Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Tüketim ve tüketici kavramı |
Yavuz Odabaşı ve Gülfidan Barış. 2002. Tüketici Davranışı. MediaCat Akademi.İstanbul
Odabaşı, Y. (2014). Postmodern pazarlama: Tüketim ve tüketici. MediCat Yayınları.
Bocock, R. (1993) “Tüketim”. Çev. İrem Kutluk. Ankara: Dost Kitabevi. |
2) |
Tüketici Davranışı ve Tüketici Davranışının Özellikleri |
Yavuz Odabaşı ve Gülfidan Barış. 2002. Tüketici Davranışı. MediaCat Akademi.İstanbul
Odabaşı, Y. (2014). Postmodern pazarlama: Tüketim ve tüketici. MediCat Yayınları.
Bocock, R. (1993) “Tüketim”. Çev. İrem Kutluk. Ankara: Dost Kitabevi. |
3) |
Klasik ve Çağdaş Tüketici Davranış Modelleri |
Yavuz Odabaşı ve Gülfidan Barış. 2002. Tüketici Davranışı. MediaCat Akademi.İstanbul
Odabaşı, Y. (2014). Postmodern pazarlama: Tüketim ve tüketici. MediCat Yayınları.
Bocock, R. (1993) “Tüketim”. Çev. İrem Kutluk. Ankara: Dost Kitabevi. |
4) |
Tüketici Davranışında Bireysel Etkiler: Motivasyon, Duygu, İlgilenim |
Kağıtçıbaşı, Ç., & Cemalcılar, Z. (2014). Dünden bugüne insan ve insanlar: Sosyal psikolojiye giriş. Evrim.
Yavuz Odabaşı ve Gülfidan Barış. 2002. Tüketici Davranışı. MediaCat Akademi.İstanbul |
5) |
Tüketici Davranışında Bireysel Etkiler: Bellek ve Öğrenme |
Kağıtçıbaşı, Ç., & Cemalcılar, Z. (2014). Dünden bugüne insan ve insanlar: Sosyal psikolojiye giriş. Evrim.
Yavuz Odabaşı ve Gülfidan Barış. 2002. Tüketici Davranışı. MediaCat Akademi.İstanbul |
6) |
Tüketici Davranışında Bireysel Etkiler: Benlik ve Kişilik |
Kağıtçıbaşı, Ç., & Cemalcılar, Z. (2014). Dünden bugüne insan ve insanlar: Sosyal psikolojiye giriş. Evrim.
Yavuz Odabaşı ve Gülfidan Barış. 2002. Tüketici Davranışı. MediaCat Akademi.İstanbul |
7) |
Tüketici Davranışlarını Etkileyen Sosyo-Kültürel Etmenler: Aile ve Sosyal Sınıflar |
Kağıtçıbaşı, Ç., & Cemalcılar, Z. (2014). Dünden bugüne insan ve insanlar: Sosyal psikolojiye giriş. Evrim. |
8) |
Vize Sınavı |
|
9) |
Tüketici Davranışlarını Etkileyen Sosyo-Kültürel Etmenler: Kültür |
Yavuz Odabaşı ve Gülfidan Barış. 2002. Tüketici Davranışı. MediaCat Akademi.İstanbul
Odabaşı, Y. (2014). Postmodern pazarlama: Tüketim ve tüketici. MediCat Yayınları.
Bocock, R. (1993) “Tüketim”. Çev. İrem Kutluk. Ankara: Dost Kitabevi. |
10) |
Tüketici Davranışlarında Grup Etkisi |
Gustave Le Bon, (2005). Kitleler Psikolojisi, Yağmur Yayınları
Yavuz Odabaşı ve Gülfidan Barış. 2002. Tüketici Davranışı. MediaCat Akademi.İstanbul
Odabaşı, Y. (2014). Postmodern pazarlama: Tüketim ve tüketici. MediCat Yayınları.
Bocock, R. (1993) “Tüketim”. Çev. İrem Kutluk. Ankara: Dost Kitabevi. |
11) |
Tüketici Satın Alma Karar Süreci |
Yavuz Odabaşı ve Gülfidan Barış. 2002. Tüketici Davranışı. MediaCat Akademi.İstanbul
Odabaşı, Y. (2014). Postmodern pazarlama: Tüketim ve tüketici. MediCat Yayınları.
Bocock, R. (1993) “Tüketim”. Çev. İrem Kutluk. Ankara: Dost Kitabevi. |
12) |
Tüketim türleri: hedonik ve faydacı tüketim |
Odabaşı, Y. (2007). Tüketici davranışı. Mediacat Kitapları. |
13) |
Tüketim Toplumunda Tüketici Davranışları: Hedonik vs Faydacı Tüketim |
Mucuk, İsmet , 2006.Pazarlama İlkeleri, 15. Baskı, İstanbul: Türkmen Kitabevi,
Yavuz Odabaşı ve Gülfidan Barış. 2002. Tüketici Davranışı. MediaCat Akademi.İstanbul
Odabaşı, Y. (2014). Postmodern pazarlama: Tüketim ve tüketici. MediCat Yayınları.
Bocock, R. (1993) “Tüketim”. Çev. İrem Kutluk. Ankara: Dost Kitabevi. |
14) |
Postmodern Tüketim |
Yavuz Odabaşı ve Gülfidan Barış. 2002. Tüketici Davranışı. MediaCat Akademi.İstanbul
Odabaşı, Y. (2014). Postmodern pazarlama: Tüketim ve tüketici. MediCat Yayınları. |
15) |
Tüketim toplumunda etik |
Baudrillard, J., Deliceçaylı, H. ve Keskin, F. (1997). Tüketim toplumu. İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
Bülbül, A. (2001). İletişim ve etik. Nobel Akademik Yayıncılık |
16) |
Yarıyıl sonu sınavı |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Koç, Erdoğan. 2013. Tüketici Davranışı ve Pazarlama Stratejileri Global ve Yerel Yaklaşım, Seçkin Yayınları, 5. Baskı, İstanbul
Odabaşı, Yavuz.1999. Tüketim Kültürü: Yetinen Toplumun Tüketen Topluma
Dönüşümü, Sistem Yayıncılık, İstanbul.
Yavuz Odabaşı, Gülfidan Barış, 2003. Tüketici Davranışı, MediaCat, İstanbul.
Baudrillard, J., Deliceçaylı, H. ve Keskin, F. (1997). Tüketim toplumu. İstanbul: Ayrıntı Yayınları. |
Diğer Kaynaklar: |
Koç, Erdoğan. 2013. Tüketici Davranışı ve Pazarlama Stratejileri Global ve Yerel Yaklaşım, Seçkin Yayınları, 5. Baskı, İstanbul
Odabaşı, Yavuz.1999. Tüketim Kültürü: Yetinen Toplumun Tüketen Topluma
Dönüşümü, Sistem Yayıncılık, İstanbul.
Yavuz Odabaşı, Gülfidan Barış, 2003. Tüketici Davranışı, MediaCat, İstanbul.
Baudrillard, J., Deliceçaylı, H. ve Keskin, F. (1997). Tüketim toplumu. İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
Bülbül, A. (2001). İletişim ve etik. Nobel Akademik Yayıncılık |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanına ilişkin temel kavram, kuram ve yöntemlerini bilir. |
4 |
2) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanının ilişkili olduğu pazarlama, psikoloji, sosyoloji, felsefe, ekonomi gibi sosyal, kültürel ve siyasal alanlar hakkında bilgi sahibidir. |
3 |
3) |
Kurum ve kuruluşların tanıtımları ile ilgili iletişim tekniklerini ve medya stratejilerini bilir. |
2 |
4) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanındaki ulusal ve uluslararası meslek örgütlerinin standartları, etik kodları ve alanla ilgili hukuki düzenlemeler hakkında bilgi sahibidir. |
2 |
5) |
Toplumsal gelişmeler ve hedef kitle davranışlarındaki değişimler hakkında bilgi sahibidir. |
5 |
6) |
İş hayatındaki uygulamalar, kriz yönetim süreçleri, iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi sahibidir. |
1 |
7) |
Geleneksel ve dijital iletişim ortamlarına yönelik yaratıcı ve eleştirel bir yaklaşımla, mesleki etik ilkelere uygun kampanya planlama, oluşturma, sunma ve uygulama becerilerine sahiptir. |
1 |
8) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında, farklı hedef kitle gruplara ve farklı mecralara uygun medya planlaması yapabilir. |
3 |
9) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık faaliyetleri hakkında raporlama yapabilir. |
1 |
10) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ve ilişkili olduğu diğer alanlar ile disiplinler arası bilimsel araştırma yapabilir, verileri analiz edebilir, verilere uygun kampanya planlaması yapabilir. |
2 |
11) |
Kurumların iletişim ihtiyaçlarına yönelik orijinal fikirler geliştirebilir, girişimci ve yenilikçi bir yaklaşımla yaratıcı süreçleri yönetebilir. |
3 |
12) |
En az bir yabancı dilde, alanı ile ilgili sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilir. |
1 |
13) |
Bireysel veya ekip üyesi olarak; halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ile ilgili sorunların, konuların, krizlerin yönetilmesi ve çözüme ulaştırılması yetkinliğine sahiptir. |
2 |
14) |
Geleneksel ve dijital medya ortamlarına yönelik marka iletişim stratejisi geliştirebilir. |
2 |
15) |
Geleneksel ve dijital mecralardaki tüketici davranışlarını bilimsel yöntemlerle analiz edebilir ve bu mecralara yönelik değerlendirmeler yapabilir. |
2 |
16) |
Alanında gerçekleştirdiği projelerde; toplumsal gelişmeleri takip ederek, insan hakları, mesleki etik ilkeler, kültürel çeşitlilik, ekonomik dinamikler, çevre sorunları ve kamu yararı gibi konuları gözeterek, toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket eder. |
3 |