapabilir. |
5 |
16) |
Alanında gerçekleştirdiği projelerde; toplumsal gelişmeleri takip ederek, insan hakları, mesleki etik ilkeler, kültürel çeşitlilik, ekonomik dinamikler, çevre sorunları ve kamu yararı gibi konuları gözeterek, toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket eder. |
3 |